Hmm vanuit het perspectief van de bollen trui misschien wel. Maar Soudal wilt ook ritzeges, en de kansen voor vluchters zijn schaars deze Tour. Ze hebben weinig andere mannen voor dit werk, daarom denk ik dat VPP wel mee gaat. VPP is ook een goede afmaker. Daarnaast kan hij nog daarna nog makkelijk recupereren voor het echte klimwerk. Ik neem hem mee iig
Ik twijfel ook tot de laatste seconde, dat maakt het spel zo leuk, toch ;)
Nu toch maar Seixas er uit voor nog een aanvaller/vluchtpotentieel. Lijkt me dat Seixas in geen van de gevallen vandaag ploeg/sprint/etappe punten gaat halen, toch?
Voor wie het interesseert wordt het dan:
3 UAE + Vingi voor AK
Lenny voor de bergtrui evt, Skjel, Storer, Plapp, Gregoire (C) voor de vlucht.
Carapaz, REV, VPP, THJ, seixas op de bank.... High risk high reward?
Toch McNulty gebankt ten faveure van Plapp, Martinez en Carapaz, als het voor de vlucht is ligt een scenario zoals etappe 6 vorig jaar voor de hand en dan zijn de UAE's de enige categorie waar je in wil snijden. Ook Jorgenson, Van Wilder en Abrahamsen waren nog opties geweest.
Oh, en gewoon Pogacar gecapt dus.
McNulty nam bij jou 3 plekken in beslag? :P
Hier toch aangedurfd om vol op de vluchters in te zetten. Dat heeft voor McNulty ook een plekje op de bank opgeleverd en slechts 3 AK mannen in de dagselectie. Om toch enige hedge tegen een AK dag in te bouwen Pogi gecapt. Straks peentjes zwetend het eerste uur volgen.
Ik wilde vasthouden aan mijn AK-strategie, met 4x UAE en Grégoire als enige vluchter. Last minute toch gezwicht en Vacek erbij gezet ipv Ringel S. Op de bank o.a. vGils en VPP. Als het voor de vlucht is verwacht ik zeker geen groep van +20 renners, in dat scenario gaan de sterkste AK mannen alsnog prima punten halen.
Dat krijg je als hij gisteren werk voor 3 doet ;)
Maar zonder dollen, Pogacar (C), Vingegaard, Del Toro, Evenepoel, Skjelmose en Grégoire waren alle zes zekerheidjes voor mij en dan bleven er dus 4 man over voor 3 plekken.
In mijn beleving is het te vroeg in het spel om vol op de vlucht te spelen, gebeurt zo vroeg in een grote ronde eigenlijk nooit dat er zoveel man voorop blijven dat er (vrijwel) niks over blijft voor het peloton en met de aankomst heuvelop zullen het toch weer veel klassementsrenners zijn die dan van voren zitten.
Verstrynge eigen kansen, Ving hoopt in geel te staan vanavond en Campenaerts zegt geen gc rider in break, ofwel iedereen die kort staat mag niet mee is mijn veronderstelling hieruit?
Heb ik er dan toch goed aan gedaan Vacek en Verstrynge mee te nemen ten faveure van Lenny en Gregoire? We will see
Opstelling: Pogi (C), Ayuso, Evenepoel, Ving, McNulty, Skjelmose, Del Toro, Vacek en Verstrynge
Bank: Martinez, Gregoire, Uijtdebroeks (qua noemenswaardige namen voor deze etappe)
Oh ja waarom McNulty, naast bergtrui en mocht die mee schuiven in vlucht leuk daarvoor, acht ik de kans ook nog wel aanwezig dat Pogi toch wilt winnen, dan wel gewoon blijven staan waar ze staan in ak, jongeren en indien meeschuiven dus berg, dus veel "garantiept" tov als het geen vlucht wordt p8-p10 voor Gregoire/Lenny en ze mogen niet mee in de vlucht dus ook potentieel pas p20 en lager eindigen.
En McNulty kan ook nog als Pogi het op zijn heupen krijgt en bergpunten pakken en helpen bij ritwinst.
Hier ook iets meer ingezet op een vluchtscenario obv pre-race interviews en algehele teneur. Ben ok tevreden met m'n selectie, maar voor een gouden beker kan ik niet te veel achterover leunen want zie ook wel wat zwakke plekken ontstaan.
Gregoire (C) - Zou in beide scenario's punten moeten kunnen pakken en is mogelijk verschilmaker vanuit de vlucht
Verder
AK: Pogi, del Toro, Jonas, Remco, Skjelmose (zou het een leuke move van Lidl vinden om hem "Hindley stijl" in de vlucht te sturen)
Vlucht:
VPP (Toch een Cat 1, en wat moet QS anders?)
Garcia Pierna (Is een absolute truck, dus parcours op maat. Zou echter ook voor Romo kunnen zijn vandaag gezien diens klassement, maar we gaan er gewoon voor),
Mcnulpunty (dit is echt een parcours op maat voor hem, en met die bollen kan Pog zich onsterfelijk maken als hij 'm wat gunt).
Gisteren nog volledig AK in m'n selectie maar door alle berichten, podcasts en interviews nu toch maar op de vlucht in gezet. Verstrynge, Eetvelt, Healy, Grégoire en Vacek mee. Klein gokje door Evenepoel op de bank te laten. Wel Pogacar cap, net te laat om die ook te wisselen naar Grégoire.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.