Scorito Tour de France 2026

1 2 ... 210 211 212 213
KV
Gellemuun750jaarstad
Hij ontneemt me het gouden bokaaltje heeft deze tour nog niks gepresteerd.

Maar dat wist je toch eigenlijk al vooraf? Waar had je hem tot nu toe dan echt verwacht? Ok rit 4 was een optie, maar als je zag welke betere klimmers dan Vdp al niet konden volgen op die berg, was ook die rit in dat scenario gewoon te zwaar voor hem. 
9, 17 en 21 zal hij zich wel laten zien denk ik. 

Gellemuun750jaarstad
KV
Maar dat wist je toch eigenlijk al vooraf? Waar had je hem tot nu toe dan echt verwacht? Ok rit 4 wa...

Als ie in die ritten zn best nog doet koop ik 3 bussen shampoo 🤣

Jackie
Gellemuun750jaarstad
Ik geef die Philipsen nog 1 keer het voordeel van de twijfel. Als die gehaktbal MVP maar goed zn wer...

🤣🤣🤣

Lamme Frans
KV
Maar dat wist je toch eigenlijk al vooraf? Waar had je hem tot nu toe dan echt verwacht? Ok rit 4 wa...

9 is ook te zwaar (zie etappe 6 van de Tour vorig jaar); hij zal het vast proberen, maar is te moeilijk. Verwacht hem alleen echt in 17 en 21.

GLo
Mikebrouns
Iemand trouwens nog iets van Woutomaat gehoord? Ik ben, oprecht, benieuwd hoe die ervoor staat... Wa...

Wat betreft mijn UAE-loos team; ik sta momenteel op 77%. Had ik wat beter nagedacht over mijn 1M sprinter (Kanter ipv Bittner) was ik nog wat hoger uitgekomen. Verder idd Woutomaat had je nu zelf ook Vingegaard niet opgenomen in je team of was het je om de discussie te doen, ben echt benieuwd

Lamme Frans

Woutomaat staat bijna onderaan in onze subleague (289/294). Dat zal de reden wel zijn dat we niets meer van hem horen. Maar hij heeft woord gehouden: geen Vingegaard en Philipsen in zijn team.

ThiasPinarello
Kipgekruid
Ik denk dat het hier niet zozeer aan het aantal aanvallers ligt, maar meer aan de cap keuze. In een...

Dit wordt volgens mij ook wel keer op keer bevestigd. Daarbij is de kans dat 'jouw' vluchter het dan wordt ook nog eens klein. Dit heb ik ook bij eerdere rondes al gezien. En dan toch bleef ik het weer proberen. Maar de upswing die te behalen is weegt eigenlijk niet op tegen de grotere kans dat het 0 punten wordt. 

Dank ook voor de andere reacties op mijn post. Heb voor de komende 'vluchtritten' nu een balans gevonden door wel een paar vluchters te kunen opstellen. Alleen met caps dus nog even heel goed kijken en voor de veilige optie gaan. 

Lamme Frans

Doordat ik gegaan ben voor kwaliteit in AK en sprint heb ik best wat 500k renners. Het voordeel was dat ik teamgenoten kon meenemen en captains voor specifieke etappes. Vooral in de overgangsritten en in de bergetappes die naar vluchters gaan is dit wel prettig.
Tot nu toe werkt het. In etappe 3 heb ik voor een gemengd scenario (vlucht en AK gekozen). Ik verwachtte daar eigenlijk een vlucht, maar doordat ik ook de AK kern mee had nog steeds een goede score gehaald. In etappe 4 haalde de vlucht het wel, en toen ondanks het ontbreken van Pedersen redelijk goed gescoord.
Voor de etappe van morgen is het lekker om naast je teampunten een paar goede heuvel aanvallers op te kunnen stellen. En ook voor etappe 21 heb ik nu wat opties (geen Pedersen of Van der Poel in mijn team). 
Conclusie: gebruik de 500k vooral om (captain) hiaten in etappes op te vangen waar je geen goede klepper voor hebt.

Laatst gewijzigd
NOAD1912
Lamme Frans
Woutomaat staat bijna onderaan in onze subleague (289/294). Dat zal de reden wel zijn dat we niets m...

Dan heeft hij zijn vrijgekomen Vingegaard/Philipsen miljoenen wel extra waardeloos geïnvesteerd zeg 😂 want beiden zijn vooralsnog niet de puntenpakkers die ze in een ideaal scenario hadden kunnen zijn en prijs dus NOG niet terugbetaald (met Ving gaat dat goed komen natuurlijk, maar JP kan nog altijd de flop van deze editie worden qua prijs-punten). Dat deden andere renners al wel, waar hij er dus 2 meer van kon meenemen, maar die heeft Wout dus ook niet meegenomen?

