"Roompot Waterfiets Challenge "

1 2 3 4 5
billi

5)
Vandaag begint de Zesdaagse van Gent.

Een zesdaagse bestaat uit diverse onderdelen, voor ieder wat wils.
De ene ziet liever de puntenkoers, een ander liever een derny wedstrijd, en weer een ander komt speciaal voor de aflossing.

Wat is jouw favoriete top-3 aan wedstrijd onderdelen bij een zesdaagse?

respecteer elkaars mening
niet op de man spelen
let op het taalgebruik
hou het gezellig

----------------------
na verloop van tijd zal er een nieuw actueel onderwerp in de picture komen

Laatst gewijzigd
Avatar of
Nick Doup
admin

1) Longest Lap (moeten ze invoeren als onderdeel van een Zesdaagse)
2) Derny
3) Koppeltijdrit

billi

6)
Alaphilippe: I'm a winner

http://www.cyclingquotes.com/news/alaphilippe_im_a_winner/#03prDdPhLuu0liYc.97

Gaat Alaphilippe een klassieker winnen in 2016?

respecteer elkaars mening
niet op de man spelen
let op het taalgebruik
hou het gezellig

----------------------
na verloop van tijd zal er een nieuw actueel onderwerp in de picture komen

Wicky

Had toch pfeiffer? Zal in de winter wel weinig hard kunnen trainen dus die zien we in 2016 in de klassiekers niet vooraan. Was niet voor niets niet mee met de Franse rio trainen, trainen zal nog wel niet optimaal gaan. Dat gaat hem zeker opbreken.

Misschien dat hij in t najaar nog een kansje maakt.

achtpuntzes

5
ik ben niet echt liefhebber van het baanrijden, maar die longest lap is gewoonweg geweldig!

billi

7)
Roompot Oranje Peloton

In 2016 is Roompot voor het 2e jaar in het peloton te bewonderen. Afgelopen jaar was de ploeg veelvuldig te zien, aanvallend ingesteld en tegen het einde van het seizoen ook nog een aantal successen behaald. Wat gaat 2016 worden, op hetzelfde elan verden, wat meer successen … ?

Hoeveel overwinningen gaat Roompot behalen in 2016? (10 overwinningen, is dat haalbaar?)

respecteer elkaars mening
niet op de man spelen
let op het taalgebruik
hou het gezellig

———————-
na verloop van tijd zal er een nieuw actueel onderwerp in de picture komen

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

De ploeg is met Groenewegen de renner kwijt geraakt die goed was voor 2 van de 3 overwinningen dit jaar. Daarnaast zie ik niet meteen wie nu de overwinningen voor de ploeg moet gaan binnenhalen. Ik vind de stap naar 10 overwinningen best wel veel. Zou mooi zijn als de ploeg er tussen de 5 en 10 zou kunnen binnenhalen, maar ik betwijfel het.

Sagan=hulk

Ik vrees dat ze al heel hard hun best moeten doen om opnieuw die 3 overwinningen te behalen. Buiten Weening en Lammertink is het echt een zeer matig ploegje.

LutsenkoFan

Denk dat het er 5 gaan worden.

Hakkie2

Ik hoop dat Looij en Markus een aantal keer kunnen winnen. Zeker Looij heeft de leeftijd om nog grote stappen te kunnen maken. Maar 10 is wel veel, dat zal toch enorm van de tegenstand af hangen. Looij 3, Markus 1, Weening 1, Lammertink 2... Zoiets lijkt me een redelijke verwachting. Ik zie niemand in de ploeg die er meer dan 5 zal gaan winnen.

billi

8)
Jurgen Van den Broeck

zie artikel:
http://www.hln.be/hln/nl/952/Wielrennen/article/detail/2532752/2015/11/22/Van-den-Broeck-herleeft-bij-Katusha-Kan-nog-altijd-top-5-in-grote-ronde-rijden.dhtml

Van den Broeck herleeft bij Katusha: "Kan nog altijd top-5 in grote ronde rijden"

respecteer elkaars mening
niet op de man spelen
let op het taalgebruik
hou het gezellig

----------------------
na verloop van tijd zal er een nieuw actueel onderwerp in de picture komen

Don Hamstre

Het zou me niet verbazen als hij bij Katusha goed gaat presteren in de kleinere rondes, maar het lijkt me zeer sterk en zelfs verdacht als ie in grote rondes weer met de top mee kan.

Netraam

Als Van den Broeck ergens top 5 gaat rijden, is het wel weer in de Tour, maar óf hij top 5 gaat rijden is afhankelijk van een heleboel dingen. Als half Astana en Tinkoff onderuit gaan en hij de Sky Train kan volgen zit het er wel in.
Wat me wel opvalt in het artikel: Hij neemt Italiaanse les, maar hij heeft toch ook al eens in Italië gewoond? En is Spaans niet eigenlijk logischer als voertaal bij Katusha?

