Lieve vrienden, het loopt hier de spuigaten uit dus er moeten mij nu echt een aantal (zeer uiteenlopende) zaken van het hart:
- Pidcock wordt een puntenklapper. 2 comments hiervoor toevallig zijn naam gelezen maar 60 pagina's lang zie ik hem niet terug. Zo veel punten als Pidcock gaat pakken zo weinig gaat Merlier er pakken.
- Vingegaard thuis laten is echt knetter. De kans dat hij de tour wint is groter dan de kans dat hij lager dan plek 2 eindigt
- Woutomaat is een hele grappige forumbezoeker maar jullie nemen hem allemaal veel te serieus. Zoek even zijn berichten in het Giro forum terug en je ontdekt dat we te maken hebben met iemand die zijn 2e scorito spel ooit speelt en op alle fronten hulp zocht. Nu lijkt hij zich te vermommen als doorgewinterde veteraan en lees ik over 'uitgebreide berekeningen'(haha, nog geen cijfer gezien). Wout, geen persoonlijke aanval, ik vind je bijdrages erg leuk maar vooral als vertier. Ga zo door!
- Iemand viel over het woord flapdrol, erg grappig om dat terug te lezen! Het is een gigantisch kippenhok maar blijkbaar met de ongeschreven gedragsregels van een kerk. Hoe verzin je het!
- Nog iets inhoudelijks vraag je je af? Vooruit dan maar: Arend gaat voor etappes in de bergen. Daarachter kan Vauquelin het allemaal niet bijbenen. In stilte en door de schaduw trapt Crod het AK binnen en breekt hij de grens van 150 punten.
- Als van Wilder voor het AK zegt te gaan zal hij meer punten scoren dan zijn teamgenoot VPP
Het is warm, vooral niet te boos worden op elkander en lees het lekker door met een lach. We spelen een spel en dat gaat tenslotte om plezier!
Nee, wij kennen elkaar niet. Een ander patroon dat mij opviel is dat na jullie discussie jij het niet kan laten zijn naam veelvuldig te blijven benoemen terwijl Fietseties zelf niet eens van zich laat horen. 'Rent free' zou Fietseties nu tegen jou kunnen zeggen, volgens mij heeft hij aan je gevoelige snaartje gekriebeld haha
Fijn dat je ervan geniet en ik waardeer het ook dat ik tussen jouw meest opvallende dingen zit! Maar ik doe me niet voor als een doorgewinterde veteraan ik geef gewoon toe dat ik nog niet eens 18 ben en dat ik tijdens de Giro continu om hulp vroeg! Maar nu doe ik dat veel minder en geef ik veel onderbouwde analyses! En idd je hebt nog geen cijfer gezien maar ben ik verplicht mn berekeningen te plaatsen? Jullie kunnen toch ook zelf iets doen? Over Vin, heb jij de de Tour de Suisse gezien, de afgelopen TDF's het voorjaar er is 0 reden om aan te nemen dat hij de TDF wint daarnaast wil ik ook verduidelijken dat ik Vin niet neem omdat ik denk dat hij geen 2e gaat worden, ik verwacht zeker dat hij dat gaat doen maar als je een beetje rekent dan bedenk je dat Ayuso en Lipo samen veel meer gaan scoren (en dan heb je nog 500k over want je haalt Vin en een 500k'tje eruit om die 2 erin te zetten)! En weer geen serieuze onderbouwing waarom Vin het waard is, de mensen die Jonas niet nemen hebben het al vaak onderbouwd degene die hem wel nemen komen alleen maar met het is gewoon logisch of wie gaat die 700 punten compenseren (nou Ayuso en Lipo). Oproep: Iemand die Vin wel heeft, onderbouw (met een berekening) waarom je hem neemt!
Het gaat er om dat jij roept dat je een puntenberekening hebt gemaakt en die vervolgens niet kan/wilt delen. Iedereen kan rekenen, zeker, maar als jij roept dat hij het geld nu niet waard gaat zijn door jouw berekening, gaat jouw berekening niet overeen komen met de berekening van andere mensen die er wel in geloven. Dus het is aan jou om met die berekening over de boeg te komen waar je over blijft roepen, niet aan anderen om te gaan tellen.
Het feit dat je een verhaaltje typt bij een bepaalde keuze die je maakt (keuzes die soms tussendoor nog wel eens flink aan verandering onderhevig zijn volgens mij), zegt natuurlijk niks over de inhoudelijke kwaliteit van die 'onderbouwde analyses'.
Er wordt hier heel wat heen en weer getypt, waarbij de kwantiteit het nogal eens lijkt te winnen van de kwaliteit.
