Vandaag ga ik toch maar weer voor de klassementsrenners. Vorig jaar dacht ik ook elke keer voor de vlucht te gaan en dan kwam Pogacar toch weer om de hoek kijken.
Die fout maak ik dus niet weer. Maar mocht het toch een aanvaller worden, dan heb ik Vacek nog. Daardoor heeft McNulty wel het veld moeten ruimen (maar die had ik toch pas voor de sprintritten, ITT en de echte bergritten). En Grégoire, ook al staat-ie er nu nog goed bij, ze zullen hem toch wel laten rijden? En anders zit-ie er in de finale bij en punched-ie ze alsnog de moeder.
En, natuurlijk, Balderstone.
Op de bank dan wel weer Skjelmose, Lipowitz en Carapaz. Maarja, wie laat je dan weg? THJ? Seixas? Pidcock? Del Toro? Pogacar? Evenepoel? Lijkt me niet.
Ik denk dat hij bedoelt dat Cort en Berckmoes (en in mijn geval Aranburu) aanvankelijk voor morgen op de rol stonden.
Ikzelf had deze etappe in de voorbereiding vol staan met AK kleppers. Maar nu denk ik inderdaad Grégoire, Vacek en zelfs Aranburu erin te fietsen.
Op zich zou vandaag inderdaad een ideale dag voor Van Gils zijn geweest maar een dag na zo'n val betwijfel ik of hij de vorm heeft om in de vlucht goed te scoren. Ik zou verwachten dat hij zich wat zal sparen om dan in topvorm op de volgende "Van Glis dag" voor de volle pot te gaan. Ik heb in mijn team genoeg alternatieven om die gok nu niet te moeten nemen. Wel jammer, ik ben een Van Gils fan maar vandaag mag hij in mijn team recupereren op de bank..
Ik vind dit een mooie analyse van VPP. Heb hem zelf ook op de bank vanwege de beperkte punten en het niet zwaar genoege profiel. Die is aan de beurt in etappe 6.
Over de types Simmons/Cort: die lijken me meer hun pijlen te richten op etappe 4. Dit is meer het speelveld van Baudin/Gregoire/Skjel. Die staan echter allemaal nog kort in t klassement.
Voor elk antwoord dat ik bedenk, komen er 2 vragen bij. Frustratie en hopelijk bieden de interviews uitkomst.
Mijn strategie voor vandaag is om namen te elimineren. Voorlopig al doorgestreept: 4x sprinter, Berckmoes, VPP en Simmons. Nog 4 te gaan :-)
Als je inzet op het klassement, waarom dan Skjelmose banken? Het profiel van deze rit lijkt me een heel goed voor hem en ik heb de indruk dat hij ook wel voor het klassement wil gaan. McNulty begrijp ik wel mar als Pogacar en co de rit willen, dan levert hij hier ook wel flink wat punten op met mogelijks wit en geel in de ploeg. Ik heb hem voorlopig ook gebankt omdat ik denk dat er nog een kleine groep vluchters voorop kan blijven (met Vacek, Gregoire en Lenny Martinez in mijn team die daarvoor mogen zorgen, Lenny zal door UAE naar mijn gevoel niet als een bedreiging gezien worden) maar voor de rest enkel klassementsmannen met Skjelmose deel van mijn AK groep.
Poah wat een lastige dag vandaag, kan met een beetje fantasie wel 14 man opstellen.
Voor nu Pogi, Ving, del Toro, REV, Pidcock, McNulty (zoals eerder geopperd, mag die in de vlucht?).
Aangevuld met Gregoire en van Eetvelt voor vlucht en mogelijk geel als UAE toch niet wil.
Laatste stoelje zit mijn twijfel. Skjelomse of THJ. Ayuso en Carapaz dan sowieso op de bank. Getwijfeld voor Verstrynge maar die mag ook nog even op de bank. Net als Foss.
Iemand een goed inzicht of advies?
Kleppers will be kleppers. We weten het allemaal... en toch gaan we die 500k parels er weer in proberen te fietsen. Heb ik een Ayuso en REV in vorm, zie ik ze ineens op het bankie zitten. Voelt niet goed.
Toch maar voor de saaie: de grote 6 erin, 2x uae erbij en één plek voor gregoire/Eetveld/Baudin?
Ja twijfel ook erg over Vauquelin. Heb hem toch opgesteld want wel zijn parcours + al heel wat minuten aan de broek, maar zou wel grote tegenvaller kunnen zijn... aan andere kant alle AK mannen opstellen terwijl een vlucht van 20 man het haalt heeft ook weinig zin.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.