Zweeler wielerjaarspel

1 2 ... 9 ... 68 69
Matisz

'@LyndaLid
Klinkt herkenbaar. Ik kom ook steeds bij dezelfde renners uit en heb steeds het gevoel dat ik een puzzelstukje mis.

Maar ikzelf stel 1 ploeg op. Mijn buurman stelt 1 ploeg op en dan stellen we nog samen 1 ploeg op.

Laatst gewijzigd
Sunrider

'@ LyndaLid, Ik kom wel bij een beperkte groep uit maar kan daar dan makkelijk 2 teams van maken. Heb vandaag toch weer enige wissels toegepast. Er zijn nog steeds enige twijfels maar ook bevestigingen. Kristoff heb ik net uit mijn 2e team team gehaald ten faveure van Cancellara en Kreuziger (maar kan nog terug natuurlijk). Het blijft afwegen en dat is inderdaad heel leuk.
Voor 1 mil. lijkt Roglic mij een goede koop, klimklassiekers en de Strade.
Na vandaag komt Nibali ook in beeld voor "slechts" 3.7 mil.

Laatst gewijzigd
pirazzi

Sep Vanmarcke niet aan de start volgende week bij de Omloop. Dat brengt me aan het twijfelen of ik hem wel moet kiezen in het voorjaarsklassiekersspel.

Laatst gewijzigd
Sunrider

Van Marcke heeft een andere opbouw gekozen dit jaar om beter in vorm te zijn in de Ronde en P-R.
In le tour de la Provence staan Alaphilippe en Gaviria (die ook al in de haute Var) opgesteld. Afwachten wat Alaphilippe kan.

Laatst gewijzigd
pirazzi

Aha, vandaar. Maar de kans om de Ronde en P-R te winnen is een stuk kleiner met ook Cancellara en Boasson Hagen aan de start.

HF2013

Ik ga ook weer een teampje maken. Helaas is de subleague al vol, maar gelukkig kan ik hier op het forum nog wat tips&tricks lezen van de WF-deelnemers. Ik twijfel over echte sprinters. Ga liever voor de klassiekerrenners zoals Lynda. Mannen als Kristoff en Sagan.

Ga m'n team nu maar maken, want heb de deadline van het jaarspel ook al gemist door m'n getreuzel.

FaasjeWilkes

Leuk feitje wat betreft Greipel: Die is sinds 2012 niet meer top 10 geeindigd in een voorjaarsklassieker (10e in Kuurne). Ik snap dat de verleiding groot is om hem te nemen, maar dit jaar zie ik hem veel meer pieken richting Tour (via Giro) en WK. Misschien dat hij tussendoor Kuurne en Scheldeprijs meeneemt, daar moet hij dan zijn punten halen. Klinkt gek, maar ik zie de oude Rebellin meer punten halen in dit spel dan Greipel. Die lijkt vreemd genoeg steeds een beetje beter te worden (op zn 44e!).

Het puzzelen kan nu beginnen. Ik twijfel nog tussen 2 en 3 teams. Ik wil sowieso één keer vanuit Kristoff gaan. Valverde sluit ik nog niet uit, die rijdt volgens mij wel Vlaanderen en Strade Bianche naast de Waalse Klassiekers. Hij is niet in topconditie, maar als we 1,5 maand verder zijn zal hij toch echt wel vooraan meerijden lijkt me... (Ook in Vlaanderen denk ik). Verder ook is proberen een team te maken zonder Kristoff en Valverde, dan kan je veel mannen van de tweede rij opstellen.

Roglic voor 1 miljoen is misschien een leuke ja. Bystrom voor 1,2 lijkt me ook leuk. Nog een tip voor 2 miljoen: Arthur Vichot, paar kwakkeljaren gehad, maar die lijkt nu terug. Is er nog nooit uitgekomen bij de klassiekers, maar net als bij Ulissi is de potentie er zeker.

Laatst gewijzigd
pirazzi

Wat betreft Greipel: werd vorig jaar 15de in de ronde van Vlaanderen en won Vattenfall Cyclassics. Bovendien krijgt niet alleen de top 10 punten maar ook de top 20, 25 en 30 (afhankelijk van de categorie). Nadeel is wel dat hij volgens zijn rooster maar 4 van de 14 voorjaarsklassiekers gaat rijden.

Sunrider

'@ FaasjeW, Goede overweging over Greipel zou inderdaad later kunnen pieken. Bystrom rijdt een mooi programma, moet waarschijnlijk wel in het treintje voor Kristoff plaatsnemen. Vichot is al eens op mijn netvlies verschenen, behoort tot mijn twijfel ik nog aan renners ook omdat de keuze in die prijsklasse groot is. Ik heb trouwens ook een team met en een zonder Kristoff en Valverde. Rebellin de oude bedrieger, heeft gewoon mijn sympathie niet ook vanwege de manier waarop hij koerst(e).