De theorie klopte vooralsnog (tot nu toe had je zonder die 2 gekund en op goud kunnen staan), maar Wout heeft 2 extra schoten voor open doel finaal gemist, waardoor de praktijk alsnog desastreus is.

Tragische comedie op het Wielrflitsforum🤣

Sorry Wout, dat moet je toch ook de ironie van inzien?

Vooraf de man, tijdens de man hè 💪

Laatst gewijzigd
Lamme Frans

De Lie en Pluimers zijn miskleunen in zijn team. Verder toch wel een aardig team waar hij nog wel mee gaat stijgen. Maar geen Pedersen of 4e UAE. Wel alle toppers behalve Vingegaard en ook nog Carapaz en THJ. In de sprint Kooij, Merlier en Girmay. Hij mist dan weer de goede 1k sprinters Kanter, WS en geen Martinez.

KV
Lamme Frans
Doordat ik gegaan ben voor kwaliteit in AK en sprint heb ik best wat 500k renners. Het voordeel was...

Tjah. Ik had dan een Godon/Cort/Gregoire mee voor ritten als 4. Je mag dan wel goedkope mannen meenemen voor de sleutelritten, dan moeten ze wel nog meezitten/leveren. Simmons/Vacek wou ik niet omdat ik inschatte dat die net in die ritten maximaal zouden moeten werken voor Mads zijn kansen. Zo'n Lidl showdown had ik dan ook niet verwacht. 

GLo
Lamme Frans
De Lie en Pluimers zijn miskleunen in zijn team. Verder toch wel een aardig team waar hij nog wel me...

Duidelijk, zal in ieder geval wel hoger uitkomen dan mijn team 😀Overigens daarvoor hoeft deze jonge en tot voorheen overenthousiasteling toch niet afgeserveerd te worden?

Lamme Frans
GLo
Duidelijk, zal in ieder geval wel hoger uitkomen dan mijn team 😀Overigens daarvoor hoeft deze jonge...

Nee, dat was ook niet mijn bedoeling. 

Lamme Frans
KV
Tjah. Ik had dan een Godon/Cort/Gregoire mee voor ritten als 4. Je mag dan wel goedkope mannen meene...

Klopt. Garantie is het natuurlijk niet. Ik had ook liever Pedersen gehad. Ik had Cort gecapt in rit 4, maar die zat er niet bij, maar scoorde nog wel wat puntjes via Traen. Maar omdat ik Pedersen wel verwachtte had ik Simmons en Skjelmose ook meegenomen. Verder had ik nog Stuyen opgesteld. Daardoor nog redelijk goed gescoord, maar een topscore was het zeker niet.

TourDeFranceUnchained
Lamme Frans
Nee, dat was ook niet mijn bedoeling. 

Ik zie dat hij de eerste rit niemand had opgesteld. Met een punt op 275-300 meer uit die rit had hij waarschijnlijk prima rond 85% gestaan. 

Lamme Frans
TourDeFranceUnchained
Ik zie dat hij de eerste rit niemand had opgesteld. Met een punt op 275-300 meer uit die rit had hij...

Ah dat verklaart een boel. Zo slecht vond ik het team namelijk niet. Wat jammer.

KV
TourDeFranceUnchained
Ik zie dat hij de eerste rit niemand had opgesteld. Met een punt op 275-300 meer uit die rit had hij...

Haha. Typische beginnersfout. 3 weken puzzelen en dan je eerste opstelling vergeten. 

Mister_Roan

Zou Vacek morgen voor eigen kansen mogen gaan? Of moet die weer rekening houden met Pedersen... 

Ottieman

Hoppa buurt toernooi jeu de boules gewonnen!

Slock op kop!!! Ging via de muziekbox rond ik denk snel haar huis kijken!!!

Slock ingelopen mijn sprinters waren niet helemaal van de partij vandaag!

Merlier achteraf moeten houden maarja heb 2 dagen volledig zitten klikken🤣 229 puntjes vandaag beter dan 94,7% en een daling van 1,4% met 5 sprinters mag ik in mijn handjes klappen dat ik niet verder gezakt ben heel tevreden zo! Morgen wordt nog een super leuke etappe maar denk alle ballen op de vlucht maar dat schrijf ik nu in adrenaline 😎🤣

ThiasPinarello

Vandaag won de liefde voor de koers. Netjes vastgehouden aan JP en nog niet Girmay. En dan komt Merlier langsvliegen. Dan mag je winnen hoor! Ik blijf wel op die 79% staan.

