Mooie statistiek Rabbiej!
Ik heb voor morgen toch even weer een blik op de teams geworpen.
We hebben (naar mijn bescheiden mening, de vorige keer zat ik er volledig naast) slechts twee mogelijke scenario's; De klassementsmannen rijden voor de winst óf een aantal vluchters rijden voor de winst met de klassementsmannen voor de overige plekken in de top 20.
Ik denk dat ik best veilig zit met die aanname ;)
Klassementsmannen
In deze categorie heb ik geselecteerd: Arensman (15x), Gall (12x), Hindley (9x), Vingegaard (9x), Bernal (7x), Gee, O'Connor & van Eetvelt (5x), Rondel & Ciccone (4x), Raccagni Noviero (2x), Cepeda (1x), Scaroni (1x), Caruso (1x) en Mas (1x).
Ja, er zitten hier zat namen tussen die minder waarschijnlijk bij de beste finishen, maar al deze namen hebben nog een klassement te verdedigen. Grootste kanshebber in dit scenario is Vingegaard, dus de spelers met hem in het team zijn voor deze analyse al meteen veilig.
De volgende spelers vallen na arceren op:
Fins Els Collons (6375) heeft enkel Arensman.
Vluchters: Zana & Pinarello
Danusz1986 (6442) heeft dan weer enkel Gall.
Vluchters: Rubio, Zana & Vlasov
BrackenRidgeCycling (6077) gaat de weg op met Arensman & O'Connor. Rijdt Ben voor een klassement?
Vluchters: Vlasov
Mithrandir (6446) heeft het ook niet heel breed met Gee-West en Caruso.
Vluchters: Zana, Pinarello & Vlasov
Arjenprotagonist (6605) heeft naast Gall ook Rondel. Het is te hopen dat Rondel zijn belofte inlost!
Vluchters: Zana
Sies (6671) rekent ook op Rondel met daarnaast Ciccone, van wie het zeer twijfelachtig is of hij wel gaat blijven geven als hij niet voor winst rijdt.
Vluchters: Romo
Ivo001 (6794) heeft enkel Gall en Arensman, al zou dat voldoende moeten zijn.
Vluchters: Pinarello & Hirt
Nijmos (6804) heeft ook twee renners; Arensman en Hindley. Wederom weinig zorgen.
Vluchters: Pinarello
Kokkie1975 (6933) heeft daarentegen wel recht tot spanning. Hij zal hopen dat zowel Ciccone zijn klassement verdedigt als dat de inzinking van Bernal geen slecht voorteken is geweest.
Vluchters: Hirt
*** Kokkie1975
** Fins Els Collons & Danusz1986
* Sies, BrackenRidgeCycling, Arjenprotagonist & Nijmos
Tot de aankondiging dat Almeida niet zou rijden en Yates alleen kopman werd heb ik hem ook niet overwogen. Daarna vond ,en dat vind ik nog steeds, ik hem vooral om budgettechnische redenen het meenemen zeker waard.
Vandaag wordt met al mijn uitvallers, waaronder een groot deel van de AK kern met Yates en Buitrago peentjes zweten. Helaas heb ik andere verplichtingen en kan ik de etappe niet zien. Maar ik verwacht op de Blockhaus mijn waterloo te vinden
Wat valt er over deze etappe te schrijven? Het was een draaiboek die werd voorgedragen. Vingegaard won de etappe maar daarachter toch wel de nodige verrassingen. Gall was goed in orde, Hindley deed wat je van hem kon verwachten en Pellizzari probeerde maar kwam zichzelf flink tegen. Ik moet zeggen dat ik er niets van heb gezien dus ik ga ook maar snel over naar de verwerking van onze daguitslag.
Poeksel en Tiskuuurs verdelen vandaag de bloemen, al is het op CQ toch wel Poeksel die echt bovenaan eindigt. Poeksel ziet 5 renners punten scoren en dat is in een rit voor de klassementsmannen in ieder geval teken dat ze goed in orde zijn. Tiskuuurs selecteerde Vingegaard en met ook Hindley, Pellizzari en Arensman was die niet ontevreden.
Wel ontevreden zijn de twee afvallers van vandaag. Ze gaven het zelf al even aan dus er is weinig te verklappen maar we nemen op de Blockhaus afscheid van onze vaste analist, Arry1338, en ook Fins Els Collons verlaat het strijdveld. Kokkie blijft nog een etappe meestrijden en hield vandaag ook nog 3 anderen achter zich. Mithrandir eindigt voor de 2e keer achtereenvolgens op de hot-seat, ook best een prestatie. Bedankt voor jullie deelname Arry en Fins Els Collons en succes met de voorbereidingen voor de koers in Frankrijk.
