Je mening over het wielercommentaar

1 2 ... 110 111 112 113
esims2.0
Il Leopardo della Primavera
Waar het op neerkomt is dat mijn kennis over dit onderwerp in twijfel wordt getrokken door een lidwo...

Nee dan heb je er duidelijk niets van begrepen.

Raul Alcala

Ga ergens anders die discussie voeren, obsessievelingen

Il Leopardo della Primavera
esims2.0
"het laatste avondmaal geinspireerd is op het/de/een bacchus." Misschien bedoel je een bacchanaal,...

Klopt, bacchanaal idd, even verbeterd, grazie.

En misschien was ik wat lomp ja, ik snap dat niet iedereen weet over de/het/een bacchanaal en de mythologie rondom dionysus/bacchus, maar ik had het al een paar keer in het nieuws/twitter voorbij zien komen en gezien jij ook veel nieuws leest dacht ik dat je dat ook al wel had gezien. Niet dus.

Jacco van Stierop

@ Il Leopardo della Primavera

“…gezien inhoud blijkbaar niet belangrijk is.”

Als je kunstacademie hebt gedaan weet je dat je als schepper behalve met inhoud ook met vorm te maken hebt. Je kunt een prachtige inhoudelijke boodschap hebben, maar als je die armoedig verpakt ligt mislukking op de loer. Hetzelfde geldt natuurlijk voor het omgekeerde: een mooie verpakking met een schamele inhoud reikt doorgaans ook niet ver.

Op deze site kom je het wel vaker tegen in de commentaren: niet zelden veelposters die prat gaan op hun inhoudelijke bijdrages, maar voorbijgaan aan hun akelige toon en/of het tot vervelens toe herhalen van hun argumenten en aannames. En als daar een, veelal bondige, opmerking over wordt gemaakt wordt het afgewimpeld met het stempel inhoudsloos geschreeuw.

Wat meer balans tussen vorm en inhoud is af en toe wel wenselijk, ja.

Il Leopardo della Primavera
Jacco van Stierop
@ Il Leopardo della Primavera “…gezien inhoud blijkbaar niet belangrijk is.” Al...

Prima als je commentaar hebt op mijn 'vorm' hoor, mag je ook direct zeggen zonder er omheen te draaien. Maar ik zou een verkeerd lidwoord niet meteen onder vorm scharen, en zeker niet onder inhoud. 

Eens met je laatste zin, kunnen we beide wat aan doen me dunkt ;)

Laatst gewijzigd
Raul Alcala

Als er eentje op wf aandacht besteedt aan inhoud én vorm is het Jacco wel. 

santakraam
Raul Alcala
Als er eentje op wf aandacht besteedt aan inhoud én vorm is het Jacco wel. 

Behalve in dit topic, want daar is ie een mislukte schoolmeester, of beter, hij zal het spelen denk ik.

Raul Alcala

Ook in dit topic. Prima dat hij arrogante Leo even toesprak. Geen kwaad woord van mijn kant over Jacco 

Romāns Vainšteins

Slijmerd.

Bimbo Visma

De echte rebus is terug

Jacco van Stierop

Eigenlijk zou dit niet nodig hoeven te zijn, maar je hoort en leest zoveel kritiek op Roxane dat het eigenlijk vreemd zou zijn daar geen weerwoord op te geven. Want eigenlijk is die kritiek helemaal niet zo terecht. Ja, nou ja, ze verhaspelt wel eens een woordje, ze struikelt wel eens over een zin, maar dat is toch eigenlijk helemaal niet zo erg? Ik geef het je te doen, de tijd moeten vullen terwijl de wedstrijd eigenlijk helemaal niet zo interessant is.

En het is eigenlijk ook best raar dat men haar verwijt stopwoordjes te hebben. Dat heeft eigenlijk iedereen wel, dus dat is eigenlijk geen argument, vind ik. Eigenlijk best wel gek dat men zo op de vrouw speelt. Haar goede vriendin, de onvolprezen Dione de Graaff, zegt ook ik weet niet niet hoe vaak “pràààààààààààchtig”, en daar hoor je eigenlijk niemand over. Dat is toch gek eigenlijk?

Bij de NOS, waar we eigenlijk best wel trots op mogen zijn, weten ze eigenlijk heel goed de juiste mensen aan te nemen; mensen die niet alleen heel vakbekwaam zijn, maar eigenlijk ook heel innemend. En dat geldt eigenlijk ook voor Rox. Kortom: het is eigenlijk allemaal kinnesinne, want ze is eigenlijk gewoon een toffe meid!

Wheely

Over het algemeen vind ik Roxane ook een enorme aanwinst, kan me wel voorstellen dat het vermoeiend kan zijn om haar co-commentator te zijn, of juist niet misschien. Ze lult je echt de oren van het hoofd. Ben het wel vaak roerend met haar eens.

VincentK
Jacco van Stierop
Eigenlijk zou dit niet nodig hoeven te zijn, maar je hoort en leest zoveel kritiek op Roxane dat het...

