Toch zou ik zowel Arensman, Ganna als Godon op voorhand niet uitsluiten. Voor een prikkie neem ik dit soort klasbakken graag mee. En zelfs een Kwiatkowski is gewoon een steengoede coureur die altijd ergens prijs kan rijden.
Overigens zag je vandaag al meteen dat ze goed zijn in het wapen van schouder veranderen: ze kozen direct de aanval met de paar overgebleven mannen (De Plus, Rodriguez).
Ik ben wel benieuwd wat de pickrates en prijs van Godon gaat zijn. Die heeft een knaller van een voorjaar gedraaid, maar valt net een beetje naast de prijzen deze Dauphine. Slechte leadout van Tarling, vlucht die het haalt en hij heeft zich een keer moeten laten uitzakken om het peloton te lanceren. Hij heeft niet bevestigd, maar ook geen onkunde laten zien. Maakt het mogelijk een mooie verschilmaker in de Tour. Er zijn wel een paar etappes in de Tour die hem goed liggen. Met een beetje mazzel helpt Lidl een paar keer mee controleren voor Pedersen en dan heb je wel beet.
500k lijkt me onwaarschijnlijk, 750k is ie zeer interessant voor, maar eigenlijk verwacht ik hem op 1M. We gaan t zien maandag.
Godon zou een fijne aanvulling kunnen zijn in je team als '5de/6de' sprinter. Denk niet dat hij er elke vlakke rit bij zal zitten, maar helemaal niet meedoen lijkt me ook niet aannemelijk. In PN won hij zelfs een bergetappe, vóór Girmay ;-)
In vergelijking met de Giro, zijn er nog niet super veel sprinters op de voorlopige startlijst, toch? Philipsen, Merlier, Girmay, Kooij(?), Pedersen, De Lie, Meeus(?), Ackermann, Bittner, Fretin. 10 waarvan 2 niet zeker. Hopelijk nog wat budget sprinters erbij, zal nodig zijn met alle miljoenen die we kwijt zullen zijn aan t AK.
Hier kom ik na een week al op terug...
Die Del Toro is toch wel een bijzondere vogel. Ik vond de beelden van Seixas, helemaal uitgewrongen na de finish, toch ook wel belangrijk om mee te wegen. Gaat hij niet gekookt worden in drie weken? Zijn talent staat buiten kijf, maar zal zijn stamina niet de doorslaggevende factor zijn?
Edit: ik zie nu pas dat ie keihard gevallen is, shit!
Ik vind Del Toro geweldig. Hoe hij op zijn fiets beweegt straalt een soort moeiteloze souplesse uit. Veel mooier om te zien dan Seixas.
Ik geloof er niks van dat hij straks gaat laten lopen als Pogi heeft aangezet.
Mensen die het parcours al hebben bestudeerd: is de kans niet reeel dat Del Toro in elk geval de eerste weken in het wit rijdt?
Jammer dat Onley en Seixas gehavend zijn en dat de eerste sowieso niet start.....
Wel bijzonder dat mensen aangeven dat Seixas nog niets bewezen had en jammer vinden dat hij geblesseerd is, want nu nemen meer mensen hem niet...
Op Pogacar na heb ik niet zo'n groot talent voor het klassement gezien in de laatste jaren. Rijdt naar plek 3 op zwaar EK, Rijdt als enige met Poga mee in LBL, wint zonder moeite WP en Baskenland. wat moet een renner doen om geen zekerheid te zijn?
Natuurlijk is de prijs bepalend voor of je iemand meeneemt (Onley was een no-brainer vorig jaar voor 750.000 maar niemand hier verwachtte toen dat ie in week drie gewoon het podium zou halen), maar "gokken" dat ie wel een inzinking gaat hebben want is jong, is in het moderne wielrennen wel echt een te simpele gedachte. Hij vindt in de eerste twee weken een parkoers op maat en eigenlijk is er maar één etappe waar hij echt de lul kan zijn ivm inhoud en dat is de laatste zaterdag. Daarvoor is geen enkele etappe (natuurlijk zitten er brute beklimmingen in) echt heel zwaar. (heel misschien die Vogezenrit, maar daar waren de verschillen in etappe 20 van 2022 of 2023 ook niet denderend)
Het parkoers is niet zwaar (Om het zo genaamd lang spannend te houden??).
Gaat hij mee bij mij? Geen idee..hij zag er gisteren echt verrot uit. Zou als team adviseren hem niet te laten rijden, maar een dag extra herstel te pakken, maar dat zullen ze waarschijnlijk niet durven.
Volgensmij heeft dat er mee te maken dat hij kampioen van zijn land is. Als je niet de ware eigenaar bent van de trui (dat is Tuckwell zoals je zegt) dan mag je de voorkeur geven aan je kampioenstrui boven het neven klassement.
Heb je inderdaad niks aan. De ene keer verstoort het de complete voorbereiding en vorm en de andere keer is het een indicatie dat de renner in kwestie in hoogvorm is en juist met een extra stukje weerstand de koers aanvat. En welke van de twee het zal zijn hoor je altijd achteraf.
Eentje voor de zondag-discussie: Pogacar gaat de Tour niet winnen.
Vorig jaar leek Pogacar ongenaakbaar. Achteraf werd gezegd dat hij het heel zwaar heeft gehad en dat ie tegen breken aan zat. Mentaal, maar volgens mij was er ook nog iets met z'n knie. Z'n team heeft hem goed kunnen beschermen in de tour van 2025.
Pogacar zal superfit en -fris aan de editie van 2026 starten. Maar zijn team zal niet de juiste balans hebben noch de gewenste power. Vanaf etappe 1 zal Pogacar dus zelf de boel moeten corrigeren. Hij zal niet het geduld of het vertrouwen hebben om lang te wachten, dus zal hij vanaf etappe 2 een zo'n groot mogelijke voorsprong willen pakken op z'n belagers. Uiteraard slaagt hij in die voorsprong, maar ik betwijfel of hij door het geweld van niet alleen Visma, maar ook RB (en een beetje Decathlon), teveel moet geven over drie weken gerekend. De teams winnen het van Pogi en hij kraakt alsnog in de derde week. Vingegaard wint het geel, Pogi wordt tweede.
Iemand anders die dit scenario ook bedacht heeft en het mss nog niet eens zo heel irreëel vindt?
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.