Noud89

Ik zit zelf inmiddels heel sterk te denken aan Sylvain Chavanel...

heuvelcolombia

Je kunt nubtoch geen renners meer selecteren voor het jaarspel?

Btw zijn er nog meer Marcato in hun team? Dat was echt een koopje voor 1,3 miljoen volgens mij. Die kan wel eens ver gaan komen in de klassiekers.

HF2013

Ik wilde één team maken, maar het zullen er toch wel twee worden. Wat is die Kristoff duur zeg. Dan toch maar een team met en zonder hem.
Verder dan toch maar eens gokken dat de oude Spaanse strijders wat minder gaan zijn, denk ik. Kan een dure gok worden, maar ik zet liever in op de Belgen.

Sunrider

'@heuvelcol., Er wordt nu veel over het aankomende klassiekerspel gesproken.
@HF2013, Kristoff duur inderdaad daarentegen is Nibali een koopje :D
Uiteraard staan er ook veel Belgen in mijn teams en toch ook wat Italiaanse sprinters.
@ Noud89, Chavanel, zou kunnen maar ik denk niet dat hij veel scoort.
Ik zie dat bijna iedereen van Avermaet heeft opgesteld.

Laatst gewijzigd
Myk

'@ Sunrider Ik heb geen Van Avermaet, ik heb gekozen voor Kristoff, Sagan, Cancellara simpelweg omdat ik deze renners wel een klassieker zie winnen en Van Avermaet helaas niet....tis wel 1 van mijn favoriete renners om zijn niet aflatende aanvalslust.....ik zelf twijfel nog over een viertal renners in de onderste regionen van de prijsklasse; Vichot, Ulissi, Gesink, Vuillermoz, Bardet, Nibali, Paterski, Van Baarle, R. Kreder, de Backer, Gougeard, Senechal..... Vandaag zal min of meer mijn keuzes bepalen....ik kijk naar de spreiding over de verschillende wedstrijden waarbij ik de heuvelklassiekers (omdat dat er eigenlijk maar 2 zijn, nl WP en LBL) onder waardeer qua aantal....hoop dat we allemaal de juiste keuzes maken zodat we flink scoren in de subleage :-)

Noud89

Ik heb heel lang niet eens echt aan Chavanel gedacht, maar vind hem wel erg sterk rijden tot nu toe, dus denk dat ik hem toch ga nemen. :)

Sunrider

'@ Myk, Het gaat er toch om wie je denkt dat veel punten scoort over 14 klassiekers? Van Avermaet is gewoon goed voor een berg punten. Tja, in die lagere prijsklasse kan er allicht iemand verrassen en uitvinden wie waar opgesteld worden is een klus maar wel leuk.
Ha, ik had een gelukkige hand in de tour of Oman, 3e geworden.

Laatst gewijzigd
FaasjeWilkes

proficiat Sunrider, knappe prestatie, 3e in oman. Ik hoop zelf vandaag wat mee te pakken bij de ruta del Sol en Haut Var. Wordt wel eens tijd, heb geen daverend begin van het jaar. Maar het plezier is er zeker.

Raymond Kreder voor 1,4 is ook een goede inderdaad, had ik nog niet aan gedacht. Die is erg sterk bezig in Spanje momenteel . En Slagter lijkt weer de vorm te hebben van 2 jaar geleden, en toen werd ie 5e en 6e in de Waalse Pijl en Luik. Die wordt wel aantrekkelijk nu voor 4,4. Ik neig ook naar Dani Moreno en Fuglsang, in een team met Kristoff zal ik toch voor de wat goedkopere heuvelaars moeten gaan denk ik.

Laatst gewijzigd
Myk

'@Sunrider klopt, helemaal eens maar gezien zijn prijs en de renners in ongeveer dezelfde prijsklasse kies ik toch voor de renners waar ik de winnaars verwacht..... Overigens in het wielerjaarsspel heb ik Van Avermaet wel in mijn team opgenomen ;-)

Hoor net dat R. Keder vandaag is afgestapt.... Is er wat loos of is de laatste rit gewoon teveel voor hem?

Sunrider

'@ FaasjeW, nog wat meegepakt uit de routa del sol? Enfin op naar de definitieve versie van ons klassiekerspel. Heb veel gepuzzeld maar kwam er met 2 teams toch niet bevredigend uit dus hoppa nr 3 ook maar gemaakt. Heb in het jaarspel niet genoeg research gedaan, ook de reglementen niet goed gelezen en dus al teveel laten liggen vermoed ik. Hopelijk pakken wij als team hier nu een prijsje mee.

