Scorito Tour de France 2026

1 2 ... 177 ... 182 183
ditisdavid
mirkodek
Ik heb alleen Pedersen op de bank die mee zit, voor de rest niks. Dan maar Healy met teampuntjes van...

Zou me niet verrassen als Pedersen zich laat uitzakken na de tussensprint.

Behatzailea

Nou, Balderstone is mee. Verder niemand. Maar je hebt er maar één nodig.

mirkodek
ditisdavid
Zou me niet verrassen als Pedersen zich laat uitzakken na de tussensprint.

Zou die niet gewoon meerijden? Kan vandaag prima top 15 finished, zijn toch weer extra puntjes.

Voor de mensen die Vacek op hebben gesteld vandaag (zoals ik), in ieder geval 8 puntjes via Pedersen nog waarschijnlijk 💪🏻

ugge2

Mooi om vanochtend en gisteren al jullie overwegingen mee te lezen over wie op te stellen. Ik had ook opstelstress, maar dat is nog een luxeprobleem, uitvallers gaan dit vanzelf oplossen... Hier vol AK met één vluchter, dat was Plapp (die zit er iig bij). Aranburu gisteren wel gekozen, vandaag gebankt, maar dat blijft het risico met vluchters/500k mannen. Erg benieuwd of het AK er nog een klap op gaat geven op het einde. 

En dan morgen weer van voren af aan... Vanaf etappe 5 wordt het (hopelijk) wat gemakkelijker!

ugge2

Dubbel

Laatst gewijzigd
ditisdavid
mirkodek
Zou die niet gewoon meerijden? Kan vandaag prima top 15 finished, zijn toch weer extra puntjes.   Vo...

Lijkt me niet de moeite om je vandaag ondersteboven voor pakweg plekje 10 op het moment dat de twee dagen daarna (en vooral morgen) cruciaal zijn als hij iets wil qua groen.

mirkodek
ditisdavid
Lijkt me niet de moeite om je vandaag ondersteboven voor pakweg plekje 10 op het moment dat de twee...

Ik zie nu inderdaad dat de punten aan de meet vandaag sprokkelwerk zijn, 7 punten voor een plek 10 is inderdaad niet de moeite waard om je uit de naad te rijden.

ProScoritoManager

Ik zeg dit niet vaak over een andere man, maar ik hoop dat Cort vanavond weer lekker staat te helikopteren op zijn hotelkamer! Baudin dan op plek 2 en geel en wit pakken zou het feestje wel compleet maken. Voel me gesteund door al jullie support voor Baudin ;)

Groetemeule

Vermeersch op kop voor UAE, ai

Hidde98
Groetemeule
Vermeersch op kop voor UAE, ai

dan weet je hoe laat het is

KV

Zo moet het. Geen kruimeltjes over laten. 

klaas drr

Lekker Madsie Pedersen, als hij uitrijdt en 2e wordt in het puntenklassement gaat hij al 140 punten opleveren.  Zonder sprintpunten en zonder 2x cappen, die gaat zijn centjes een heel eind terugverdienen normaliter. 

Laatst gewijzigd
mirkodek
KV
Zo moet het. Geen kruimeltjes over laten. 

Ja en terecht. Had ik ook wel verwacht, toch laten overhalen door de verhalen over een vlucht. Lesje geleerd.

Behatzailea
mirkodek
Ja en terecht. Had ik ook wel verwacht, toch laten overhalen door de verhalen over een vlucht. Lesje...

Haha same here. Nouja, misschien nog truipuntjes dan.

DerbertHijkstra

Ik ben het niet eens met de gedachte die hier regelmatig wordt uitgesproken over het kiezen voor 1 scenario en daar voor vol gaan. Zo'n etappe als vandaag leent zich goed voor het analyseren van verschillende strategieën en ik ben van mening dat het risico op een miskleun minimaliseren gemiddeld meer punten oplevert dan óf vol voor vluchters gaan óf vol voor AK gaan.

Hoe dat in mijn geval er uit ziet is wel Pogi cappen, maar de 4e UAE'er op de bank laten, wel Gregoire en Baudin meenemen, niet Verstrynge en Paret-Peintre opstellen en wel Carapaz en Skjelmose. De redenatie hier achter is dat in een geval van de vlucht die het haalt Gregoire en Baudin de sterkste zijn en de meeste punten opleveren, maar dat de beste AK-mannen ook nog top-20 rijden. In het geval dat de AK-mannen het gaan uitmaken heb je dan wel Carapaz en Skjelmose die gister sterk waren, achter de top-AK mannen die je ook mee hebt.

Dit gaat ook op als je andere namen hebt (Plapp, Ayuso), zal altijd wel meerdere nulpunters opleveren, maar ook altijd een paar renners die wel in de punten rijden. Als je aan het begin een goede selectie van 20 man hebt gemaakt, kom je op deze manier in mijn optiek altijd een paar plekjes hoger uit na zo'n soort etappe.

Laatst gewijzigd
Behatzailea
DerbertHijkstra
Ik ben het niet eens met de gedachte die hier regelmatig wordt uitgesproken over het kiezen voor 1 s...

Ja natuurlijk. Dat is helemaal waar. Vooraf is dit een logische keuze. Had je alleen klassementsmannen, zal je zien dat Vacek iedereen eraf rijdt. Kies je vol voor de aanval, gaat Pogi er voor. Dus een mix is helemaal logisch (dat heb ik dus ook).

Ik voel me al gelijk minder sikkeneurig.

floda

Gaat gregoire er nog vanaf ook....🙈

KV
klaas drr
Lekker Madsie Pedersen, als hij uitrijdt en 2e wordt in het puntenklassement gaat hij al 140 punten...

Haha. Jezelf aan het overtuigen van je keuzes?

Hidde98
floda
Gaat gregoire er nog vanaf ook....🙈

kan zo wel 24km bijkomen in de afdaling en daarna is gemiddeld 4% 11km dus hij heeft het voor hem zwaarste bijna overleefd. Maar heel best is het niet nee.

Hidde98

Baudin oogt nog fris, die gaat nog wel gas geven straks.

Groetemeule

Daar ga ik met mijn Luke Plapp en het vluchters scenario 🤣 wel gelachen, jammer van de punten

Groetemeule

Daar ga ik met mijn Luke Plapp en het vluchters scenario 🤣 wel gelachen, jammer van de punten

Ottieman

Zo zie je maar beetje geluk nodig! Kan zomaar zijn dat je straks een hele bups aan mannen krijgt die tweede rangs zijn voor klassement die mogen rijden van uae en Visma!

berggie1987

Leuke rit met een hoop inzicht. Ik denk dat afgezien van de uitkomst een belangrijke vraag is: hoeveel renners had je in de vlucht (of beter nog in het sterkste deel van de vlucht) en hoeveel punten zou dat potentieel hebben opgeleverd als ze vooruit waren gebleven.

Zet dat af tegen hoeveel punten je verliest bij een ak scenario. 

Dan zie je dat zelfs als je uitgaat van 70% kans op vlucht het toch nog verstandig kan meer in te zetten op ak.

Kluns Klunsjes

Zijn er nog kansen dat gregoire terugkomt? Of heb ik mn cap op t laatste moment verpest door hem te nemen ipv pogi?

1 2 ... 177 ... 182 183

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.