Uitslag
| Rit 7 | Team | Punten |
| 1 | Poeksel | 1.440 |
| 2 | Tiskuuurs | 1.440 |
| 3 | Bazing | 1.420 |
| 4 | Bode80 | 1.420 |
| 5 | Wielervolger | 1.380 |
| 6 | Ab Normaal | 1.380 |
| 7 | Rimenno | 1.380 |
| 8 | Rabbiej | 1.340 |
| 9 | Zwiebeln | 1.340 |
| 10 | Fieljepper | 1.320 |
| 11 | JapieJapo | 1.220 |
| 12 | Coolietje | 1.180 |
| 13 | erveedeee | 1.140 |
| 14 | Maillot à Pois | 1.070 |
| 15 | ArjenProtagonist | 1.060 |
| 16 | Ivo001 | 1.040 |
| 17 | Jappe666 | 1.020 |
| 18 | Arviidd | 1.000 |
| 19 | TI Reppie | 940 |
| 20 | Heuvelvreter | 930 |
| 21 | sporting63 | 920 |
| 22 | Nijmos | 850 |
| 23 | Danusz1986 | 820 |
| 24 | Sies | 760 |
| 25 | BrackenRidgeCycling | 720 |
| 26 | Kokkie1975 | 620 |
| 27 | Ezequiel | 600 |
| 28 | Honger Klop | 560 |
| 29 | Mithrandir | 500 |
| 30 | Arry1338 | 440 |
| 31 | Fins Els Collons | 440 |
De dag van de vluchters, zo werd etappe 8 ook wel genoemd. Een lange aanloop naar een pittig einde waarin de ene muur na de andere muur zich opvolgde. We zagen Ganna en Bettiol een tijd vooruit rijden maar in het peloton bleef het onrustig. Hardrijder Bjerg wist uiteindelijk toch zijn kopman Narvaez naar voren te piloteren en samen met Leknessund waren zij gevlogen. Bjerg reed zich kapot maar kon uiteindelijk zeer content zijn dat Narvaez zijn tweede ritzege mocht bijschrijven.
Dit soort dagen zijn voor ons spel vaak dodelijk. Je kan nog zo goed zijn in de sprint en klassementsritten maar je kan er dan vandaag zomaar uitvliegen. Wie deze man van de hamer vandaag in ieder geval niet kreeg was het team van Honger Klop. Scaroni deed goede zaken in het klassement maar scoorde ook 240 piunten voor zijn team en daarmee had hij de beste aanvaller in zijn team. Beloki en Zana waren 2 andere renners die door een aantal van ons werden geselecteerd en vooral die laatste bleek bepalend te zijn.
Tiskuuurs was al bang dat hij met enkel Zana te weinig punten zou halen en gezien zijn hoge CQ-waarde is het aan Zana te danken dat hij nog erin blijft. De 50 punten van Zana waren dus voldoende. We zagen namelijk 12 teams geen punt scoren. Aangevoerd door Japie Japo zagen we onder andere Sies en Ivo gered worden. Einde oefening is het nu dan toch wel voor Kokkie1975, al te maken gehad met de nodige pech was het een kwestie van tijd maar dit was het dan. Misschien blijven de renners in Frankrijk wat beter op hun fiets zitten. Naast hem is het ook Rimenno die niemand voorin zag eindigen en dus is het ook voor hem tot de volgende keer.
Uitslag
| Rit 8 | Team | Punten |
| 1 | Honger Klop | 240 |
| 2 | Maillot à Pois | 170 |
| 3 | Coolietje | 120 |
| 4 | Jappe666 | 110 |
| 5 | Bazing | 70 |
| 6 | BrackenRidgeCycling | 60 |
| 7 | sporting63 | 60 |
| 8 | TI Reppie | 51 |
| 9 | Danusz1986 | 50 |
| 10 | Mithrandir | 50 |
| 11 | Rabbiej | 50 |
| 12 | ArjenProtagonist | 50 |
| 13 | Zwiebeln | 50 |
| 14 | Bode80 | 50 |
| 15 | Heuvelvreter | 50 |
| 16 | Fieljepper | 50 |
| 17 | Tiskuuurs | 50 |
| 18 | JapieJapo | 0 |
| 19 | Poeksel | 0 |
| 20 | Wielervolger | 0 |
| 21 | Ezequiel | 0 |
| 22 | Sies | 0 |
| 23 | Ab Normaal | 0 |
| 24 | Ivo001 | 0 |
| 25 | Nijmos | 0 |
| 26 | erveedeee | 0 |
| 27 | Arviidd | 0 |
| 28 | Kokkie1975 | 0 |
| 29 | Rimenno | 0 |
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.