LyndaLid

Ik had Greipel en Bouhanni in al mijn teams, heb ze de afgelopen dagen overal uitgegooid. In een team toch maar de gok met Gaviria aangegaan voor San Remo.

Verder veel op Debusschere gaan spelen zonder Greipel. Renners waar ik bijna altijd op speel:

- Wisselend tussen Kristoff, Sagan, Van Avermaet (die denk ik altijd), Cancellara en Stybar.
- Gilbert
- Benoot
- Debusschere
- Boasson Hagen
- Rowe
- Viviani
- Nibali
- Nizzolo
- Rodriguez
- Henao en Kwiatkowski (als ik de ene speel doe ik de ander niet)
- Ewan
- Slagter
- Teunissen

Sunrider

Dat ziet er goed uit Lyndalid. Omdat ik steeds bleef schuiven, dus een derde team gemaakt maar niet zonder dat ik iets van een systeem gemaakt had. 6 Vaste renners (2 dure 2 midden en 2 goedkope) en 12 renners die in 2 teams opdraven aangevuld met eenlingen die volgens mij kunnen verrassen of juist tegenvallen. Ook zijn er vanzelfsprekend renners die ik dus niet neem hoewel heel goed maar te duur en daarnaast twijfelachtig (Cancellara - Vanmarcke), liefst kies ik renners die meer dan in 2 klassiekers voluit gaan. Daarnaast opletten dat er per klassiekersteam maximaal 3 renners van 1 wielerteam zitten. Jij hebt mij overtuigd wat betreft Benoot, Greipel heb ik ook laten vallen.
Sagan en van Avermaet, Boasson Hagen en Viviani, Ulissi en Roglic zijn mijn vaste renners.
Ewan heb ik maar 1 keer omdat mij niet duidelijk is of hij meer rijdt dan alleen KBK, maak dus een uitzondering.

Laatst gewijzigd
bbflood1

Ik ben ook maar aan een tweede team begonnen. In mijn eerste team toch wat onzekerheden. Heb eerder wat namen genoemd, maar al zoveel gewijzigd dat er weinig van over is.

FaasjeWilkes

'@ Sunrider heb wel iets gewonnen, niet zoveel als jij (7e).

Ik hou het toch maar bij 2 teams denk ik. Lekker overzichtelijk, 1 vanuit Kristoff, 1 vanuit Valverde

Renners die ik op dit moment in beide teams heb:

Avermaet
Sagan
Matthews
Gallopin
Boasson H.
Stuyven
Ulissi
Vuillermoz
Nibali
Kragh Andersen
Vichot

Cancellara bij Valverde en Stybar bij Kristoff, zo heb ik het nu staan.

Twijfel over Gerrans, Gilbert en Kwiatkowski. Die laatste wil ik toch wel 1 keer nemen, neem toch aan dat dat griepje zijn voorjaar niet in gevaar zal brengen. Wat verwachten jullie van Kwiatkowski?

Sunrider

'@ FaasjeW, Toch leuk. elke prijs is er een. Wat betreft jouw lijstje, zie er weinig sprinters bijstaan maar die heb je mogelijk wel maar niet genoemd. Kwiatkowski heb ik nu in 1 team, mogelijk komt er nog wat berichtgeving vanuit Sky. In de AGR en LBL vast kopman http://www.wielerflits.nl/nieuws/25212/kwiatkowski-richt-zich-op-tirreno-en-klassiekers-in-voorjaar.html . Stannard gaat voor de RVV en P-R, Thomas gaat voor het rondewerk en doet alleen de Ronde begrijp ik.
Stuyven is een goede jonge renner maar 4,5 miljoen is te duur voor mij, bijv. Wellens kost er "maar" 4. Matthews vind ik ook te duur, staat voorlopig maar voor 2 klassiekers opgesteld bij procyclingstats. Ook hier hoop ik op nog wat berichtgeving (ook ivm Ewan).
Ik heb Gilbert 2x, is in vorm en de aanpassing in LBL lijkt mij goed voor hem en van Avermaet.

@bbflood1, daar loopt iedereen hier wel tegenaan en hoe langer ik de startlijst bestudeerde hoe meer renners in aanmerking kwamen. Daarnaast natuurlijk meer kans met 2 teams.

Laatst gewijzigd
Myk

Voor wat het waard is, maar ik ben eruit en geloof een goed evenwichtig team te hebben opgesteld. Je kunt puzzelen tot je een ons weegt maar je moet nu eenmaal een keer de knoop doorhakken. Ik wens jullie allen veel wijsheid de komende dagen;-)

1 2 ... 9 ... 68 69

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.