Raad de renner uit het blote hoofd VIII

1 2 ... 9 10 11 12
nielsvdg

Tja, ik ben lang niet oud genoeg om zo'n opgave op te kunnen lossen, ik dacht dat er al eens is gevraagd om niet te ver in het verleden te kijken maar dat zou inderdaad denk ik voor een hoop mensen een stuk fijner zijn.

Senioralex

'@ nielsvdg:
Een renner die in 2006 overleed lijkt me niet zo lang geleden.Misschien kan ik U helpen met het feit dat hij begraven ligt op het kerkhof van Huybergen....

Laatst gewijzigd
Senioralex

En vooruit dan maar,z'n voornaam was Jo

Laatst gewijzigd
heuvelcolombia

Het was volgens mij de bedoeling om het bij actieve renners te houden. Als je dan Steegmans kiest lijkt het me nog niet zo erg, maar iemand die stopt in 1966 lijkt me overdreven. Het zou denk ik het beste zijn om door te gaan zoals we al een aantal editie doen. Als ik (en nielsvdg) hierin alleen sta, dan vind ik het prima om het concept om te gooien.

Oplossing: maak een topic aan met verhalen en raadsel over renners van vroeger?

Senioralex

Heuvelcolombia: O.K.,we betreden vanaf nu de 21e eeuw.Voor mij in orde,maar ik haalde het ergens anders reeds aan dat ik met m'n vader in 1943 naar
Roubaix ging,waar op een gloednieuwe wielerbaan, de aankomst was van Paris-Roubaix.Het was oorlog en m'n vader was spoorwegbediende,zodat we
geen reisgeld moesten betalen.Marcel Kint moest van mij winnen en deed dit ook !!!

Ik haal dit aan waarom ik renners uit de eerste helft van de 20e eeuw nam;Ze zijn nog alledaags voor mij en ik kende Rik van Steenbergen,Gerrit Schulte en m'n dorpsgenoot Stan Ockers persoonlijk,om er de grootsten van te noemen.Ik heb ook Rik en Stan mee begraven.het lijkt wel of het gisteren was...
O.K.Ik versta Uw standpunt en maak dadelijk een nieuwe vraag naar een knaap uit de 21e eeuw. (Het was ten andere luizig dat ik de voornaam Jo verraadde;Ik verwachtte bijna zeker het antwoord Jo De Roo,maar het was Jo de Haan.De Roo was ook eens derde,maar won ook Parijs-Roubaix eens.)

Met de groeten en de verontschuldigingen van een (Fikse) ouderling.Ik kan nog veel verhalen vertellen,maar er moet een verband zijn...

Senioralex

Boonen was ei zo na de enige koning van Parijs-Roubaix,maar tussen 1995 en 2001 was er een Oekraïner die zevenmaal achter mekaar tussen de 10 eerste eindigde en één keer ervan won hij zelfs....

nielsvdg

Er was ook een regel dat er alleen procontinentale en World-Tour renners gekozen mochten worden. Wat Heuvelcolombia voorstelt over een nieuw spel met renners van vroeger lijkt me een goed idee alleen weet ik niet wie dat zou moeten organiseren. Het lijkt me een goed plan om het hier gewoon bij renners uit het heden te houden. Hoe nu verder?

Senioralex

O.K. Ik heb het begrepen en trek me terug.De renner die ik voorstelde was wellicht de grootste wegwielrenner tussen 1995 en 2001;In die periode won hij heel wat klassiekers,te veel om op te noemen en hij won de wereldbeker in 1998.Z'n naam? André Tchmil....Hou er wel rekening mee dat de "World Tour" nog maar vijf jaar achter de rug heeft...

Sportieve Groeten van Senioralex.

Laatst gewijzigd
nielsvdg

Ik start het maar weer even op.

5 Heuvelcolombia
3 Zwartebroekengeletrui
3 nielsvdg
3 SeniorAlex
2 matwiel
2 Jeje
2 rolei
2 park111982
1 dustin
1 Coma Cat
1 achtpuntzes

2016:
Waalse Pijl 37e
Tirreno-Adriatico 16e
2015:
Milano-Torino 9e
Luik-Bastenaken-Luik 10e

ZwartebroekengeIetrui

Daniel Moreno?

Senioralex

Kijk,wie dat kan oplossen en iets op die foto kan ontwaren,wordt bij ons in België sofort opgenomen in de Nationale Antiterreurbrigade...

Senioralex

Kijk,wie dat kan oplossen en iets op die foto kan ontwaren,wordt bij ons in België sofort opgenomen in de Nationale Antiterreurbrigade...

nielsvdg

Punt voor Zwartebroekengeletrui

ZwartebroekengeIetrui

Hij zit in mijn CQ team. Zo komt een nieuwe.

ZwartebroekengeIetrui

5 Heuvelcolombia
4 Zwartebroekengeletrui
3 nielsvdg
3 SeniorAlex
2 matwiel
2 Jeje
2 rolei
2 park111982
1 dustin
1 Coma Cat
1 achtpuntzes

2013:
1e Ronde van Polen Bergklassement

2014:
3e AK Ronde van Turkije

2015:
1e AK Ronde van Marokko
8e AK Ronde van Turkije
22e AK Ronde van Polen

2016:
66e AK Ronde van Romandië

Laatst gewijzigd
nielsvdg

Dit lijkt me Marczynski (als je het zo schrijft), volgens mij won die Marokko en dat zou ook goed combineren met die andere uitslagen.

ZwartebroekengeIetrui

Ja dat is correct.

nielsvdg

5 Heuvelcolombia
4 nielsvdg
4 Zwartebroekengeletrui
3 SeniorAlex
2 matwiel
2 Jeje
2 rolei
2 park111982
1 Dustin
1 Coma Cat
1 achtpuntzes

2016:
Circuit Cycliste Sarthe Puntenklassement 6e
Kuurne-Brussel-Kuurne 14e
Vierdaagse van Duinkerke etappe 2 7e
2015:
Primus Classic Impanis - van Petegem 8e
Omloop van het Houtland Lichtervelde 4e
2014:
Tour de l'Ain etappe 1 1e

Laatst gewijzigd
nielsvdg

Zodra er 1 keer geraden is zal ik meer tips geven.

nielsvdg

Is dit nou een veel te lastige opgave of is er gewoon geen interesse meer in dit spel? Er waren in ieder geval tijden met opgaven die nog een stuk lastiger waren en die werden ook gewoon opgelost. Als er geraden voeg ik uitslagen toe.

kartje

Daniel Oss?

dustin

Planckaert?

nielsvdg

Nog niet, tips toegevoegd.

heuvelcolombia

Boris Vallée?

nielsvdg

Nee, ook hij niet.

1 2 ... 9 10 11 12

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.