Zweeler wielerjaarspel

1 2 ... 6 ... 68 69
Laatste man

Bedoel met melden dat ze hier ook posten of zich bekent maken. Het leukste is met vaste posters. Staat hij op gesloten?

LyndaLid

Ik wil zeker ook nog meedoen aan die subleague! Ik vind het voorjaarsklassiekerspel altijd by far het leukste spel van het jaar, en het maakt de klassiekers ook nog eens nóg leuker om te kijken!

Sunrider

Aangezien het een besloten subleague betreft kunnen niet leden verwijderd worden neem ik aan?
Voortaan alleen op het forum een meer uniek wachtwoord publiceren lijkt mij nu voor de hand te liggen.

Myk

Vordat ik eruit gegooid wordt:-) Ook ik doe mee met het wielerjaarsspel en het voorjaarsspel en heb mij dit jaar voor het eerst aangemeld voor de beide subleauges, gewoon voor wat extra spanning. Ik sla geen wielerwedstrijd over en dit soort spellen maakt het alleen maar nog leuker ( mijn vrouw en kinderen verklaren me voor gek als ik op het hoogtepunt van en wedstrijd ga staan en luidkeels mijn favoriete renners aanmoedig). Ik post eigenlijk nooit maar lees en volg wielerflits dagelijks (en cyclingnews). Ik geniet van de vaak ongepolijste discussies die jullie voeren waarbij wel heel duidelijk de voorkeur voor een bepaalde renner naar voren komt, leuk :-). Ik ben een enthousiaste liefhebber (fiets zelf ook). Anyway als ik de plek van een lid heb ingenomen die wel regelmatig post wil ik mezelf wel uit de subleage verwijderen. Ik hoor het wel :-)

Matisz

De groep zit momenteel vol met bijna geen wielerflits leden.

Ik heb zelf een chat geplaatst waarbij ik vriendelijk vraag indien je geen lid bent van wielerfits jezelf te verwijderen maar geen reactie…
Ik ga als volgt te werk ik ga de subleague verwijderen en een nieuwe oprichten

dus Nieuwe subleague
Wielerfits 2.0 (wat een naam :D)
wachtwoord: wielerflits2 (dit post ik nu enkel hier)

jammer voor de andere. Ongemakkelijke toestand maar geen mensen dood.

@Myk, @Sunrider en @Faasje/Jasper willen jullie zich dan opnieuw aanmelden!!!

Tot slot sorry voor het ongemak :D

Laatst gewijzigd
LyndaLid

Thanks Matisz! Heb me aangemeld.

Nu over het spel dan: wat valt men zoal op? Ik ben nog niet begonnen hoor, maar zal al wel dat Sagan (en ook Gesink en Ulissi) relatief erg goedkoop waren. Maar heb er maar 20 seconden naar gekeken.

Myk

En wat te denken van Luke Rowe nu Thomas en stannard een ander programma rijden?
Genoeg hoofdbrekens in ieder geval....

Laatste man

Het eerste wat opvalt. Geen dagklassement meer, erg jammer. Ook geen onderscheid tussen kassei en heuvel klassiekers. Verder kan je Degenkolb niet kiezen.

Laatst gewijzigd
LyndaLid

Ja Rowe was voor mij sowieso al een zekerheidje, ongeacht de prijs. Dat je Degenkolb niet kan kiezen vind ik een geniale oplossing juist. Dat is namelijk gewoon gokken, en het leuke hieraan is juist dat er een gedachte achter zit.

Sunrider

'@ Matisz, is gedaan, bedankt.
@ Myk, Rowe reed vorig jaar zeker 3 keer in de punten, 2x top 10 en is relatief goedkoop.
Ik doe aan dit voorjaarsklassiekersspel ook voor het eerst mee. Mijn gedachtengang en constatering is als volgt:
De waarde van de renners zijn min of meer ontleend aan de resultaten van vorig jaar.
Er zijn volgens mij zeker 7/8 koersen waar sprinters veel zullen scoren. Er zijn maar 2/3 wedstrijden voor klimmers en 4/5 voor alles kunners. Dan zijn er de renners als Roelants etc. de stoempers die ook in de eerst en laatst genoemde wedstrijden kunnen scoren.
Ik stel dus veel sprinters op, hopende dat mijn favorieten (weer) niet vallen, en weinig echte klimmers.
Als Degenkolb op tijd hersteld zou zijn zou dat een godswonder zijn. @ LyndaLid,Je zou ook kunnen zeggen door Degenkolb te kunnen kiezen zou gokken zijn?

Laatst gewijzigd
FaasjeWilkes

Goede oplossing Matisz. Heb me aangemeld.

Ik zal zo is een proefploegje in elkaar flansen, maar ga er nu nog niet serieus voor zitten. Op het eerste gezicht lijken Sagan en Matthews me in ieder geval wat laag geprijsd. Waeytens kan interessant worden als Degenkolb wegvalt. Lijkt er inderdaad op dat je niet teveel heuvelaars moet hebben, maar ik moet de behaalde punten van vorig jaar nog is goed analyseren om een geschikte verdeling tussen de typen renners te kiezen.

