Ik erger me matig aan het duo Jeroen van Belleghem en Karsten Kroon.
Praten alleen maar onzin en hebben het steeds over onbenullige dingen.
Zitten steeds naast de kwestie, kennen volgens mij niet echt iets van wielrennen, zeer onprofessioneel duo zoals je er wel nog een paar hebt bij eurosport.
Ik probeer eurosport als het zo verder gaat zoveel als mogelijk te mijden want ik beleef er geen plezier aan.
Ik kan mij hier juist helemaal niet in vinden. Ik vind dit duo inhoudelijk juist supersterk. Ze hebben het allemaal veel sneller in de smiezen dan op de Belg of de NOS. Er is een reden dat ze onlangs nog verkozen zijn tot beste commentaarduo van de Benelux.
O en door wie was die verkiezing? Door het publiek zeker, en vaak gaat het dan niet om relevante kwaliteiten. En als 'sneller in de smiezen hebben' al objectief meetbaar is, dan denk ik niet dat er veel zijn die hun zenderkeuze ervan laten afhangen.
Ik vind het juist een heerlijk duo! Het is juist fijn dat je niet 6 uur lang alleen maar naar dingen over de koers moet luisteren die onzin brengt er juist wat afwisseling in! Ben wel eens dat Kroon soms/vaak hele domme dingen zegt, waarvan ik denk c'mon dat moet je gewoon weten en weet ook vaak dingen gewoon niet! Vanbelleghem heeft dat wel stukken minder!
Ik kan Babbelbelg en Kroon best pruimen al is het te vaak duidelijk dat Karsten niet echt aan voorbereiden doet. Hij komt als oud-renner/kenner van het wereldje nog niet tot aan de enkels van José, maar hij heeft ook geen groot ego en dat maakt hem best amusant. Dat gelul over dieren bv is zelfs broodnodig in die doodsaaie sprintetappes.
Bij ES kun je ook Hermsen krijgen of Traksel en dat is hemeltergend. De nabeschouwing met Bobbie is ook zo tenenkrommend. Dus nee ga door Babbelbelg en Kroon.
Ik heb het idee dat hoe je wielercommentaar ervaart vooral afhangt van wat je zelf verwacht: de een wil puur technische analyse, terwijl een ander juist wat luchtigheid en “levend” achtergrondgeluid tijdens de koers fijner vindt. Daarbij speelt ook het type uitzending mee — bij lange etappes helpen af en toe uitstapjes van de tactiek juist om de aandacht erbij te houden. Uiteindelijk zorgt een goede balans tussen analyse en een wat meer losse, praatachtige stijl vaak voor het prettigste kijkcomfort voor een breed publiek.
Helemaal mee eens. Ik zit helemaal niet te wachten op een commentator die de wielerprofessor zit uit te hangen. Als we maar half moeten geloven hoe intelligent José De Cauwer is, dan waren de Belgen allang op de maan geweest.
Volledig eens. Het stemgeluid van de Babbelbelg is ook niet te harden. Ik mis echt Sporza enorm. Vandaag ook weer die Hannah Walker trapt drie open deuren in tegenover Tietema en Babbelbelg is onder de indruk.
Die show na afloop ook. Die presentator, geen idee wie het is, is een grijze muis die voor mijn gevoel maar wat doet en niet enige vorm van kennis heeft.
Ik kijk altijd op Sporza. Zullen ook ongetwijfeld chauvinistisch zijn, maar de Cauwer kun je uren naar luisteren. Vannieuwkerke en Schotte liggen ook prettig in het gehoor. Die Babbelbelg is een parodie op een commentator. Het is toch vreselijk dat een Eurosport dit al jaren aanhoudt terwijl er geen alternatief is.
Ja die Herbert Cool presenteert het programma Kop over Kop na afloop van de etappe. Niet echt een spraakmakend type. Vind het ongelooflijk dat Eurosport deze vent, met een achtergrond in de Biathlon, heeft gekozen om de nabeschouwing te hosten. Ik kijk het liefst met Engels commentaar, en zou dan ook graag de Engelse nabeschouwing willen zien. Maar dat kan geloof ik alleen op youtube kanaal van TNT Sports cycling
Ook een gevolg van het alleenrecht op uitzenden dat ze hebben verworven. Ben er fel tegenstander van. Ze zetten er nu twee dramatische commentatoren neer, een grijze muis als presentator.
Ze weten dat wielerliefhebbers toch wel kijken want er is geen andere optie. Terwijl als Sporza de rechten zou hebben 75% bij Ze wegloopt met dit niveau.
Gisteren hoor ik die Babbelbelg weer roepen dag hij Aerts ondanks niet meedraaien de rit wel gunt want hij is Belg. Toen Evenepoel in de Vuelta er doorheen zakte kwam er geen zinnig woord meer uit zo van slag was hij. Een absolute flater die schijnbaar de hand boven het hoofd wordt gehouden.
Met de aftershow deel ik compleet je mening. Herbert 2 is niet veel en het showtje nogal vlak. Voor wat betreft de Babbelbelg, ik kan hem best hebben vooral omdat hij meer uit zijn schulp is gekropen. In het begin was hij zo bleu dat hij compleet ondersneeuwde. Dat Aerts verhaal was slecht ook al omdat hij deed of Toon het slachtoffer was van onrecht terwijl hij op geen enkel moment in slaagde om zijn onschuld te bewijzen zelfs met lang haar LOL
Maar, Renaat en José zouden net zo hard geroepen hebben dat ze Toon wilden zien winnen en dat meerijden niet hoefde. Die zijn net zo vlaggetjesachtig.
Ik geniet enorm van Babbelbelg en Kroon. Ik volg nu precies 30 jaar de koers en ik zie zelf wel wat er gebeurt. De analyse kan ik ook zelf maken. Dus dat er gesproken wordt over saucijzenbroodjes, vogels of het betalen van strandstoelen in Italië, vind ik alleen maar prettig. Gelukkig herkennen ze ook vaak de renners en vertellen ze een er een paar uitslagen bij.
Vind ik ook niets die Engelsen. Vind de hele Eurosport uitzendingen drama. Reclames verkeerd getimed wat oud renners die vanaf de motor wat open deuren in steenkolen Engels opentrappen.
Blij als straks Sporza er weer is met de Tour.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.