Yanick1995

Niet normaal alles valt goed tot nu toe. 99,9% en 6e hier in het klassement. Morgen wordt echter beiteltjesdag. Ik heb nauwelijks aanvallers zodoende zal ik morgen wat wegzakken 

CyclingDonkey
KV
Tjah. Ik had dan een Godon/Cort/Gregoire mee voor ritten als 4. Je mag dan wel goedkope mannen meene...

Ik heb precies dezelfde fout gemaakt. Zoals iedereen mis ik wat mannen, maar die zijn goed op te vangen. Enkel het Lidl succes zover kost me erg veel. My bad... Een team die er bijna altijd wel doorheen komt (ook al komen ze uit een dipje), dus had hier op moeten anticiperen. Blijft een leuk puzzel spelletje, ook al verlies ik atm :)

wsteen

Ik zou nog een Excelletje posten met wat statistieken voor de gekozen renners in de subleague van het Flitsforum. Bij dezen.

Scorito_TdF_2026.xlsx (drie dagen beschikbaar)

Tabblad 1: Gekozen renners
* Inmiddels zitten er nog maar 294 spelers in de subleague, maar ik ben nog uitgegaan van de 295 eerder deze week.
* Scorito toont 100.000+ spelers in de main league, maar bij hun statistieken gaan ze uit van 73.491 spelers en zelfs hun teams zijn niet allemaal compleet, want je zou 73.491 * 20 = 1.469.820 gekozen renners verwachten, maar het zijn er maar 1.423.121, een verschil van 46.699. Ik vermoed dat er 68.696 complete teams zijn, want dit aantal gebruiken ze bij het bepalen van het aantal teams met x aantal uitgevallen renners. Wat betekent dit? 1) 1/3 van het aantal spelers zijn eigenlijk fantoomspelers; en dat het totaal daardoor net boven de 100.000 uitkomt is vooral lekker voor de marketingafdeling van Scorito. 2) Er zijn daardoor ook 300+ spelers méér die een gouden beker kunnen halen.
* Er is van alles wat je kunt zeggen over de verschillen tussen de gekozen renners in het algemeen vs het flitsforum; deze zijn namelijk soms erg groot (Kanter, McNulty, Gregoire, Arensman, Healy, Van der Poel e.v.a.), maar het meest opvallend vind ik toch wel dat Pedersen uiteindelijk maar door 32 van ons in de subleague gekozen is. Toch in zekere zin ook opvallend: in totaal maar 32 knechten van Vingegaard (slechts 11x Kuss, 7x Piganzoli, 5x Jorgenson).

Tabblad 2: Alle combinaties van de vijf meest prominente sprinters (Philipsen, Girmay, Kooij, Merlier en Pedersen)
* Er zijn acht teams met JP, BG en MP (hier werd naar gevraagd)
* De meest voorkomende combo is alleen JP en BG (115x)

Tabblad 3: Alle combinaties van de 'grote' zeven klassementsrenners
* 233 van de 295 teams hebben Pogi, Del Toro, Vingegaard èn Evenepoel, aangevuld met 0, 1, 2 of zelfs 3 van de anderen.

Tabblad 4: Aantal renners per ploeg in het team (net zoals dat in de app getoond wordt voor iedereen)
* 165 met 3x UAE, 94 hebben 4x UAE

Tabblad 5: Aantal type renners per team, uitgaand van de indeling door Scorito
* 127 met vijf sprinters, 107 met zes sprinters; er zijn ook drie teams met maar twee sprinters.

Noot 1: Er is één budgetteam (0 kleppers, 13 knechten), dat zie je her en der in de data. Deze persoon heeft maar 14 mln uitgegeven. 282 spelers hebben het volledige budget van 45 mln gespendeerd. Tien spelers hebben 250.000 overgehouden, twee spelers 500.000.

Noot 2: Zoals mikebrouns vanochtend memoreerde; er is volgens mij iemand die zei dat hij een team zonder Pogacar heeft gemaakt. Ik heb me echt een breuk gezocht naar deze post, maar kan hem niet meer vinden. Ervan uitgaande dat het niet de persoon met het budgetteam is, zit hij helaas niet in de subleague.

Laatst gewijzigd
NOAD1912
wsteen
Ik zou nog een Excelletje posten met wat statistieken voor de gekozen renners in de subleague van he...

Cool, knap dat je al die data boven krijgt. 100% Betrouwbaar!

Ramonster

Heel lastig voor morgen.

Twijfel Carapaz, Vacek of van Eetvelt te cappen. 

Vacek kan morgen mss het geel wel pakken. Hoeft maar 7 min goed te maken op Pogi😛

1 2 ... 210 211 212 213

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.