Scorito Vuelta 2015 poule

1 2 ... 19 ... 25 26
Harry De Bakker

Morgen etappe 9:

Heb nog steeds 11 klimmers over die allemaal in de top 20 staan.
Dat wordt dus weer een hels karwei om de juiste etappeselectie te kiezen.

Zelf dacht ik in eerste instantie:

1). Valverde (C)
2). Quintana (kopman maken ???)
3). Rodriguez
4). Moreno
5). Aru
6). Chaves
7.) Henao
8). Pozzovivo
9). Majka

Dat zou betekenen dat Landa en S. Sanchez buiten de boot vallen. Nog verstandig om een wijziging door te voeren?

Poeksel

Dat is exact mijn selectie...

ivo001

Ik heb nog precies 9 klimmers over.

Voor mij is het morgen:
1 Valverde (C)
2 Froome (NC)
3 Quintana
4 Rodriguez
5 Pozzovivo
6 Majka
7 S Sanchez
8 Moreno
9 Landa

Verder nog over: Sagan, Degenkolb, Drucker, Ewan en Barbero

Twijfel nog om Ewan er in te plaatsen voor teampunten van Chaves, maar weet niet wie er dan uit zou moeten.

Jelle van der Linden

Morgen Henao of Ewan (teampunten Chaves)

Gids05

Dan moet henao bij de 1ste 13:eindige en chaves veel verliezen ik ga voor ewan henao komt de laatste weken opzetten want froome gaat afstappen

bart1e

Henao of Landa voor vandaag?

snellerfietsen

Behoorlijk veel uitvallers al, alleen enig pluspuntje is dat ik Aru als kopman heb. De vueltawinnaar

Kingstown

Ondanks dat ik amper uitvallers in mijn team heb wil het nog niet echt lukken. Valverde en Aru als kopman is allemaal prima en ook geen Froome in mijn team, maar zonder Dumoulin en Chaves schiet het allemaal ook niet echt op. Die mogen er beiden nu wel eens flink doorheen gaan zakken.

Laatst gewijzigd
ditisdavid

Ben ten gevolge van 1 etappe Stuyven, Boeckmans, Martin, Bouhanni (kopman) en Sagan kwijt... Vandaag hopelijk revanche.

snoek1974

'@ dit is david

Hoeveel renners heb je nog over ?

Heb alleen Martin , Pelluchi en Nibali als uitvallers .

Die blessures hebben wel heel erg invloed op het spel , maar als je ze zou mogen vervangen dan zijn uitvallers ook weer van invloed , want dan kan ik bijv Ipv Nibali kiezen voor Chaves en Dumoulin ( aangezien ik 19 renners heb je ruimte voor 2 renners) en bij uitvallen Martin heb je dan ook nog geld over , of je zou van te voren een reserve team van bijv 7 renners kunnen selecteren die je bij uitvallen kan selecteren mits het bedrag het toelaat zodat je niet tijdens de ronde kan kijken naar vorm van de dag .

Overigens zijn er bij mij uitvallers die ik niet heb die misschien juist positieve invloed hebben op mijn team punten , heb Degenkolb als kopman voor de sprint met Ewan en Drucker als kompanen die door uitvallen Sagan , Bouhanni en Stuyven meer kans maken op veel punten , door uitvallen van van Garderen zal Sanchez en de Marcchi meer ruimte krijgen om hun eigen ding te doen .

Denk dat er zat deelnemers zijn die nu nog maar een renner of 10 hebben in hun ploeg .

nasibal

Ik vind het grappig om te horen dat nu bij de vuelta mensen ook weer over "reserves" hebben. Je mag 20 renners kiezen, terwijl je er maar 9 per etappe kan opstellen. Zelfs bij een verdeling van 9 sprinters en 9 klimmers heb je dus nog twee reserve plekken.

Wat wil je nog meer? Nog eens x reserves daar bovenop?...

Terg vergelijking: Pij poules waar er sprake is van reserves heb je vaak maar max 14 renners, of zelfs minder.

Laatst gewijzigd
Lunatic12

Nibali (C), Sagan (C), Bouhani, Martin, Pelluchi, van Garderen... Stond in de top 50, met nadruk op stond...

Gelegevaar

Sagan en Bouhanni kwijtgeraakt. Jammer

snoek1974

'@ Nasibal Je kan het vergelijken met andere poules , ik heb zelf tot nu toe maar 3 uitvallers maar er zullen er ook zijn met 8 uitvallers en dan kan ik er toch uit concluderen dat die blessures wel heel erg een invloed hebben , voor mij waarschijnlijk eerder een positieve dan negatieve .

