Afvalkoers Giro 2026

1 2 ... 7 ... 11 12
Martieme Tine

Mooie statistiek Rabbiej!

Ik heb voor morgen toch even weer een blik op de teams geworpen.

We hebben (naar mijn bescheiden mening, de vorige keer zat ik er volledig naast) slechts twee mogelijke scenario's; De klassementsmannen rijden voor de winst óf een aantal vluchters rijden voor de winst met de klassementsmannen voor de overige plekken in de top 20.

Ik denk dat ik best veilig zit met die aanname ;)

Klassementsmannen
In deze categorie heb ik geselecteerd: Arensman (15x), Gall (12x), Hindley (9x), Vingegaard (9x), Bernal (7x), Gee, O'Connor & van Eetvelt (5x), Rondel & Ciccone (4x), Raccagni Noviero (2x), Cepeda (1x), Scaroni (1x), Caruso (1x) en Mas (1x).

Ja, er zitten hier zat namen tussen die minder waarschijnlijk bij de beste finishen, maar al deze namen hebben nog een klassement te verdedigen. Grootste kanshebber in dit scenario is Vingegaard, dus de spelers met hem in het team zijn voor deze analyse al meteen veilig. 

De volgende spelers vallen na arceren op:

Fins Els Collons (6375) heeft enkel Arensman.
Vluchters: Zana & Pinarello
Danusz1986 (6442) heeft dan weer enkel Gall.
Vluchters: Rubio, Zana & Vlasov
BrackenRidgeCycling (6077) gaat de weg op met Arensman & O'Connor. Rijdt Ben voor een klassement?
Vluchters: Vlasov
Mithrandir (6446) heeft het ook niet heel breed met Gee-West en Caruso.
Vluchters: Zana, Pinarello & Vlasov
Arjenprotagonist (6605) heeft naast Gall ook Rondel. Het is te hopen dat Rondel zijn belofte inlost!
Vluchters: Zana
Sies (6671) rekent ook op Rondel met daarnaast Ciccone, van wie het zeer twijfelachtig is of hij wel gaat blijven geven als hij niet voor winst rijdt.
Vluchters: Romo
Ivo001 (6794) heeft enkel Gall en Arensman, al zou dat voldoende moeten zijn.
Vluchters: Pinarello & Hirt
Nijmos (6804) heeft ook twee renners; Arensman en Hindley. Wederom weinig zorgen. 
Vluchters: Pinarello
Kokkie1975 (6933) heeft daarentegen wel recht tot spanning. Hij zal hopen dat zowel Ciccone zijn klassement verdedigt als dat de inzinking van Bernal geen slecht voorteken is geweest. 
Vluchters: Hirt

*** Kokkie1975
** Fins Els Collons & Danusz1986
* Sies, BrackenRidgeCycling, Arjenprotagonist & Nijmos 

Laatst gewijzigd
Nijmos

Met Yates hier nog bij had ik me weinig tot geen zorgen gemaakt. Nu vind ik 1 ster wel het minimale. Gall en Yates leken mij namelijk bergop de favoriet om achter vingegaard (en evr pellizari) best of the rest te zijn. Van hindley en arensman verwacht ik dat minder

Bode80

Kokkie heeft wel pech met 4 uitvallers. Hirt gaat voor AK dus kan wellicht verrassen vandaag.

Poeksel

Ik had zelf Yates nooit serieus overwogen. Zijn laatste twee grote rondes waren matig en dit seizoen heeft hij geen tekenen van verbetering getoond (Gran Camino won hij wel, maar zijn klimprestaties waren niet overtuigend).

kokkie1975

Tot de aankondiging dat Almeida niet zou rijden en Yates alleen kopman werd heb ik hem ook niet overwogen. Daarna vond ,en dat vind ik nog steeds, ik hem vooral om budgettechnische redenen het meenemen zeker waard. 

Vandaag wordt met al mijn uitvallers, waaronder een groot deel van de AK kern met Yates en Buitrago peentjes zweten. Helaas heb ik andere verplichtingen en kan ik de etappe niet zien. Maar ik verwacht op de Blockhaus mijn waterloo te vinden  

Fins Els Collons

Team Fins els Collons maakt zich geen illussies. Idem mening als Kokkie over Yates. 

