Ik heb ook touretappe.nl gebruikt.
Etappe 2: "Goede kans dat de manschappen van de Deen de rit gaan controleren, zodat hij in Manosque om de zege kan sprinten" en vervolgens een rijtje sprinters als favorieten.
Etappe 5: "Voor het type sprinter dat in Spanje aanwezig is, mag dat geen probleem vormen, dus de kans is groot dat het sprinten geblazen wordt in Roquetes"
Etappe 8: "Zeker niet de zwaarste klim van de wereld, dus normaal gesproken zijn de sprinters aan zet in finishplaats Xeraco."
De rest van de etappes hebben ze nog niet behandeld, maar ze hebben dus een heel andere mening over die drie etappes. Nou kunnen ze er best naast zitten en etappes zijn soms moeilijk te voorspellen (etappe 8 in de vrouwentour was Wiebes favoriet, maar het werd een AK-strijd gewonnen door Vollering) maar de argumenten die ze geven vind ik wel plausibel. Ik ga volgende week nog wel controleren wat de Deense kenner erover denkt.
Nou, je bent heilig overtuigd 😬 ik zou WVA en Pedersen er allebei in zetten ☺️ als ik jou was , we zien het allebei contra van elkaar dat is ook leuk hoeft het niet altijd eens te zijn.
Wat Pedersen nteressant maakt is dat in meer in de helft van de etappes hij podium kan rijden (en vaak zelfs favoriet daarvoor is), en daar zitten ook B- en C-etappes bij. Dat geeft hem ook een goede kans op de puntentrui, ook al is het niet een belangrijk doel voor hem. Minpunt is wel dat hij de Tour heeft gereden en niet op spaarstand. Hij zal toch wel eens moe worden?
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.