Nulty in de vlucht vandaag voor de bolletjes? De Baas lijkt in een gulle bui. En Grégoire ruilt zijn tricolore in voor het geel?
Nog even over gisteren. Ik vind het ook vrij irritant als mensen hier even hun monsterscore komen droppen, zonder verder aan het forum bij te dragen. Maar ik wilde toch even kwijt dat ik voor het eerst in mijn carrière >400 punten heb gescoord.
Dat heb ik voor 99% aan jullie te danken, dus bij deze: dank voor jullie geweldige input 🙏
Voor nu: Pogi (c), ving, seix, torro, gregoire, Baudin, Eettent, Mcnutty, VPP
Bank: Ayuso, Evenepoel, großs, Simmons, Skjel en Cort
Lastige etappe. Wordt billenknijpen als er straks een groep of 30 vooruit rijdt (inclusief Cort en Simmons) maar denk dat alleen de echte klimgeiten overblijven en de rest opgegeten wordt door UAE. Hopelijk Mcnutty mee vooruit
Gefeliciteerd man. Mooi hoe je het met die kanttekening brengt, denk in jouw geval niet nodig. Ben het verder wel met je eens dat het opdoemen van de "ik sta vandaag 99,7%, wie moet ik morgen opstellen?" na de start, bijna net zo irritant zijn als de "wie moet ik kiezen renner x vs y" types de dagen voor de Tourstart.
Lekker teampie hoor! Ik vrees voor een scenario van Baudin in de Eulalio rol deze tour t/m etappe 14. Al is mijn basecase wel een enorme explosie van UAE in etappe 6.
Heb uiteindelijk voor Garcia Pierna gekozen omdat die gozer lang genoeg hard kan trappen om elke ontsnapping meet te pakken (en dat ook wel doet over het algemeen) en ik een beetje vreesde voor Healy die het Baudin moeilijk zou maken. Door het koersverloop met Romo die nu kort staat icm Baudin die gisteren toch echt wel bevestigde begin ik 'm ietwat te knijpen :D
Team: Pogacar (c), Ving, Remco, del Toro, Skjelmose, TJH, Mcnulty, VPP, Gregoire
Bank: Grosschartner, Ayuso, Garcia Pierna, Lipowitz
Waarbij ik met name Garcia Pierna nog overweeg te brengen voor TJH of Skjelmose.
Hahah grappig, heb dezelfde 9 renners in de basis. Twijfel alleen nog over de captain tussen Pogi, Gregoire en Vacek.
Bankje: Carapaz, Ayuso, Godon, v Gils, Skjelmose... Tot nu toe al 69 bbq punten, fingers crossed.
Ja, goed punt. Zo durf ik vandaag Oeroeboeroe niet te banken. Die zat er gisteren nog goed bij.
Om over Vacek maar niet te spreken. Ze zullen hem toch wel laten gaan vandaag? Dat idee van Pedersen helpen bij de tussensprint zou wel erg lullig zijn in deze vorm.
Een dikke 'retweet' voor deze inderdaad. Hier ook op 98% door al jullie tips en discussies. Fijn dat iedereen elkaar naar een gouden beker probeert te loodsen. Hopelijk deze Tour voor het eerst een beker in een wielerspel.
Ook hier weer flinke keuzestress. Op dit moment Carapaz, Skjelmose en VPP op de bank. Voelt niet lekker, maar een Vacek en een THJ banken ook niet. Dit is puur Stuyvertje wisselen. Ohja, die zou ook nog prima passen vandaag...
Ik denk dat VPP niet mee zit vandaag. Die gaat echt voor de bollen en dan is die enige berg van de 1e categorie toch te weinig lijkt me qua punten. Die gaat zijn kruit bewaren voor de echt monsters verderop in de ronde. Tenminste dat denk ik erover. Vind dit echt een lastige ettappe om in te schatten maar denk dat deze naar de vlucht gaat. Visma staat er wel om bekend het geel vroeg af te geven, dus die zullen niet gaan rijden als er geen bedreiging voor het klassement in de vlucht zit. Heb voor nu gregoire, plapp en skjel erin zitten aangevuld met de met 3x UAE en andere kleppers. Daardoor wel Cort en Richie op de bank. Vooral Cort twijfel ik over. Wat denken jullie. Zou die meezitten?
Als je ze nu niet opstelt wanneer dan wel?. Ik stond na etappe 1 op zilver en na 2 op brons. Na etappe 3 zal het bokaaltje goud kleuren. De dood of de gladiolus 🤣. Wie zei dat ook alweer?
Dit is zo'n etappe waar je de komende twee uur alle interviews moet luisteren en dan hopelijk dat je het goede hoort....Gaan ze voor Simmons of Vacek, gaan ze voor Pogacar etc.
Denk wel dat er veel sprinters in de aanval willen, lukt dit niet, kan het heel lang gesloten blijven en komt Pogacar vanzelf weer bovendrijven.
Ze beginnen wel met een klim vandaag. Met een harde strijd voor de vlucht zullen er dan al veel sprinters lossen, denk niet dat die in de aanval gaan, op Pedersen na misschien. Beginnen met een klim geeft ook de pocketklimmers als VPP, Carapaz en Lenny wat meer kans om in de vlucht te komen dan op bijvoorbeeld donderdag, wanneer ze met 100km vlak beginnen.
Toch geloof ik niet dat Lenny en Carapaz de ruimte krijgen vandaag. Types als Gregoire and Baudin kunnen ze in principe wel 5 minuten cadeau doen, maar bewezen klimmers niet.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.