Misschien is de les dan dat je altijd 20 renners moet selecteren maar dan nog zijn er nog steeds deelnemers die nu nog maar 12 renners hebben , want er zijn erg veel goede renners uitgevallen met Sagan , Bouhanni , Pelluchi , Stuyven en Boeckmans als sprinters en V Garderen , Martin en Nibali als klassementrenners . Dus je kan toch onmogelijk ontkennen dat die blessures niet hele grote invloed hebben op het spel .

Snap wel wat je bedoelt maar er zijn er nu waarschijnlijk nu ook met maar 5 sprinters en 7 klassement renners of 6 om 6 als je ervan uitgaan dat je geen aanvallers of tijdrijders selecteert , maar als je nieuwe opzet met inval reserves voor je team zou hier ook wel discussie over kunnen komen , want dan kies je weer eerder voor 16 man aangezien je uitvallers toch kan vervangen . Dus je kan ook uitleggen dat die blessures risico is wat bij het spel hoort

WCEendT

4 man kwijt alweer, Sammy of Henao voor morgen?

Goozbabs

Zoveel uitvallers heeft ook heel veel invloed op de Vuelta zelf. Dus het is logisch dat een spel die over de Vuelta gaat daar ook veel invloed van ondervind.

Het hele spel is bedoeld om risico's te nemen of safe te spelen. Eigenlijk is het hele spel gebaseerd op geluk. Of het nou om uitvallen gaat of om net een slechte dag van een renner of in de top 20 te vallen. Sommige scenario's kan je geen rekening mee houden. Soms pakt een risico om 16 renners te pakken goed uit, soms om 20. En je hebt ook gevallen waarin het niets uitmaakt.

JDL75

Het uitvallen van renners hoort bij het wielrennen dus ook bij een spel dat is gebasseerd op wielrennen. Natuurlijk is het heel jammer en heb ik waarschijnlijk straks geen kopmannen meer (😡) maar zo gaat dat nu eenmaal, gelukkig wel 20 renners geselecteerd (doe ik altijd overigens) dus nog aardig team nu, met wat minder sprinters maar iedereen heeft daar last van toch!
Reserves lijkt me geen goed plan, dat wordt wel heel makkelijk dan, zoals @nasibal aangeeft, je kunt zelf al kiezen voor 4 reserves als je het goed verdeeld.

Poeksel

Spijt dat ik Degenkolb niet opgesteld heb ;)

WCEendT

Spijtig dat ik geen Chaves en Dumoulin heb, top 1000 zonder hun twee is het maximum haalbare denk ik.

Voor morgen (mix van sprinters en klassementsrenners):
N. Quintana
A. Valverde
J. Degenkolb
J. Rodriguez
S. Sanchez
D. Moreno
J. Rojas
C. Ewan
J. Drucker

Valverde of Degenkolb als kopman?

droomteam

Ik ben er ook al veel, kwijt Nibali - trialongo -boeckmans Sagan - Pelucchi heel slecht tot nu toe .

WCEendT

'@Droomteam
Had erger gekund voor ons allebei :P, ik had bijna Nibali genomen en ik neem aan dat jij ook wel aan Bouhanni/Martin hebt gedacht.

Ik ben al, Boeckmans, Martin, Pelucchi, Bouhanni kwijt.

ivo001

Ik sta nu 407e, heb geen Chaves en Dumoulin, dus dat pakt niet zo lekker uit.

Sagan (C), Martin, Boeckmans en Pelucchi kwijt.

Nu dus geen sprint kopman meer. Ben wel blij dat ik nog Degenkolb heb gekozen ipv Bouhanni.

Goozbabs

Ik heb een domme fout gemaakt. Dacht dat dumoulin de berg niet zou overleven, dus niet opgesteld. Ongelooflijk dat Tom hem gewoon wint.

Harry De Bakker

1). Kunnen mannen als Barbero, Ewan en Drucker dat laatste klimmetje overleven en meedoen om de dagzege? Of kan ik beter types als Moreno opnemen in mijn etappeselectie?

2). Kopman: Degenkolb of Valverde?

JimKro

De kans dat vluchters winnen is vrij groot. Dus ik zou vooral voor zekere punten gaan

1 2 ... 19 ... 25 26

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.