Ben het volledig eens met deze tactiek. ik denk dat ik sowieso probeer een tweede man van Visma erin te fietsen;)...wel zou dat dan echt een soort backup van 1.5 miljoen zijn (denk echt niet goedkoper). Dan is dat best veel voor een reserve.....maar investeren op GC is wel echt hetgeen ik als eerste doen..>Dan zie ik wel of ik coquard wel weer meeneem.;)
Laat ik dan juist het tegenovergestelde denken.
Ik verwacht dat Pogacar frisser en beter dan ooit aan de start van de Tour staat. Hij heeft gezien hoe Vingegaard en Seixas de laatste maanden hebben gereden, en ik denk eerlijk gezegd dat dat hem alleen maar extra gemotiveerd heeft gemaakt. Aan de foto's te zien lijkt hij bovendien weer een paar kilo kwijt te zijn ten opzichte van het voorjaar.
Ook denk ik dat UAE dit jaar juist een sterker team heeft dan de voorbije jaren. Vermeersch heeft duidelijk een stap gezet. McNulty blijft voor mij een van de meest ondergewaardeerde knechten in het peloton: die kan zowel op het vlakke als bergop ongelooflijk hard rijden. En dan komt daar ook nog Del Toro bij.
Dat iedereen tegen Pogacar zal rijden, zie ik ook niet meteen gebeuren. We hebben immers ook Vingegaard. Als Vingegaard bijvoorbeeld de eerste tien dagen in het geel staat, kan UAE zich juist wat meer sparen en verschuift de druk naar Visma. Dan wordt het eerder iedereen tegen Visma dan iedereen tegen UAE.
En als we het toch over de gele trui en de ploegentijdrit hebben: ik verwacht daar juist een ijzersterk UAE. Ze hebben met zeven van de vermoedelijke Tour-renners meerdere dagen achter elkaar TTT-simulaties gedaan op training (ook te zien op Strava). Die gasten zullen perfect op elkaar ingespeeld zijn, zeker wanneer alles in functie van Pogacar staat. Ik denk daarom dat we een totaal ander UAE gaan zien dan in de Dauphiné.
Interessante discussie! Ik denk persoonlijk dat Vingegaard tov Pogacar licht in het voordeel is om na de ploegentijdrit 'eventueel' het geel te hebben. Eventueel, omdat we dan vervolgens net zo goed ook de stelling kunnen droppen of Evenepoel, Ayuso danwel een herstelde 6️⃣ niet gewoon in het geel zou kunnen rijden, hebben toch ook aardige tijdritteams en zo heftig is het klimwerk na de vlakke aanloop in deze etappe ook weer niet.
Met andere woorden, komen we dan straks tot de conclusie dat we het beste die 5 AK mannen met allemaal 2 teamgenoten en dan aangevuld met 5 sprint+ers kunnen nemen (heb je 20 namen voor je poule 🤪), mocht dit binnen het budget passen?
Mijn conclusie so far, er wordt beweerd dat je etappe 1 niet zo zwaar aan moet tillen voor je scoritokeuzes, maar het blijkt toch wel een hoofdbreker voor velen vooraf dat ik toch de indruk krijg dat etappe 1 weleens 1 van de belangrijkste sleutels zou kunnen zijn voor de opmaak van een gouden beker...
Je kunt natuurlijk ook min of meer gedwongen worden om in het geel te blijven rijden. Stel dat Pogacar na de eerste dagen tien seconden achterstand heeft en in etappe 3 en 6 eens wil testen hoe de benen zijn. Als hij Vingegaard dan niet kan lossen, maar ze samen wel opnieuw tijd pakken op mannen als Healy, dan kan het zomaar gebeuren dat Vingegaard gewoon in het geel blijft staan. Zelfs als er daarna een vlucht vooruit blijft, is het niet gezegd dat die het geel overneemt. Met een voorsprong van pakweg drie à vier minuten komen ze mogelijk nog steeds tekort om de leiderstrui te pakken.
Ik trek al deze hersenspinsels goed! Dank om dit weer in de mix te gooien TDFU! Zo komen er steeds wat gedachten, feiten, en gevoelens in de weegschaal te liggen om te wegen. Dat van TTT vind ik interessant om te weten.
Heb wel zorgen over Seixas. Die crash gaat zijn voorbereiding wel beinvloeden denk ik. Inclusief de grote druk, poeh... Hoop dat Scorito er nu weer 500k of 1 mln vanaf trekt, want hij moet echt niet te duur gaan worden.
Maar diegene die nu ziek zijn zullen dat niet meer worden/zijn tijdens de tour. Dus dat is al een gok minder ;-) Ja het is een knauw in hun voorbereiding maar ik vind koorts op dit moment wel wat anders dan hard vallen waar de nasleep toch wel wat langer is..
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.