Edit: eerste opzetje, niet over nagedacht verder

Beschikbaar: 0.6 mln.
Gem. Over./renner: 0 mln.
Nr.
Renner
Team
Waarde
1 België Avermaet, Greg Van BMC 25.3 mln.
2 Zwitserland Cancellara, Fabian TSF 23.6 mln.
3 Slowakije Sagan, Peter TNK 21.8 mln.
4 Tsjechië Stybar, Zdenek EQS 20.6 mln.
5 Polen Kwiatkowski, Michal SKY 15 mln.
6 Australië Matthews, Michael OGE 13.2 mln.
7 Ierland Martin, Dan EQS 11.8 mln.
8 België Benoot, Tiesj LTS 10.1 mln.
9 Verenigd Koninkrijk Rowe, Luke SKY 5.1 mln.
10 Duitsland Greipel, André LTS 4.9 mln.
11 België Stuyven, Jasper TSF 4.5 mln.
12 Frankrijk Bouhanni, Nacer COF 4.1 mln.
13 Frankrijk Vuillermoz, Alexis ALM 3.4 mln.
14 België Waeytens, Zico TGA 3.2 mln.
15 Italië Nizzolo, Giacomo TSF 3 mln.
16 Italië Ulissi, Diego LAM 2.7 mln.
17 Australië Haas, Nathan DDD 2.1 mln.
18 Frankrijk Vichot, Arthur FDJ 2 mln.
19 Denemarken Valgren, Michael TNK 1.6 mln.
20 Kazachstan Lutsenko, Alexey

Wat te doen met Valverde. Kan toch haast niet dat hij net zo goed zal zijn als vorig jaar en dan ook nog in topvorm die Giro gaat rijden. Dus weglaten maar?

Laatst gewijzigd
Noud89

Heuvelaars scoren over het algemeen inderdaad minder, maar zijn ook minder duur. Rodriguez en Costa kunnen daardoor bijvoorbeeld wel weer goede keuzes zijn . Kwiatkowski ook, want die doet bijvoorbeeld ook vaak mee in de Strade Bianche. Maar vorig jaar had ik in ieder geval teveel heuvelrenners gekozen en dat moet ik nu vermijden.

In mijn eerste proefploegje heb ik in ieder geval een basis met veel kasseimannen. ;)

Sunrider

'@ Faasje,

Kristoff is een must volgens mij, ik kies niet voor Valverde. Renners als Ulissi en Nizzolo daarvan weet ik niet of ze uberhaupt wel (vaak) deelnemen. Veel renners rijden ook een ander programma met het oog op de spelen inderdaad. Waeytens kan een goede keus zijn, is hij de nu de troef van Giant Alpecin? Terpstra scoorde zeer veel punten vorig jaar, twijfel ik nog over.

Laatst gewijzigd
Matisz

Toch weer niet simpel hoor ploegjes opstellen :D. Het is verleidelijk om veel toppers te nemen aangezien de waarden dicht bij elkaar liggen. Voorts is ieder jaar weer anders. Afgelopen seizoen had je geen cancellara en een Sagan in mindere vorm. Bij Etixx hebben ze een ploeg met 8 kopmannen (bij manier van spreken) en bij Lotto hebben ze er ook drie. Blessures, vorm, … . Veel zaken om rekening mee te houden maar dat maakt het spannend en leuk :D

Myk

Ik geloof dat ik eruit ben. Nu nog zien dat de komende wedstrijden ook mijn keuzes bevestigen :-)
@Sunrider ik kom maar op 4 echte sprintraces; Omloop KBK, GW en Scheldeprijs. MSR is een twijfelgeval maar buiten de FW en LBL zie ik toch de meeste kansen voor de zgn alleskunners (Cancellara, Sagan, Avermaet, Kristoff etc.)
Anyway we gaan het beleven :-)

Chris85

Ik heb me ook aangemeld voor de voorjaarsklassiekers subleague. Hoe betrouwbaar zijn de (voorlopige) startlijsten op procyclingstats? Net als Myk post ik zelden iets maar ik volg jullie discussies altijd op de voet. Volg het wielrennen ook nog niet super lang maar heb sinds vorig jaar het wielervirus redelijk te pakken en door mee te doen aan dit soort spellen wordt het alleen maar leuker om alles te volgen!

Laatste man

Jammer dat Valencia niet meedoet in het jaarspel. Had de nodige punten gepakt..

Sunrider

'@ Laatste man, ja helaas maar onze tijd moet nog komen neem ik aan. Zie wel dat ik beter een paar subtop sprinters had kunnen opstellen, scoor in Dubai ook weer 0,0 in het budgetspel. Met Chris erbij nu 7 man in de subleague voor de voorjaarsklassiekers.

Matisz

'@ Chris85
Welkom in de subleague! Het wielervirus is een vreemd beestje :D

@Laatste man
Ik bekijk het positief wie goed in vorm is kan deze meestal toch een tijdje doortrekken tot de koersen die er echt toe doen…

bbflood1

Ook maar even ingeschreven voor het klassiekerspel.

Met Kittel goede zaken gedaan in het budgetspel.

Laatst gewijzigd
hjtimmer

ik ga me nu inschrijven. doe graag mee met de subpoule.

aardappeljager

Niemand Sep? Vorig jaar veel pech gehad. Moet toch beter kunnen dit jaar

pirazzi

Heb ook een team gemaakt en me aangemeld als tiende lid!

Matisz

'@bbflood, @HJT, @Pirazzi
Welkom!!

@aardappeljager
Hij zal wel goed zijn maar ik vind het jammer dat hij dit jaar geen openingsweekend en strade bianchi rijdt dus dat kost zeker punten…

aardappeljager

'@matisz dat zal zeker veel schelen ja.

Wat rijdt stannard allemaal? Naast omloop en kuurne?

1 2 ... 6 ... 68 69

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.