StonedCamel

Intrinsiek is het een prima ronderenner. Ik denk dat hij als het in zijn kop weer goed zit wel kan, misschien niet in de Tour maar toch zeker in bijv de Giro. Volgens mij waren zijn matige prestaties vooral oorzaak van mentale 'problemen', niet zozeer fysiek. Dat geeft hij zelf ook aan overigens. En een nieuwe omgeving is wel vaker een goede impuls.

Laatst gewijzigd
albertooo

'@netraam
Ik geloof dat veel Russen Italiaans kunnen spreken, omdat Italië voor hen een uitvalsbasis is. Daar wordt op gehamerd bij de Russische jeugdopleidingen, omdat je dan niet afhankelijk bent van aanbiedingen uit eigen land. Spilak en Rodriguez spreken de taal ook behoorlijk. Samen met Zakarin zijn dat de mannen waarmee JVDB moet gaan optrekken.

Laatst gewijzigd
Daan°

Nope, Dat kan ie niet meer. Zelfs niet als de grote 4 uitvallen. Er zijn super veel ronderenners die beter zijn dan hem. Bijv: Mollema, Majka, Pinot, Bardet, Hesjedal, Gesink, Kruijswijk, Aru enzovoorts.

Purito

'@albertooo
Purito spreekt vloeiend Italiaans, niks behoorlijk ;)

On: ik zou bij god niet weten waarom VDB kopman in een grote ronde zou worden. Ze hebben nog altijd Purito die 10x beter is. Dus dat lijkt me gewoon lekker knechten, zeker in de Tour en Vuelta. Misschien is de Giro een mogelijkheid.

Hakkie2

Ik denk dat ze de Giro gewoon weer met Russen willen rijden. En in de Tour en de Vuelta zie ik het hem niet doen (in de Giro eigenlijk ook niet, maar toch). Lijkt mij een pure knecht met af en toe een uitschieter in de tijdrit, meer niet.

Wieleramateur

Helaas: ik zie het hem ook niet meer doen. De overstap naar een ander team komt voor mij te laat voor hem.

Doch: alle respect voor zijn carrière. Beste Belgische klassementsrenner van de laatste jaren. Velen zagen Wellens al als zijn opvolger, maar die moet het als klassementsrenner nog allemaal bewijzen...

billi

9) olympische spelen Rio

1 dag, in een ver land, ander klimaat, andere omstandigheden … een risico?

olympische spelen Rio: is het zinvol om je seizoen af te stemmen op de OS?

respecteer elkaars mening
niet op de man spelen
let op het taalgebruik
hou het gezellig

———————-
na verloop van tijd zal er een nieuw actueel onderwerp in de picture komen

LutsenkoFan

Ja, een goude medaille op de Spelen lijkt mij het mooiste wat her is. Bijvoorbeeld net als Sammi Sanchez. Die man kreeg jaren erkenning mede door deze plak. Het geeft status en is een soort 2e Wereldkampioenschap.

achtpuntzes

voor menig ander sporter is Olympisch goud het summun, maar als wielrenner heb je maar een kans op zoveel om olympisch kampioen te worden, zo veel renners en het is maar een wedstrijd. dus proberen daar goed te zijn, maar niet ten koste van je andere doelen. dus geen hoofddoel op zich, want er zijn vele andere wedstrijden waar ook moet worden gepresteerd.

voor de handvol tijdrijders die kans maken lijkt het me wat anders. de kans om te winnen is een stuk groter dus ik denk dat die de OS belangrijker laten wegen.

Laatst gewijzigd
Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

Ja, dat moet een renner voor zich zelf bepalen. Denk trouwens dat niemand zijn hele seizoen afstemt op de OS, maar het als een van zijn doelen stelt in het seizoen. En ja als je denkt dat je kanshebber bent dan is het zinvol.

Sagan=hulk

Ja, maar je moet het gewoon meepakken na de Tour. Ik begrijp absoluut niet waarom Nibali en Valverde zich richten op de Giro om zich dan te sparen voor Rio.

Na de Tour heb je de supercompensatie die je dan kan rekken tot Rio. Het is toch duidelijk dat je niet goed kunt zijn in Giro én Tour. Terwijl in San Sebastian altijd degene met de Tour in de benen winnen. De Tour is dus echt de beste voorbereiding. Ik vind het vreemd dat renners en ploegleiders met zoveel ervaring dat niet inzien.

billi

10) Lars Boom

"Lars will not ride the Worlds in support of Van der Haar or Van der Poel"

Lars Boom terug als veldrijder ....
komend weekend:
zaterdag in Antwerpen (BPost)
zondag in Namen (World Cup)

What to expect from Boom's return to cyclo-cross?
"Lars will not ride the Worlds in support of Van der Haar or Van der Poel. He will want to go fully for his own chance."
reacties van een aantal insiders

Wat verwachten jullie van Lars Boom in de cross?

respecteer elkaars mening
niet op de man spelen
let op het taalgebruik
hou het gezellig

----------------------
na verloop van tijd zal er een nieuw actueel onderwerp in de picture komen

1 2 3 4 5

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.