Fins Els Collons

Laatst gewijzigd
Martieme Tine

Poe.. Nu ben ik de sjaak samen met Fins Els Collons. Niet verwacht dat zowel O'Connor, Rondel, Ciccone én Gee beter zouden doen dan Arensman ... 
Dat samen met de wanprestatie van Bernal nekt mij.

Laatst gewijzigd
ArjenProtagonist

En ja, Rondel lost zijn belofte in!

Martieme Tine

Ik zal jullie nog het volgende meegeven; Het goedkoopste team waarmee je nu had kunnen overleven was een team van 5 coureurs. Naast Ackermann, Stork en van Gestel komen daar na vandaag Hirt en Beloki bij. Van 466 gaat het naar 570 CQ punten.

Rabbiej

Wat valt er over deze etappe te schrijven? Het was een draaiboek die werd voorgedragen. Vingegaard won de etappe maar daarachter toch wel de nodige verrassingen. Gall was goed in orde, Hindley deed wat je van hem kon verwachten en Pellizzari probeerde maar kwam zichzelf flink tegen. Ik moet zeggen dat ik er niets van heb gezien dus ik ga ook maar snel over naar de verwerking van onze daguitslag.

Poeksel en Tiskuuurs verdelen vandaag de bloemen, al is het op CQ toch wel Poeksel die echt bovenaan eindigt. Poeksel ziet 5 renners punten scoren en dat is in een rit voor de klassementsmannen in ieder geval teken dat ze goed in orde zijn. Tiskuuurs selecteerde Vingegaard en met ook Hindley, Pellizzari en Arensman was die niet ontevreden.

Wel ontevreden zijn de twee afvallers van vandaag. Ze gaven het zelf al even aan dus er is weinig te verklappen maar we nemen op de Blockhaus afscheid van onze vaste analist, Arry1338, en ook Fins Els Collons verlaat het strijdveld. Kokkie blijft nog een etappe meestrijden en hield vandaag ook nog 3 anderen achter zich. Mithrandir eindigt voor de 2e keer achtereenvolgens op de hot-seat, ook best een prestatie. Bedankt voor jullie deelname Arry en Fins Els Collons en succes met de voorbereidingen voor de koers in Frankrijk.

Uitslag

Rit 7 Team Punten
1 Poeksel 1.440
2 Tiskuuurs 1.440
3 Bazing 1.420
4 Bode80 1.420
5 Wielervolger 1.380
6 Ab Normaal 1.380
7 Rimenno 1.380
8 Rabbiej 1.340
9 Zwiebeln 1.340
10 Fieljepper 1.320
11 JapieJapo 1.220
12 Coolietje 1.180
13 erveedeee 1.140
14 Maillot à Pois 1.070
15 ArjenProtagonist 1.060
16 Ivo001 1.040
17 Jappe666 1.020
18 Arviidd 1.000
19 TI Reppie 940
20 Heuvelvreter 930
21 sporting63 920
22 Nijmos 850
23 Danusz1986 820
24 Sies 760
25 BrackenRidgeCycling 720
26 Kokkie1975 620
27 Ezequiel 600
28 Honger Klop 560
29 Mithrandir 500
30 Arry1338 440
31 Fins Els Collons 440

Bazing

Het zit tot nu toe niet tegen met 0 uitvallers. Ook de mannen die ik wel heb doen het goed. Hoop dat Arensman en Turner genoeg gaat zijn voor de ITT.

ArjenProtagonist

Turner verwacht ik niet veel van in de tijdrit. Ik heb Segaert voor de ITT meegenomen, met ook kans op een vlucht her en der. Blijkt ie ook soms mee te sprinten. Geinig! 

Martieme Tine

Lekker Bernal, dank je wel man 

JapieJapo

Bernal wordt 25ste dus dan zal je hem wel niet hebben ;)

Hier o puntjes maar mijn lage CQ gaat mij wel redden denk ik. 

Martieme Tine
JapieJapo
Bernal wordt 25ste dus dan zal je hem wel niet hebben ;) Hier o puntjes maar mijn lage CQ gaat mij w...

