"Roompot Waterfiets Challenge "

1 2 3 4 5 »
Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@WilcoKelderman ik heb maar een apart topic aangemaakt. Is wat makkelijker voor Billi ;)

billi

12

Is profwielrennen wel veilig genoeg? Zijn er niet te veel risico's op zware valpartijen? Zijn er niet te veel risico's voor de gezondheid?

mogelijke oorzaken:
-parcours: te vaak te risicovolle parcoursen
-renners: te roekeloos/te veel onder druk
-peloton: te groot aantal deelnemers
-doping/medicijnen: invloed op
-inspanning: te grote inspanningen moeten leveren
-het weer

wat is jullie gedachte daarover?

respecteer elkaars mening
niet op de man spelen
let op het taalgebruik
hou het gezellig

----------------------
na verloop van tijd zal er een nieuw actueel onderwerp in de picture komen

Laatst gewijzigd
achtpuntzes

'@ billi:
wat is überhaupt 'veilig genoeg'? waar ligt de grens of het 'veilig' dan wel niet 'veilig' is? dat lijkt me zowiezo al lastig te bepalen. wielrennen lijkt me gewoon een risicovolle sport, die niet zo veilig is nee. je kan maatregelen treffen wat je wil maar 100% veilig wordt de sport toch niet.

Laatst gewijzigd
LutsenkoFan

Denk niet dat het veel veiliger kan. De tenues kun je niet zo dik maken als een motorpak. Veels te heet en niet gemakkelijk te dragen. Helmen zijn in mijn ogen veilig genoeg.
De enige vooruitgang is incidenten voorkomen zoals in ik denk, Catalonië. Met die paaltjes.

Doping is eigen probleem , nemen is zweten.

Daan°

Nieuwe crash in de Tour de San Luis:
https://www.youtube.com/watch?v=2CqSnNSpoPw

billi

13

Ben je wel eens getuige geweest van wanpraktijken in het wielrennen?

-Heb je wel eens gezien of het vermoeden gehad dat er doping werd gepakt?
-Heb je wel eens gezien of het vermoeden gehad dat er vals werd gespeeld met het materiaal?
-Heb je wel eens gezien of het vermoeden gehad dat er op een andere manier werd vals gespeeld, in de auto zitten, persoonsverwisseling, betalingen, afspraken, etc etc?
-of .........

s v p geen namen noemen, daar is het hier de plaats niet voor
namen noemen is niet de bedoeling, niet hier althans, daar zijn andere (officiele) instanties voor …. is meer om een beeld te krijgen wat er allemaal gebeurt en opvalt ….

respecteer elkaars mening
niet op de man spelen
let op het taalgebruik
hou het gezellig

----------------------
na verloop van tijd zal er een nieuw actueel onderwerp in de picture komen

Laatst gewijzigd
Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

Toch wel een goede vraag, natuurlijk zijn er dingen die je ziet op tv waaraan je wel eens twijfelt en zelfs waar achteraf blijkt dat dit klopt.

Zoals Santambrogio waar het werkelijk vanaf droop. Ik moet eerlijk zeggen dat ten tijden van Armstrong en consorten (en daarvoor) ik naar oa de tour keek en het niet in mij op kwam dat ik naar een zooitje valsspelers zat te kijken. Pas achteraf kan ik zeggen dat er beelden waarvan ik nu zeg .. ja stom dat ik het toen niet zag. Maar ja ik heb in ieder geval toen gewoon van de sport genoten. Nu ben ik toch wel wat kritischer aan het kijken en betrap ik me er zelf op dat ik soms twijfel aan een prestatie en dat is toch wel jammer. Het gedachteloos genieten zoals ik in de jaren 80, 90 en aan het begin van deze eeuw deed is helaas wel weg.

Laatst gewijzigd
billi

Vroeger volgde ik het wielrennen en ging er eigenlijk vanuit dat het allemaal wel eerlijk ging, in de tijden van de Festina/PDM kwestie is dat wel veranderd, maar kritisch kijken doe ik eigenlijk niet, besef wel er altijd tussen blijven zitten die zich niet aan de regels houden.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@Billi ik weet natuurlijk niet hoe lang jij het wielrennen volgt, maar in de jaren dat ik begon met kijken was het voor mij echt genieten... (het was vooral de tour en de voorjaarsklassiekers veel meer werd er niet uitgezonden) ... ik kon echt uren naar de buis kijken en gedachteloos genieten van de prestaties die voor mij neus werden geleverd. Dat gevoel ben ik helaas de laatste jaren wel kwijt geraakt en ik hoop dat het ooit weer terugkomt, maar ik vrees het ergste.

billi

'@rahimns, de Ti-Raleigh tijd
als kind voor de TV + radio met oa de tourflits met Theo Koomen vanaf de motor

ik kan echt nog wel genieten van een mooie wedstrijd, zolang er maar echt gekoerst wordt (niet dat berekenend rijden)

FDJ

Sorry maar ik vind dit een heel gevaarlijke vraag. Het kan dus zo zijn dat je hier iemand anoniem een loer wil draaien. Ben je wel eens getuige geweest van iets? Tja ik kan nu makkelijk zeggen. Ja ik heb renner A zien gebruiken. En renner B een motortje in zijn fiets zien doen.

