THJ gaat hier ook weer mee. Is iemand met inhoud en heeft zich gister niet veel meer kapot gereden dan de klassementmannen denk ik. Vandaag de laatste keer Pogi? Of in elk geval de laatste keer overtuigend denk ik.
Het lijkt erop dat Pogi vaak wat minder wordt die laatste week en een Vingegaard dat beter verteerd. Hopelijk de aankomende week nog een paar spannende ritten.
Ik gok vandaag op de vlucht, dus MCnulty maar op het bankje met zijn 14 zekere punten
Ik denk dat teamselectie op zekere hoogte ook 'overschat' wordt (natuurlijk kan je niet winnen zonder enkele toppers) en de dagselectie nóg belangrijker is. Ik heb een snelle berekening gemaakt, en met perfect opstellen (wat uiteraard onrealistisch is) zou ik in de top 20 staan, terwijl ik nu op ongeveer 94% sta. Hierbij heb ik perfect captainen nog niet eens meegerekend. Dus kennis van het koersverloop is in mijn ogen belangrijker dan teamselectie (op zekere hoogte).
Gaan Visma en Decathlon de koers hard maken en pogi proberen te kraken?
Gaan nrs 12-20/vpp/arensman in de vlucht en zijn ze sterk genoeg om vooruit te blijven?
Ik denk beide maar dat de AK mannen de koers zo hard maken dat ze de vluchters wel weer inhalen op laatste klim.
Pogi - REV - THJ - Seixas - Toro - Vinge - McNul - Skjel en dan nog twijfel voor een laatste plek voor Martinez/VPP/Arensman....
Als niet Seixas-kiezer maar wel -genieter vind ik het Scorito-wise erg interessant vandaag. Ik denk dat het dé dag wordt waarna je kan zeggen: chapeau voor de Seixas kiezers! Met z'n forse prijskaartje en alle discussies hier heb ik ervoor gekozen hem thuis te laten. Maar eerlijk is eerlijk: hij levert gewoon wel! Als ie dat vandaag ook doet, er niet doorheen zakt, is het een grandioze pick geweest. Gaat hij vandaag samen met Evenepoel (die ik wel heb gekozen) overboord, dan kan het dubbeltje de andere kant op vallen.
Ik stel vandaag m'n klimgeiten VPP en Carapaz op. THJ neem ik toch ook wel mee naast m'n UAE-trein van 4. Vingi en Lipowitz maken het klimteam compleet. Evenefritsie dus op de bank omdat ik bang ben dat ie gaat breken vandaag. Skjelmose verwacht ik ook in een stevigere knechtstand omdat het er vandaag écht om spant. Pogi wel als cap natuurlijk, want met 98% is het geen tijd om gekke risico's te nemen.
Jullie nog berichten gelezen of gezien die helpend zijn in keuzes voor renners vandaag?
Ik ga er ook vanuit dat het vandaag een vlucht wordt. Dus Lenny er uit en hopen dat van Wilder vandaag meezit in de vlucht, om zo richting de top 10 te gaan. McNulty blijft er wel in. UAE zal toch wel een mannetje willen meenemen in de vlucht en daarvoor lijkt McNulty of Yates mij toch een meest geschikt
Ik vind Seixas erg goed klimmen en goed zijn eigen tempo pakken. Zelfde geldt trouwens voor Del Toro, die eerst lost en vervolgens door vast te houden aan eigen tempo een soort 2e adem vindt. Verwacht dat als het ak dag wordt, Seixas wel eens de strijd aan kan gaan met Ving voor p2. Denk dat Del Toro p4 wordt en Lipo/Ayuso p5/p6, Evenepoel p7. Vervolgens de rest, waarbij ik niet durf te zeggen of Lenny of Skjelmose hoger finisht en of THJ/Carapaz er nog tussen zitten achter Evenepoel. Belooft in ieder geval een erg leuke etappe met eerste finish bergop op een buitencategorie klim!
Carapaz en THJ zijn mij goed bevallen gisteren, ik stel ze beide weer op. Wel mazzel natuurlijk dat ze pas laat werden teruggepakt. Hopen dat ze vandaag wel wegblijven.