Denk jij dan dat hij alle vrijheid gaat krijgen? Ik ben daar niet zo zeker van en ben bang voor een Turner scenario. Als Vauquelin er goed voor staat na de TTT gaat hij mijn inziens de eerste etappes gewoon netjes in het Ineos treintje moeten plaats nemen. Daarmee ontstaat de kans dat etappe 4 (waar je hem wil spelen) aan z'n neus voorbij gaat. Verderop zullen er wellicht weer wat kansen ontstaan. Denk dat er in de 500K snoeptrommel dit jaar betere pareltjes te vinden zijn die meer zekerheid bieden in etappe 4/9/17.
Weet je wat het is Wout.. ik hoef niets te onderbouwen of berekenen want dat heeft Jonas al voor mij gedaan. Die heeft zijn punten in eerdere GT's al gehaald en staat daarom in alle teams.
Jouw verhaal is afwijkend, de 'bewijslast' ligt dus in principe aan jouw kant.
Nu vind ik het helemaal prima hoor dat die berekening niet volgt, zoals ik eerder zei is het voor mij in dit geval vertier.
Ik zie dat ik al de 3e ben die op je reageer dus ik vermoed dat ook pagina 63 straks bol staat van jouw berichten. Ik ga er vast goed voor zitten haha, fijne avond!
Ik neem Ving zeker mee. Gaat in de TT eerste etappe al veel punten pakken. In de bergen elke keer top drie. Ik heb geen berekeningen. Ga er ook niet aan beginnen. Seixas,Toro,Pogi... uiteraard. Sprinters ga ik niet teveel aan besteden. Dat is me te onzeker. Heb de Giro- toestanden nog voor ogen. Groot dubio is MvdP of Evenepoel. Pidcock op zeker mee. Ik neem aan dat Gregoire en Lapeira nog toegevoegd worden. Ook zeker interessant.
We kunnen elkaar onze berekeningen laten zien, we kunnen het ook niet doen. We kunnen ons er dan druk over maken, maar waarom zouden we? Bedenk wel dat de meest serieuzen inmiddels elkaar elders op een hoger niveau aan het informeren / beoordelen zijn. Zie Giro of Vuelta vorig jaar waar dat genoemd is. Aldaar zul je waarschijnlijk ook de heer Nasi aantreffen die je in 1000+ woorden haarfijn uit gaat leggen dat je eerst 4 500.000 renners moet nemen en daarna 4 750.000 renners om dan daarna de allerbesten te kunnen nemen. Doe er je voordeel mee!
Eigenlijk moet ik wel lachen om dit soort berichten waarin gevraagd wordt om te onderbouwen waarom Vingegaard mee moet. Dit zegt echt iets over jouw Scorito skills die zichtbaar nog in ontwikkeling zijn :) Het is je al wel opgevallen dat niemand een onderbouwing geeft over het meenemen van Vingegaard. Denk dat je daarmee dus al voldoende onderbouwing hebt gekregen zonder onderbouwing te krijgen 😉
Ik moet eerlijk toegeven dat ik precies dezelfde gedachtes had als jou Woutomaat, toen ik net met scorito begon. Voor Vingegaard kun je 2 of 3 subtoppers meenemen, voor Philipsen kun je 2 sprint-subtoppers meenemen. Ik was steeds heel tevreden met mijn brede teams vol subtoppers. Echter de scores kwamen steeds slechts tussen de 50% en 70%. Ondanks dat ik vaak de pareltjes wel in mijn team had, kon ik geen topscore krijgen, puur omdat de echte toppers teveel punten halen.
Zelfs toen Vingegaard na een zware blessure terug kwam in de tour was hij een echt puntenkanon. En niet vergeten dat hij vorig jaar in sommige heuvel/punch ritten ook direct achter Pogacar finishde.
Geloof me, mochten de toppers zoals Vingegaard niets tegenkomen dan zijn ze echt noodzakelijk als je een beker wilt halen. Ik ben door schade en schande wijs geworden en hier gaan alle (potentiele) toppers mee!
Om maar ander onderwerp aan te snijden, wat zijn de no-brainers (als die er al zijn) en de kandidaten van 1-2 miljoen (behalve uea-ers)?
bij mij volgende:
no-brainer: THJ
kandidaten:
Jorgenson, Carapaz, Lenny, uijtdenb, de Lie, bitner en girmay
verder geen kandidaten voor mij. Hopelijk komen er nog wat 1 mio sprinters bij.
Waarbij Carapaz vandaag sollicitatie heeft gedaan om van kandidatenlijst af te vallen. Hij was toch niet heel overtuigend, wint vandaag eigenlijk niets op slotklim tov lenny die de hele dag in vlucht zat.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.