Scorito Tour de France 2026

1 2 ... 62 63 64 65
mennovt

Weet iemand of er aan de finish van etappe 2 de gebruikelijke 10 bonificatieseconden liggen? Zou nog interessant kunnen zijn of Pogacar eventueel de trui kan overnemen.

Zadelpijn

Graag jullie zienswijze: zijn minimaal 3 UAE renners noodzakelijk?

Astarloa

Carapaz viel me niet mee trouwens vandaag. Voor het klassement zal het sowieso niet worden en 1,5 miljoen voor een aanvaller in een redelijk beperkt aantal etappes is wat prijzig. Dan zie ik goedkopere opties waar ik meer van verwacht. Carapaz natuurlijk wel een ontzettende juichrenner maar ik moet zakelijk blijven.

Zolderman
Zadelpijn

Ik ben normaal gesproken niet van teampunten selecteren, maar denk dat je er deze keer gewoon niet omheen kan. Enige reden die ik nodig had om mezelf te overtuigen was op Scorito kijken naar de resultaten van vorig jaar. Je ziet daar alle UAE'er in de top 13 renners staan kwa behaalde punten, en renners die nog wat eigen punten pakte, zoals een Wellens zelf 7e(!).

Dit is voor mij genoeg reden om Mcnulty erbij te pakken. Verwacht een top 3 plek in de TTT en hij zou zelf in de ITT ook wel in de punten moeten rijden als hij voluit gaat. McNulty is ook iemand die stiekem nog een eigen GC rijdt naast het helpen van Pogi, weet nog dat een top 10 AK notering een groot doel voor hem was vorig jaar en zie hem dat nu ook wel proberen, waardoor hij in bergetappes misschien ook een paar keer 15e wordt.

Ik wil eigenlijk niet graag een 4e erbij, maar uitgesloten heb ik dit ook nog niet. Zou interessant zijn om een berekening te doen hoe groot de kans op de bergtrui voor Pogacar is, dan zou een 4e UAE'er namelijk de beste keuze zijn denk ik, heb er helaas zelf geen tijd voor...

Daarnaast zie ik ook nog een 30/40% kans dat Del Toro de witte trui pakt, wat het nog een betere keuze zou maken.

Laatst gewijzigd
Ecco

Het vervelendste aan die hele viningaar discussie vind ik dat zijn naam steeds verkeerd gespeld wordt.

De beste man heet viningaar, met een kleine letter, niet Vingegaard. 

Kunnen we het daar in ieder geval over eens zijn, ongeacht of je hem al dan niet mee moet nemen?

Poeksel

cdc: Props voor je berekening, maar een formulering op het einde is onnauwkeurig: "En bovendien 'vergeet' je dan de punten van de 500k renner." 

Nauwkeuriger is:

"Je vergeet de punten van de negende renner in de dagopstelling in AK-ritten plus de punten die de 500k-renner haalt wanneer je 'm opstelt in plaats van wat anders je negende renner in een etappe is." (Dat laatste kan in theorie trouwens ook negatief zijn.)

Tenzij je natuurlijk steeds die 500k-renner opstelt in AK-ritten, dan klopt je formulering.

(spectrumalert?!)

Laatst gewijzigd
NetNietNieuw
Ecco
Het vervelendste aan die hele viningaar discussie vind ik dat zijn naam steeds verkeerd gespeld word...

Oké Fingegwaurd. 

Leraar Deens? 

Astarloa

Waar is Kevin inderdaad?

SietseVliegen
Astarloa
Waar is Kevin inderdaad?

Die heeft zich aangesloten bij het geheime forum voor de elite onder leiding van nasibal waar Glo het op de vorige pagina over had. Te goed voor ons! 

Wij mogen alleen maar dromen van zulke bijeenkomsten

Pim Todcock
Coureurs du Courage
Aangezien ik het al gedaan heb voor Evenepoel en Lipowitz, zal ik dan nu ook maar Vingegaard analyse...

Denk je dan dat viningaar 2e in het klassement komt te staan na een 2e plek TTT? Ik denk dat Del Toro en McNulty niet of laat afhaken bij Pogacar en Ganna, Arensman, Rodriguez (en al helemaal als Tarling mee doet) ook niet bij Vauquelin.

Edit: negeer Tarling met zn gebroken sleutelbeen

Laatst gewijzigd
Punt

Ik probeer me momenteel niet blind te staren op uitslagen die deze weken worden gereden. Een Carapaz zou naar mijn mening precies moeten weten wanneer hij piekt, die is aan het groeien naar zijn topvorm. Die gaat er bij mij echt niet uit.

wel de beslissing genomen om Seixas thuis te laten, met pijn in mijn wielerhart. Ik twijfel tussen Ayuso en Lipowitz, waar Ayuso een lichte voorkeur geniet door persoonlijke voorkeur.

