Oracle 'WorldTour Manager '26'

« 1 2 3 4
Arry1338

Met nog maar een maand tot de start van de Tour Down Under begint de tijd te dringen om onze jaarspellen online te zetten.

Gelukkig zijn we nu op het punt dat we het 2e spel kunnen lanceren, namelijk de 'WorldTour Manager'.

Voor eenieder die geinteresseerd is om aan dit spel deel te nemen kom dan eens een kijkje nemen op 'oracle-games.online'.
De deadline om deel te nemen aan dit spel is op 19 januari 2026 om 12.00 uur.

Spelregels:

Team: Stel een team samen van 27 tot 32 renners waarbij je de laatste 5 (tussen plek 27 en 32) moet vullen met renners die zijn geboren na 01-01-2004. Deze 5 neoprofs ("Fillers") mogen (individueel) niet meer dan 250 punten hebben behaald in 2025. Je budget om je totale team samen te stellen is 12.000 punten.

Puntentelling: We hanteren dezelfde puntentelling als er wordt gehanteerd door PCS. Het doel van het spel is om zoveel mogelijk punten te behalen aan het einde van het seizoen. Diegene wie na 18 oktober 2026 de meeste punten heeft wint het spel. 

Veel puzzelplezier! 

Deelnemers:
1. Arry1337
2. Hofsje
3. VincentK
4. Limal
5. Wielervolger
6. Oli4g
7. Gerrit Glomser
8. Rahimns
9. Pirazzi
10. TI Reppie
11. Ditisdavid
12. Bastian Kminikowski
13. Vernis
14. PeterPostForever
15. Sporting63
16. Flowtosti
17. BrackenRidgecycling
18. Bastaix
19. KJP
20. Erveedeeee
21. Arviidd
22. Bbflood1
23. Vino Vidi Vicci
24. Sies
25. Mithrandir
26. Pier Tol
27. Meewind
28. Noordbiker
29. Rabbiej
30. Andre Brusse
31. Alle begin is moeilijk voor Max
32. Elrio
33. Ike Simoncini
34. Gouwe Kouwie
35. Quintodasilva
36. Franco Bitossi

Laatst gewijzigd
hofsje

Ik zou het ook wel willen proberen 

Kijken of ik hier kan winnen 

VincentK

Mooi om te zien in wat voor een tempo jullie net gestartte app beter en gebruikersvriendelijker wordt. Ik doe mee. 

Limal

2025 was een beschamend slecht jaar voor mezelf in dit spel, dus we gaan voor revanche in 2026!

Gerrit Glomser

Wil het wel proberen

Rahim Vlasblom
admin

Zal mijzelf aanmelden 

oli4g

Yes, ik doe graag mee

pirazzi

Hierbij ook mijn aanmelding.

Limal

Nog een kleine reflectie zonder een oordeel te willen vellen: ik begrijp heel goed dat jullie de spelletjes willen opentrekken naar een breder publiek, na alle werk dat erin gekropen is. Langs de andere kant is voor mij het charme van de spellen hier altijd geweest dat je alle tegenstanders "kent" bij naam.

BrackenRidgeCycling

Count me in

Arry1338
Limal
Nog een kleine reflectie zonder een oordeel te willen vellen: ik begrijp heel goed dat jullie de spe...

Dat begrijp ik. Daarom dat we in de toekomst ook poules mogelijk willen maken, en we hopen dat we via een forum functie ook nog de onderlinge communicatie tot stand kunnen brengen.

ditisdavid

Ik haak hier ook weer aan.

Arry1338
Limal
Nog een kleine reflectie zonder een oordeel te willen vellen: ik begrijp heel goed dat jullie de spe...

Overigens denk ik dat we in de toekomst ook altijd een topic op dit forum kunnen handhaven waardoor je ook met het selecte gezelschap kunt blijven spelen binnen een grotere poule aan spelers. Dat zou ook altijd een optie kunnen blijven. Ik ga dan alleen niet garanderen dat ik hier ook alles zal blijven bijhouden. Dat mag je dan eventueel zelf doen :p

John Berger

Doe ook weer graag mee.

VincentK

Wordt er automatisch een check gedaan op de fillers?

Laatst gewijzigd
John Berger

12.000 punten conform CQ ranking (net als 2025) of op basis PCS?

Arry1338
VincentK
Wordt er automatisch een check gedaan op de fillers?

Yup, zit in het systeem verwerkt. Als je boven de 27 zit gaat hij neo's die aan de randvoorwaarden voldoen aftikken bij elke keuze.  

Arry1338
John Berger
12.000 punten conform CQ ranking (net als 2025) of op basis PCS?

Op basis van PCS, op de site wijst zich dat vanzelf. 

Laatst gewijzigd
oli4g

Heel vlot wel via de website om snel een ploegje bij elkaar te klikken, goed gedaan!

Arry1338
oli4g
Heel vlot wel via de website om snel een ploegje bij elkaar te klikken, goed gedaan!

Nu is het alleen de vraag of je al tevreden bent. Blijven speuren of maar wegklikken en vertrouwen ;)

oli4g
Arry1338
Nu is het alleen de vraag of je al tevreden bent. Blijven speuren of maar wegklikken en vertrouwen ;...

Ongetwijfeld het 2e, zeker als er een artikel in de media verschijnt over een dure kopman

Limal

Ik kwam niet verder dan 20 bij het random inklikken van renners, voordat het budget op was :-)  In de komende week toch maar eens een plan opmaken van wie ik er echt in wil hebben om de puntenwinst te maximaliseren.

Noordbiker
Limal
Ik kwam niet verder dan 20 bij het random inklikken van renners, voordat het budget op was :-)  In d...

Ik was onderaan begonnen en had er al 32 ingeklikt en nog 5000 punten over 🤣

John Berger

Gelukkig speel ik met meer jaarspellen mee (o.a gigabike, cyclingfantasy en wielerjaarspel) en weet daardoor wel redelijk welke renners ik op zeker wil hebben dit jaar. Maar het budget van 12.000 punt voor 32 renners (incl 5 jongeren) maakt dat je hier wel echte keuzes moet maken. De website ziet er prima uit en het selecteren lukte prima (op mijn IPAD wel traag). De aankomende 2 weken nog even wat keuzes tegen elkaar afwegen en of ik wel/niet de bijna de helft van het budget opmakende Pogi ga nemen.

Mijn complimenten voor de bouwers van de website, ziet er gelikt uit en werkt prima.

Arry1338

We zitten ondertussen op 41 deelnemers. Voor hen die nog willen meedoen, dit kan t/m 11 januari.

Op de To Do-lijst staat een taak waarbij we het budgetoverzicht en de keuzes voor de neo's iets duidelijker willen weergeven. Heb je andere op- of aanmerkingen of suggesties en vragen dan hebben we graag dat je dit aangeeft via de Feedback button aan de zijkant zodat we dit nog kunnen toevoegen.

« 1 2 3 4

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.