Volgens de ploeg was er "medisch geen reden om niet te rijden". Maarja, dit heeft weinig zin denk ik. Waarschijnlijk proberen ze etappe 5 te halen en dan te kijken hoe die het doet. Ik gok erop dat ie afstapt en dan maar voor Vuelta gaat.
Kan niet live kijken hier maar heb ook Gregoire cap. Sta daar ook volledig achter hoor, ongeacht de uitkomst. Volgens mij is hij nog niet weggevallen oid? Wil je echt meeknikkeren moet je af en toe ook durven. Met alleen maar AK caps haal je geen gouden beker. Vandaag was een logische etappe om het te proberen. De finish is nog ver ;)
Een heel eind zeker, maar er zijn ook meteen heel veel spelers die dat doen. Dus dan moet je met puur teamkeuzes en juist opstellen het verschil maken. Dat kan natuurlijk en specifiek in de tour zal het je meer opleveren dan in andere rondes. Tegelijkertijd kun je prima 1-2 etappes die tussen AK en aanval invallen voor de aanval kiezen. Het geeft je een aardige voorsprong richting een beker als je goed zit. Begrijp ook de tegenargumenten uiteraard.
Ik vind een Gregoire cap in deze etappe ook juist zo'n buitenkans omdat hij vanuit een peloton op zo'n softe etappe ook prima top 10 kan eindigen. Zelfde idee als Carapaz/Arensman week 3 cappen. Het is een risico, maar wel met potentieel gelimiteerde downside. Dat is voor mij wel het verschil met een vd Poel / Vacek hier cap maken of een type VPP in week 3.
dit soort etappes moet je met de cap je gevoel volgen en daar achter blijven staan. Als jij denkt Gregoire krijgt geen ruimte cap je pogi, als je denkt hij krijgt ruimte dan cap je Gregoire. Ik was en ben van mening dat jongens die te kort staan nooit de vereiste ruimte zullen krijgen, zeker zo vroeg in de tour. Dus daarom Pogi cap. Heb vluchters opgesteld waarvan ik denk die krijgen ruimte en daardoor zit Gregoire op de bank. Dat kan mij opzich nog duur komen te staan met de punchy finale, maar we will see.
Volgens "Sebas op de motor" waarschijnlijk rond de 45-50 min. Dus hij heeft nog even, maar belooft niet veel goeds.
Overigens is Grégoire cap met het huidige koersverloop toch nog steeds prima? Ik baal nog steeds dat het me niet meer lukte om hem te wisselen. Precies wat al eerder werd gezegd: hij kan scoren van een vlucht, maar als het peloton/groep der favorieten wordt dan rijdt ie meestal ook nog wel top 10. Dus beetje low risk/high reward.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.