SanMark
Coureurs du Courage
Aangezien ik het al gedaan heb voor Evenepoel en Lipowitz, zal ik dan nu ook maar Vingegaard analyse...

Prima verhaal, kun je er ook nog in mee nemen, wil je het risico lopen door Vingegaard thuis te laten en twee anderen mee te nemen om een zelfde score te halen. M.a.w. je wil met je twee vervangers dus eigenlijk zeker minimaal 100 punten meer scoren. Want anders is het het risico helemaal niet waard. 

Ik neem Vingegaard 100% maar je hebt minimaal 1 geweldig argument om hem niet te nemen en dat is, je gaat hem op de eerste etappe na nergens cappen. Stel je neemt Rev die heeft net wat meer cap mogelijkheden dan Vingegaard.

KV
Pim Todcock
Denk je dan dat viningaar 2e in het klassement komt te staan na een 2e plek TTT? Ik denk dat Del Tor...

Uiteraard zullen toppunchers McNulty, Arend, Ganna en CRod aanhaken bij hun kopmannen. Heb jij die TTT in TARA gezien?

Roberto82
Zadelpijn

Nee, want Vingegaard wint de Tour

Ecco
Astarloa
Waar is Kevin inderdaad?

🙌

berggie1987
SanMark
Prima verhaal, kun je er ook nog in mee nemen, wil je het risico lopen door Vingegaard thuis te late...

Ik snap oprecht niet Hoezo bij twee het risico groter is. Als vibgegaard iets gebeurt ben je meteen klaar, als met 1 van de twee vervangers iets gebeurt ben je voor de helft klaar. Hoezo zou dat een groter risico.zijn?

Hooguit snap ik je punt dat vingegaard betrouwbaar is en er zelden tot nooit doorheenzakt, maar dat heeft niks met 1 vs 2 renners te maken.

NetNietNieuw
Roberto82

Owjee.. Ecco gaat boos op je worden.. 

Punt

Ook interessant om mee te nemen in je selectie proces:

Welke renner staat dichtbij de gele trui na etappe 1 en kan deze dus overnemen? Ik verwacht Vaquelin, want die heeft de kwaliteiten om een gooi te doen naar de winst in etappe 2. Kijken jullie ook naar dit soort scenario's? 

KV
Astarloa
Carapaz viel me niet mee trouwens vandaag. Voor het klassement zal het sowieso niet worden en 1,5 mi...

Had je dan echt een 100% Carapaz verwacht nu? Toont toch meestal wel vorm zonder nog echt top te zijn in zijn voorbereidingskoers om daarna wel top te zijn in de GT's. Natuurlijk moet hij het nu tegen de echte toppers opnemen en niet tegen S Yates, Gee of Caruso en natuurlijk wordt hij een jaartje ouder, dus het zal wel een keertje beginnen afbotten. Maar hij is er dan ook naar geprijsd. 

KV
berggie1987
Ik snap oprecht niet Hoezo bij twee het risico groter is. Als vibgegaard iets gebeurt ben je meteen...

Als er met 1 van die 2 iets gebeurt en je hebt Jonas niet, dan mag je beginnen de Vuelta voor te bereiden. 

Woutomaat
SietseVliegen
Weet je wat het is Wout.. ik hoef niets te onderbouwen of berekenen want dat heeft Jonas al voor mij...

Vlgnsm mij heb jij wel iets te bewijzen namelijk waarom compenseren Lipo en Ayuso, Vins punten niet? Maar goed als jullie het echt zo graag willen kunnen jullie morgen mijn berekening verwachten! In ruil daarvoor wil ik dat jullie daarna of toegeven dat ik gelijk heb of met een serieuze onderbouwing komen waarom mijn berekening niet klopt en Vin het wel waard is! Afgesproken?

Woutomaat
TankinkforPresident
Ik moet eerlijk toegeven dat ik precies dezelfde gedachtes had als jou Woutomaat, toen ik net met sc...

Dank voor de tips! Maar op dit moment ben ik er eigenlijk zelf volledig van overtuigd dat Vin het niet waard is! Maar misschien heb ik het een keer nodig in mn eigen valkuil te trappen. Stel dat mijn keuze verkeerd uitpakt dan zal ik hier weer eens naar kijken

Laatst gewijzigd
Woutomaat
Ragnar Lolbroek
Werken de DM's nog. Kunnen de mensen die willen hun Vingegaard-berekeningen daar naar elkaar sturen...

Man hou op! Je wil niet weten hoeveel debacle daarover is geweest toen ze laatst zonder waarschuwing opeens verdwenen! 

Woutomaat
Roberto82

Hahahaha!

DennisdeMennis
KV
Haha. "Het Ineos treintje voor Kéké" in rit 4. Je zult ze die berg zien opvlammen. Die zal dan waars...

Echt een reactie waar we wat aan hebben hoor. Reageer dan gewoon niet 🤝🏻

1 2 ... 62 63 64 65

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.