Het gaat erom dat hij nu wel bij de beteren blijft itt tot gisteren waar hij 21e werd. Hetzelfde voor van Eetvelt vandaag iit gisteren, wat me de kop kostte ^^

Laatst gewijzigd
ArjenProtagonist

Zana gaat me redden vandaag denk ik.

Tiskuuurs

Ik vrees met grote vrees. Hoogste CQ en weinig puntjes 

Honger Klop

Scaroni blijft belangrijk voor mij.

Maillot à Pois
Tiskuuurs
Ik vrees met grote vrees. Hoogste CQ en weinig puntjes 

Als je puntjes hebt, ben je sowieso door

Sies

Hier afhankelijk van CQ..... ik wacht in spanning af

Tiskuuurs

Ok dan zou Zana me redden 🤞

Laatst gewijzigd
Fins Els Collons

Jammer betreffende team Fins els Collons. Zat er vrij snel aan te komen. Succes gewenst aan resterende deelnemers. En bedankt voor de organisatie!!!!

ivo001

Volgens mij zit ik in de problemen.

Ik had Pinarello en Turner mee in de grote kopgroep, maar beide leverden een wanprestatie doordat ze in tegenstelling tot 22 metgezellen niet eens een peleton voor bleven.

Ik blijf met 0 punten achter ben ik bang.

Rabbiej

De dag van de vluchters, zo werd etappe 8 ook wel genoemd. Een lange aanloop naar een pittig einde waarin de ene muur na de andere muur zich opvolgde. We zagen Ganna en Bettiol een tijd vooruit rijden maar in het peloton bleef het onrustig. Hardrijder Bjerg wist uiteindelijk toch zijn kopman Narvaez naar voren te piloteren en samen met Leknessund waren zij gevlogen. Bjerg reed zich kapot maar kon uiteindelijk zeer content zijn dat Narvaez zijn tweede ritzege mocht bijschrijven.

Dit soort dagen zijn voor ons spel vaak dodelijk. Je kan nog zo goed zijn in de sprint en klassementsritten maar je kan er dan vandaag zomaar uitvliegen. Wie deze man van de hamer vandaag in ieder geval niet kreeg was het team van Honger Klop. Scaroni deed goede zaken in het klassement maar scoorde ook 240 piunten voor zijn team en daarmee had hij de beste aanvaller in zijn team. Beloki en Zana waren 2 andere renners die door een aantal van ons werden geselecteerd en vooral die laatste bleek bepalend te zijn.

Tiskuuurs was al bang dat hij met enkel Zana te weinig punten zou halen en gezien zijn hoge CQ-waarde is het aan Zana te danken dat hij nog erin blijft. De 50 punten van Zana waren dus voldoende. We zagen namelijk 12 teams geen punt scoren. Aangevoerd door Japie Japo zagen we onder andere Sies en Ivo gered worden. Einde oefening is het nu dan toch wel voor Kokkie1975, al te maken gehad met de nodige pech was het een kwestie van tijd maar dit was het dan. Misschien blijven de renners in Frankrijk wat beter op hun fiets zitten. Naast hem is het ook Rimenno die niemand voorin zag eindigen en dus is het ook voor hem tot de volgende keer.

Uitslag

Rit 8 Team Punten
1 Honger Klop 240
2 Maillot à Pois 170
3 Coolietje 120
4 Jappe666 110
5 Bazing 70
6 BrackenRidgeCycling 60
7 sporting63 60
8 TI Reppie 51
9 Danusz1986 50
10 Mithrandir 50
11 Rabbiej 50
12 ArjenProtagonist 50
13 Zwiebeln 50
14 Bode80 50
15 Heuvelvreter 50
16 Fieljepper 50
17 Tiskuuurs 50
18 JapieJapo 0
19 Poeksel 0
20 Wielervolger 0
21 Ezequiel 0
22 Sies 0
23 Ab Normaal 0
24 Ivo001 0
25 Nijmos 0
26 erveedeee 0
27 Arviidd 0
28 Kokkie1975 0
29 Rimenno 0

1 2 ... 7 ... 11 12

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.