Jullie overdrijven. Ik heb de rit helemaal gezien. Traksel was meer en eerder van slag door het falen van Evenepoel dan JVB zelf. En ook de Engelse commentatoren hadden het vooral over Evenepoel toen het gebeurde.
En weet je, eigenlijk is het zelfs ook normaal want hij was nu eenmaal de grootste favoriet.
Ha, dat is duidelijk, Hermsen doet de tour, jammer Bobby maar dan ik kijk NOS.
Wel grappig dat de meningen over de fijnste commentatoren zo uiteen lopen.
Ik hoor overigens zojuist van den Berg zeggen dat nu "Pogey" gaat starten,... daar zakt je broek natuurlijk wel van af.
Maar goed, perfect was Jean Nelissen en Theo Koomen geweest, we blijven genieten dat wel!
Ik vind het commentaar van Joris van den Berg en Stef Clement bij de NOS best prima. Ik weet niet eens of Maarten Ducrot nog wordt afgewisseld met Stef Clement, maar van mij mag deze combinatie de hele Tour zo blijven. Stef Clement heeft altijd iets zinnigs te zeggen, Maarten Ducrot vind/vond ik vaak vermoeiend worden. Het enige wat ik wel een beetje mis is humor, en dan met met name het vliegen afvangen een paar jaar geleden tussen Herbert Dijkstra en Maarten Ducrot. "Maarten, vertel jij nu eens iets over deze twee menhirs" is voor mij een klassieker.
Ik prefereer Sporza.Noodgewdongen moest ik NPO kijken. Joris v.d. Berg kan niet fatsoenlijk een Franse benaming van een côte uitspreken (côte de la nes kris of iets dergelijks kwam eruit), maar ergerlijker vind ik, dat er laat wordt gereageerd op een val of pech. Dat doen José de Cauwer en Renaat Schotte echt veel beter.
Ik vind het oprecht jammer dat Kroon en de Babbelberg niet te horen zijn bij Eurosport. Maar het moet gezegd worden: Clement bij de NOS is echt een ver-a-de-ming vergeleken met die Ducrot. Dijkstra of Van den Berg is mij om het even, maar die latste moet vooral niet doorslaan in zijn woordgrapjes. Ik bedoel, ‘Bauke rood-wit-blauwke Mollema’ tijdens de tijdrit, sorry zulke slechte woordgrappen maak ik zelfs niet. En de mensen die mij kennen, weten dat dat errug veel zegt.
Renaat maakt tot nu toe nog geen sterke indruk hoor. Verwart net een kwartier lang consequent Vlasov met Schachmann, terwijl die tweede nota bene de halve klim op kop liep te sleuren. Meende eerder deze week (kasseienrit of Ardennenrit) ook al wat rariteiten op te merken, maar toen was ik, toegegeven, ook maar met een half oor aan het luisteren.
Mis deze tour toch wel het iconische duo Karsten & Jeroen.
Man wat was die giro mede door hen een genot om naar te kijken en te luisteren.
Van den Berg spreekt je toe alsof je een kleuter bent, en maakt veel fouten. Hermsen word je gewoon niet vrolijk van.
Clement en Traksel beiden wel sterk, dus dan maar switchen tussen beide zenders.
Begrijp niet dat er zo weinig goede wielercommentatoren zijn. Sporza is toch wel de beste plek om de koers te volgen, maar er moeten toch genoeg mensen te vinden zijn die het beter kunnen dan Renaat Schotte? Over Eurosport en NOS zwijg ik dan. Eurosport is voor mij enkel inzetbaar als er geen ander alternatief is...
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.