Volgens mij moeten Carapaz of VPP vandaag zo'n beetje alle bergsprintjes winnen om de bollen over te nemen van Pogi.
Pats staat 23 punten achter, VPP 24 en er zijn vandaag 35 punten te halen.
We gaan het zien...
Team gemaakt, met 4 vluchters. (Want 80% en met alleen AK ga ik er toch niet komen). Was er klaar voor. En toen las ik op PCS:
Today is the 500th career raceday for Pogačar Tadej (UAE Team Emirates - XRG), equalling 1 year and 135 days.
125th
Pogačar Tadej (UAE Team Emirates - XRG) can score his 125th career pro victory today.
Hij heeft wel eens minder motivatie nodig gehad om ervoor te gaan.. Back to ze tekentafel.
Persoonlijk zou ik Pidcock eruit halen voor skjel
Die is even leeg na gisteren en zal sowieso niet mogen aanvallen. Snel heeft ook een prima spurt, zal er ook aanhaken bij gc mannen en scoort sowieso al trui punten
Ik hoop nog net voor de deadline iets te horen wat meer uitsluitsel geeft. Interviews tot nu toe zeggen me weinig.
Mijn gevoel zegt dat het zo'n dag wordt als vorig jaar met Arensman (toevallig ook rit 14) - een kopgroep van een man of 15 die goed kunnen klimmen. En dat die dan met een minuut of 2-3 de slotklim aanvangen en dat het dan billenknijpen wordt of ze teruggehaald worden. Ik denk niet dat Pogacar hier vol gas gaat geven om iedereen wéér op 3 minuten te rijden, maar eerder rustig zijn knechten op gaat roken en dan de laatste 2 km er een klap op geven. Net genoeg om de laatste aanvallers voor de top te pakken, die dan nog wel flinke bergpunten scoren en 2-5 worden in de daguitslag.
Voor mij dus een reden om een plekje in te ruimen voor VPP.
Dit scenario zie ik ook wel voor mij inderdaad. Daar staat Carapaz er bij mij voor in. Ik denk dat hij en VPP (en ook THJ) in de vlucht zullen zitten. Van Carapaz schat ik de kans hoogst in dat hij er (enigszins) voor kan blijven. Als ik hem niet had gehad, had ik THJ gespeeld. En als ik die ook niet had gehad dan VPP.
Hij zal het zeker proberen, maar skjel ook. En die is fris, klimt iets beter en scoort trui punten
Nou denk ik niet dat het voor de vlucht gaat zijn, dus beide erin is ook nog een optie...
Zit met hetzelfde dillema.
Moet een keuze maken tussen Baudin, Voisard en VPP.
VPP heeft me nog maar weinig opgeleverd.
Mocht het wel AK dag worden dan verwacht ik Voisard toch wel weer in de top 20.
Baudin eigenlijk niet maar ja, staat best hoog bij de bookies.
THJ en IvW hier als spannendste bankzitters, verder prima!
Erg bijzonder dat ik nog 0 uitvallers heb. Aan de voorkant neem je altijd 2 extra klimmers en 1 extra sprinter mee, zeker in de Tour. Want: 'daar vallen ze bij bosjes neer.'
Nou, niet dus. Alle grote meneren fietsen nog. Scorito-wise kan je dus zeggen: de eerste grote ronde die gaat zoals je op voorhand verwacht.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.