Zou die niet gewoon meerijden? Kan vandaag prima top 15 finished, zijn toch weer extra puntjes.
Voor de mensen die Vacek op hebben gesteld vandaag (zoals ik), in ieder geval 8 puntjes via Pedersen nog waarschijnlijk 💪🏻
Mooi om vanochtend en gisteren al jullie overwegingen mee te lezen over wie op te stellen. Ik had ook opstelstress, maar dat is nog een luxeprobleem, uitvallers gaan dit vanzelf oplossen... Hier vol AK met één vluchter, dat was Plapp (die zit er iig bij). Aranburu gisteren wel gekozen, vandaag gebankt, maar dat blijft het risico met vluchters/500k mannen. Erg benieuwd of het AK er nog een klap op gaat geven op het einde.
En dan morgen weer van voren af aan... Vanaf etappe 5 wordt het (hopelijk) wat gemakkelijker!
Ik ben het niet eens met de gedachte die hier regelmatig wordt uitgesproken over het kiezen voor 1 scenario en daar voor vol gaan. Zo'n etappe als vandaag leent zich goed voor het analyseren van verschillende strategieën en ik ben van mening dat het risico op een miskleun minimaliseren gemiddeld meer punten oplevert dan óf vol voor vluchters gaan óf vol voor AK gaan.
Hoe dat in mijn geval er uit ziet is wel Pogi cappen, maar de 4e UAE'er op de bank laten, wel Gregoire en Baudin meenemen, niet Verstrynge en Paret-Peintre opstellen en wel Carapaz en Skjelmose. De redenatie hier achter is dat in een geval van de vlucht die het haalt Gregoire en Baudin de sterkste zijn en de meeste punten opleveren, maar dat de beste AK-mannen ook nog top-20 rijden. In het geval dat de AK-mannen het gaan uitmaken heb je dan wel Carapaz en Skjelmose die gister sterk waren, achter de top-AK mannen die je ook mee hebt.
Dit gaat ook op als je andere namen hebt (Plapp, Ayuso), zal altijd wel meerdere nulpunters opleveren, maar ook altijd een paar renners die wel in de punten rijden. Als je aan het begin een goede selectie van 20 man hebt gemaakt, kom je op deze manier in mijn optiek altijd een paar plekjes hoger uit na zo'n soort etappe.
Ja natuurlijk. Dat is helemaal waar. Vooraf is dit een logische keuze. Had je alleen klassementsmannen, zal je zien dat Vacek iedereen eraf rijdt. Kies je vol voor de aanval, gaat Pogi er voor. Dus een mix is helemaal logisch (dat heb ik dus ook).
Ik voel me al gelijk minder sikkeneurig.
Leuke rit met een hoop inzicht. Ik denk dat afgezien van de uitkomst een belangrijke vraag is: hoeveel renners had je in de vlucht (of beter nog in het sterkste deel van de vlucht) en hoeveel punten zou dat potentieel hebben opgeleverd als ze vooruit waren gebleven.
Zet dat af tegen hoeveel punten je verliest bij een ak scenario.
Dan zie je dat zelfs als je uitgaat van 70% kans op vlucht het toch nog verstandig kan meer in te zetten op ak.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.