Ik reageer onder een anonieme naam net als iedereen hier. Heel makkelijk beschuldigingen de wereld inhelpen. Het enige wat mij eens is opgevallen dat een ploeg (naam ga ik niet noemen ) na elke etappe van een rittenkoers heel driftig met een metertje aan het prikken was in vingers. Zal niets bijzonders zijn geweest anders gebeurde het niet op straat.

billi

'@Frits des Jeux, je hebt gelijk, had er ook al aan gedacht, maar niet in de vraag verwerkt .... zal het aanpassen

namen noemen is niet de bedoeling, niet hier althans, daar zijn andere (officiele) instanties voor .... is meer om een beeld te krijgen wat er allemaal gebeurt en opvalt .... zoals jij aanhaalt in je reactie met dat prikken

billi

14

"goed weer - saaie koers, slecht weer - mooie koers"

Wat is jouw gedachte daarover.

respecteer elkaars mening
niet op de man spelen
let op het taalgebruik
hou het gezellig

----------------------
na verloop van tijd zal er een nieuw actueel onderwerp in de picture komen

RainbowJersey

De meest memorabele koersen zijn toch die geteisterd door slecht weer. Meest recente voorbeeld Le Samyn. Daarnaast kan ik de Giro van 1988 noemen, rit over de Gavia met sneeuwval, Gent-Wevelgem van vorig jaar, de regenrit over de Strada Bianchi in de Giro van 2010. Het is wel de essentie van het wielrennen in mijn ogen. De man en zijn fiets die strijden tegen de elementen. Dat is toch erg mooi om te zien. Met slecht weer wordt het kaf echt van het koren gescheiden.

Bij goed weer is het vaak erg lang naar elkaar kijken en vooral heel lang wachten met het verschieten van het kruit. In een koers met mooi weer vind er al een soort natuurlijke selectie plaatste waardoor er al veel mannen worden uitgesloten.

Ik kan me trouwens ook wel een aantal hele mooie koersen herinneren die met goed weer verreden zijn, maar de slecht weer koersen zijn net even wat makkelijker voor de geest te halen.

Laatst gewijzigd
achtpuntzes

niet per se mee eens. vandaag goed weer en ik heb genoten van een mooie finale vol drama.
daarnaast moeten we tegenwoordig aan het volgende wennen: mooi weer koers, slecht weer, geen koers.

Laatst gewijzigd
LutsenkoFan

Als het regent, sneeuwt of ontzettend hard waait. Dan komen de beste wel veel eerder boven drijven. Zoals in Gent-Wevelgem of die grind etappe in de giro.
Geen idee waarom maar het is eigenlijk wel zo. En het geeft natuurlijk een heroische sfeer, wat echt lekker is.

Ik heb vandaag op 30km van de meet de TV aangezet maar kon pas genieten bij de top van de Poggio helaas.

billi

15

Doe mee met de Roompot Waterfiets Challenge en win een weekendje weg.

link:
http://www.wielerflits.nl/nieuws/180538/doe-mee-met-de-roompot-waterfiets-challenge-en-win-een-geheel-verzorgd-weekend-weg.html

Mogelijkheid voor een reactie, gaarne wat positief blijven.
--------------------------------------------------------------

respecteer elkaars mening
niet op de man spelen
let op het taalgebruik
hou het gezellig

———————-
na verloop van tijd zal er een nieuw actueel onderwerp in de picture komen

billi

Veel succes iedereen, leuk initiatief :)

wel benieuwd wie er mee gaan doen,
en welke redacteuren een poging wagen

Wie zal er met de trofee naar huis gaan, Roompot of Wielerflits.

billi

en ...... nog voorkeur qua tegenstanders?

billi

Hoe was het?
Ben wel benieuwd?

Een klein beetje info gevonden op twitter van Roompot renners, meer niet.
Komt er nog info over op wielerflits?

Avatar of
Nick Doup
admin

Ik vond het, als deel van de organisatie, een zeer leuk evenement! Er komt vanuit WielerFlits op de website en onze sociale kanalen (o.a. YouTube) meerdere beelden. Ook zal Roompot met content komen in de nabije toekomst.

billi

leuk :)

Ik steun dit soort initiatieven van harte.
Geeft zeker iets extra aan 'wielerflits'.

Avatar of
Nick Doup
admin

http://www.wielerflits.nl/nieuws/189845/wielerfans-strijden-op-het-water-tijdens-de-roompot-waterfiets-challenge.html

1 2 3 4 5 »

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.