Zelf maak ik ook graag gokjes en dat maakt het kijken naar de etappes soms erg leuk. Zo'n vluchter naar voren schreeuwen en zo :)
Maar ik heb wel 1 zo'n gouden bekertje en moet zeggen dat ik die juist heb gewonnen in het jaar dat ik een keer juist heel conservatief speelde en dus niet ging gokken toen in rond die 97 % kwam.
Geen garanties.. maar ik zou dus juist blijven spelen zoals je nu doet. Als je Pedersen mist maar alsnog zilver staat nu, dan zou het mij niets verbazen als je nog tot goud stijgt in de eindafrekening (je maakt nu veel punten met GC mannen tov waar anderen scoren met Pedersen. In de eindafrekening zijn die mannen van jou wrs meer waard)
De keuze is uiteraard aan jezelf. Lekker gokken blijft sowieso altijd leuk :)
Risicootjes nemen zou ik morgen nog niet doen.
Dinsdag nog een individuele tijdrit, die leuk kan uitpakken, woensdag is voor de aanvallers en dus automatisch een verschilmaker, dan zijn 18-20 niet spannend, terwijl je in Parijs ook nog erg veel kan winnen en verliezen door de onvoorspelbaarheid van de Montmartre.
Conclussie: in de bergetappes normaal doen, perfecte opstellingen in de drie genoemde etappes en dan kan je nog serieus naar goud.
Het is spannender ja zonder uitvallers, je speelt normaliter met een man of 15. die punten halen en 5 heb je voor het geval dat. Om die beste 15 uit een een clubje van 25 te pakken lukt altijd wel. Zonder uitvallers heeft iedereen genoeg punten pakkers op plek 7 8 9. Vallen er 3 4 5 uit zijn degenen die een beter uitgebalanceerd team hebben of de juiste renners kiezen op plekje 16-20 in het voordeel althans zo denk ik erover.
Strijd voor het podium. Lidl heeft al aangekondigd eventueel skjel daarvoor op te offeren. Visma en Decathlon lijken ook aardig in een aanvalsmodus te staan. Ik zie dus zeker wel een gevecht ontstaan morgen (niet om pogi uit te dagen misschien, maar wel elkaar). Of ze ook de vlucht zover gaan controleren voor de etappewinst..., daar twijfel ik zeker ook wel aan inderdaad
Jaa dat einde doel ik op. Want op welk stuk van de etappe moeten ze een "UAE die kleune scheurtjes laat zien" dan gaan uitdagen of testen? Zijn toch behoorlijk wat vlakke stukken en daarnaast eindigt Yates alsnog prima top 20 en del Toro had zich flink herpakt en werd 2e. Die laatste heeft zoch overigens nog 0x hoeven opofferen voor Pogacar dus mocht het echt nodig zijn, kunnen ze hem altijd nog gebruiken.
Ik zie dus niet in waar ze het Pogacar morgen moeilijk zouden moeten maken. UAE kan de vlucht prima 10 minuten geven met mannen als Carapaz, er is altijd wel een AK ploeg die voor hun 5e plekje op kop gaat rijden...
Ik wil morgen wel vol op de aanval gokken. UAE zag er flink vermoeid uit vandaag en Pogi kan wel een extra rustdagje gebruiken. Vandaag heeft er bij veel teams wel flink ingehakt.
Mijn probleem is dat ik geen aanvallers zoals VPP of Arensman in mn team heb. Dan moeten Carapaz en van Wilder morgen maar voor mij de vluchtpunten halen. En misschien ijdele hoop op een vluchtpoging van Lenny.
Ps: Wat is die Carapaz toch een heerlijke juichrenner én scoritorenner.
Nee, maar ze kunnen misschien wel mee op kop gaan rijden voor ritwinst (Seixas) of om toch nog iets te proberen (Vingegaard). Red bull gaat gewoon proberen volgen en in de tijdrit tijd proberen goed maken. Lidl heeft niet de ploeg om iets te proberen.
Mee eens. Voor de etappewinst vanuit de GC groep zal UAE de voorsprong onder de 5 min moeten houden waarbij dan de overige GC ploegen dat verder mogen dichten tot max 3 min aan de voet van de laatste klim
Als UAE het laat lopen, dan gaan de overige teams wel overnemen vanaf pakweg 7 a 8 min vermoed ik (als een type Bernal en/of Carapaz meezit). De 3e week breekt aan en ze zullen de top10 willen beschermen. Maar in dat geval zal het inderdaad een gevecht op 2 fronten worden
Er hangt veel af van UAE dus. Maar linksom of rechtsom, vermoed wel dat er maar hooguit een handvol renners voor de groep der favorieten zal finishen door de top10 oorlog (tenzij er 30 renners met een half uur en meer achterstand weg geraken... maar dan mag Carapaz/Bernal/THJ ea er niet bijzitten)
Dan denken we hetzelfde erover, de factor UAE zal een grote rol spelen voor de vlucht. Hoe dan ook zie ik net al jij slechts enkele vluchters (max 8-12) voor de AK mannen blijven. Zo een Seixas zal na vandaag ook wel bloed ruiken denk ik.
Yes! Naar die Seixas kijk ik wel uit! Heb m er ook instaan, maar ook als ik dat niet had.. wat leuk om zo'n potentieel nieuwe kannibaal op te zien komen! En dan ook nog Frans. Ik kijk al uit naar een Tour de France vakantie om deel te nemen aan het feest gedrang 🍺
Hier hetzelfde. Zou VPP en Arensman er graag in hebben, maar dit zou dan ook ten koste gaan van Skjelmose en THJ. Laatsgenoemde zie ik ook gewoon weer de vlucht in gaan, dus het wordt copy paste van gisteren!
Ik verwacht dat de heren tussen plek 10-20 de vlucht in willen vandaag. Er zijn niet extreem veel bergpunten te verdienen als je de slotklim niet telt, daarom zet ik toch veel aanvallers op de bank.
Basis: Pogi (c), Del Toro, Grosss, McNulty, Vingegaard, Evenepoel, Ayuso, Skjelmose, Martinez
Twijfel alleen of ik de laatste 2 mannen nog wissel voor iemand uit de rij VPP, THJ, Pidcock of Arensman.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.