Ik heb ook niet al te veel keus trouwens: Uitdebroeks is naar huis (hoewel ze bij Wielerflits blijven volhouden dat hij er nog is) en IvW houd ik nog even achter de hand. Wel tof dat hij het zo goed doet.
Verder moet ik hopen op een slechte dag van Ayuso/Seixas/Lipo, en (nog) een goede dag voor REv. Wordt weer billenknijpen...
Jij durft REv op de bank te zetten vandaag? Vind ik wel dapper. Als hij er níet doorheen zakt sprint hij weer naar een derde plek toch?
Ik denk nu aan IvW in plaats van UAE'er # 4 Großschartner. Mocht de vlucht het halen en Pogi verliest zijn bergtrui zijn er nog maar acht puntjes over.
Lastig...
Hier wil ik vandaag ook VPP mee , zo dichtbij zijn geboorteplaats en met bollen trui ambities. Verwacht door de Pogi uitspraken dat de vlucht kans maakt. Dat gaat dan wel ten koste van of Skjelmose (6 vaste punten en kans op meer) of McNulty (mijn 3e uae met kans op meer). Carapaz en THJ blijven bij mij ook in de opstelling vandaag met dit scenario. Wat is wijsheid? Ik neig naar MCnulty (als het scenario vlucht uitkomt slechts 8 punten) maar zou ook zomaar mee kunnen zitten in de vlucht . Wat is wijsheid
Wat een luxeproblemen bij mij in de selectie en zo te lezen bij de meesten hier. Je had wel verwacht dat iemand van de kleppers nu wel had ingeleverd en je van de gokjes kon genieten, maar als de toppers blijven leveren, ga je dan voor je plezier tijdens het kijken (VPP, Van Wilder en consorten) of voor je punten garanties (UAE, Skjelmose, Martinez)... Het zal wel stuivertje wisselen blijven tot de laatste secondes.
Laatste twijfel hier tussen van Wilder, en THJ.
Normaal gesproken lijkt THJ in beide situaties (ontsnapping, favorieten) beter, echter gaf die gisteren ook aan dat als die niet voor de overwinning ging gewoon zou laten lopen. Maar misschien interpeteerde ik dat verkeerd gezien het feit dat die gisteren ook gewoon doortrapte.
Evenepoel op de bank is wel een begrijpelijke gedachte, zeker als je ziet dat hij er bergop toch meer moeite mee heeft dan de andere mannen. Nu met een finish bergop zal hij zeker tijd verliezen.
Maar: gaat de etappe naar het AK, wordt Evenepoel alsnog 7e. Niet gek.
Gaat die naar de vlucht: ja, dan wordt het interessant. Kan je zomaar 17e worden.
In het tweede scenario hebben de UAE-mannen slechts 8 teampuntjes, want de bollen gaan naar Carapaz/VPP.
Hier zat THJ gisteren op de bank en haalde evenveel punten als McNulty en Grosss. Maar nu de etappe naar de vlucht líjkt te gaan, wil ik hem wel spelen.
Kies je dan voor Evenepoel (maximaal 28 punten, minimaal 0) of Grossss (maximaal 24 punten, minimaal 8).
ai is tegenwoordig ook wel echt een helper hoor... je gooit in Gemini de vraag wat de laatste interviews zijn met betrekking tot de vlucht... en hopla je krijgt de meest recente antwoorden zoals pogacar die de vlucht wel ruimte wil geven... ik ga hier voor VPP en Carapaz als vluchters. Daarnaast gewoon volle bak AK.
Gisteren verklaarde Pogacar zijn moment van aanvallen af te laten hangen van de vorm van Del Toro.
Stel dat hij dat vandaag weer doet, dan zie ik 3 opties:
- Del Toro is volledig uit vorm: Pogacar begint er vroeg aan, wint met minuten verschil, draagt de zege op aan zijn ploeggenoot
- Del Toro is in dezelfde vorm als gisteren: Pogacar neem hem zover mogelijk mee op zijn bagagedrager en demarreert pas op de laatste 500 meter, wint met een klein verschil en draagt de zege op aan zijn ploeggenoot
- Del Toro is weer helemaal in vorm, ze gaan er beide 60 km voor het eind vandoor. Ze eindigen zo'n 10 minuten voor de rest. Pogacar wint, Del Toro applaudisseert.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.