Meningen verschillen, ook over Roxane Kneteman als wielercommentator. De vrouwenkoers kijk ik al niet meer op de NOS, in de avondetappe kan ze analytisch niet mee met bijvoorbeeld Tom Dumolin en Annemiek van Vleuten (die vaak als Roxane Kneteman aan het woord is rustig wachten om haar daarna te corrigeren) en in de mini -reportages lijkt haar item vaak een groep 8 spreekbeurt. Vergelijk de items in de TdF (door Kneteman) maar eens met die van Stef Clement tijdens de vrouwen-tour deze week (Clement vind ik -voor wat dat waard is- veel  beter). Kortom, ik vind dat Roxane Kneteman de rol die ze nu vervult niet aankan en zou als koersvolger liever iemand anders op haar plaats zien (of dat Kneteman snel beter wordt in wat ze doet).
Waar het natuurlijk wel voor oppassen is dat het geen discussie wordt die op de spreekwoordelijke man (in dit geval vrouw) wordt gespeeld. Dat zou onterecht zijn, het is het wel/niet op niveau een vak uitoefenen wat er toe doet.

Laatst gewijzigd
pirazzi

Bepaalde voetballers gebruikten meermaals dezelfde woorden in zinnen, zoals Edwin van der Sar (eigenlijk) en Ruud Krol (natuurlijk) als ze geinterviewd werden. Het zal wel iets met zenuwen te maken hebben.

AWestie

Waar haalt Marc de Maar zijn uitspraken van namen vandaan joh, de tering. Vinnegaar, Ullissie, Bachiolie.

marilise

En dan de uitspraak van het Franse woord femmes. Dat varieert van (fonetisch) fem tot fam, terwijl je het uitspreekt als faam. 

Wheely

Wat een genot dat Karsten en Jeroen er weer zijn.

Bimbo Visma

Marc de Maar is net als Bobbie Traksel altijd aan een spreekbeurt bezig. Alsof ze voor het jeugdjournaal werken.

Marc vond overigens dat Sven Nys vandaag won

Adrianus en Patrick

Rox is aardig bij VI.
Matig als commentator
Slecht als presentator.

Andries Lamain vind ik een aardige aanvulling en ook ik heel blij met Karsten en Jeroen.

Klootje Kriekeljon
marilise
En dan de uitspraak van het Franse woord femmes. Dat varieert van (fonetisch) fem tot fam, terwijl j...

Faam, dat is snoepgoed toch.

esims2.0

Ik erger me ook altijd groen en geel aan de uitspraak van Toms Skujiņš door sommige commentatoren :)

Eerder vanavond had ik 'femmes' nog wel ingetypt bij Google Translate en laten uitspreken, want ik twijfelde of ik het dan zelf wel goed zou zeggen. 'Fem', 'fam' en 'faam' hebben wel allemaal hele kleine accentverschillen vind ik, die je zonder accenten maar moeilijk kunt uitdrukken. Te verwaarlozen bij hoe wij volgens Aboutaleb Ziyech allemaal totaal verkeerd uitspreken/-spraken.

Il Leopardo della Primavera
Jacco van Stierop
Eigenlijk zou dit niet nodig hoeven te zijn, maar je hoort en leest zoveel kritiek op Roxane dat het...

Eigenlijk, over stopwoordjes geproken. ;)

Verder heb ik de laatste tijd niet genoeg naar Roxane geluisterd om hier iets concreets over te kunnen zeggen. In het verleden was ze prima, maar niet uitmuntend. Ik vind Jip bij ES wel erg fijn.

Laatst gewijzigd
Pizzi

Heb nooit veel naar Roxane geluisterd, maar ben vrij snel afgehaakt. Andries vind ik overigens wel ok.

 

Ben vooe de vrouwenkoers overgestapt naar Eurosport. Jip kan ik wel goed aanhoren, maar die mannelijke co-host is niet best. Daardoor komt Jip er wel nog beter uit.

 

 

Voor de mannenkoers ga ik vervolgens weer weg bij Eurosport, want Van Bellegem vind ik echt niet te doen (Kroon vind ik overigens wel lollig) en anders heb je Traksel en dat is vrij dramatisch op meerdere vlakken.

 

Overigens ook de Belg geprobeerd voor de vrouwenkoers, maar Ruben van der Gucht...

 

Maar goed, consequent kwalitatief en vermakelijk commentaar geven is een natuurlijk geen sinecure, dat begrijp ik heel goed.

 

En nog even één dingetje over Dione: zap tegenwoordig altijd meteen weg. Misschien dat 't bij schaatsen wel werkt, maar voor wielrennen kunnen ze toch wel een betere host vinden?!

 

Ok, genoeg gemekkerd. Hup Puck!

xistnc

Volgens mij zijn we het er wel over eens dat Andries met Jip de beste combinatie zou zijn?

Roxane vind ik overigens prima, mits je niet full focus in de koers zit. Dan is het irritant dat ze maar blijft ratelen en ratelen. Ze haalt daarbij niet het beste in Andries naar boven.

Tim de Vries op Eurosport heeft een prima stem om stukjes over dameswielrennen te schrijven op WF.

Jacco van Stierop

“Eigenlijk, over stopwoordjes geproken. ;)”

De ironische toon van mijn post is jou blijkbaar niet opgevallen.

Pak pen en een groot vel papier, beluister Roxane gedurende 15 minuten, en turf het stopwoordje met dewelke ik mijn post heb gelardeerd

*Je gaat het pas zien als je het doorhebt.*

 

“Tim de Vries op Eurosport heeft een prima stem om stukjes over dameswielrennen te schrijven op WF.”

Tim de Vries is veruit de meest getalenteerde stukjesschrijver van WF.

1 2 ... 110 111 112 113

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.