Raad de renner uit het blote hoofd VIII

1 2 ... 9 10 11 12
heuvelcolombia

Niet verwacht dat hij 4 jaar terug al 6e was in PN.

5 Heuvelcolombia
3 Zwartebroekengeletrui
3 nielsvdg
2 matwiel
2 Jeje
2 rolei
2 park111982
1 dustin
1 Coma Cat

2016
11e Trofeo Serra de Tramuntana (Mallorca)

2015
9e Vuelta a Andalucia Ruta Ciclista Del Sol
7e Trofeo Andratx-Mirador d'Es Colomer (Mallorca)
27e WK Tijdrijden

2014
4e Nationaal Kampioenschap weg

Laatst gewijzigd
heuvelcolombia

Iemand een gokje voordat ik een nieuwe tip geef?

nielsvdg

José Gonçalves?

123poetertjes

Wellens?

heuvelcolombia

Nee niet goed. Ik merk dat het tijd is voor een nieuwe tip:

2016
11e Trofeo Serra de Tramuntana (Mallorca)

2015
9e AK Vuelta a Andalucia Ruta Ciclista Del Sol
7e Trofeo Andratx-Mirador d’Es Colomer (Mallorca)
27e WK Tijdrijden
18e AK Tirreno - Adriatico
15e AK Giro Del Trentino

2014
4e Nationaal Kampioenschap weg

Senioralex

SIVTSOV van SKY

heuvelcolombia

Dat is goed geraden. Punt voor senioralex.

Senioralex

Hoe het allemaal begon: "Is bestemd voor Honderd jaar Ronde van Vlaanderen",Sorry...
0p 12 september 1910 werd het blad "Sportwereld" gesticht.Het hoofd ervan was Karel Steyaert,die we beter kennen als Karel van Wynendale,samen

De stichting van de Ronde van Vlaanderen: Het was Karel Steyaert,die we kenden als Karel van Wynendale,die het blad "Sportwereld " oprichtte.Hij werd hierin bijgestaan door Léon Vandenhaute ,die later z'n vennoot zou worden.(Nu is diens naamgenoot Ferdi Vandenhaute de leider).
In de U.S.A. kende men Karel als Mac Bolle,maar dat is een hoofdstuk dat hier niet past,wel een ander verhaal waard is :De zesdagen.

Maar terug naar "Sportwereld" en de eerste Ronde.Het bestuur van de Belgische Wielerbond werd toen geleid door "Franskiljons" en Vlaanderen had het niet gemakkelijk.Het Kampioenschap van Vlaanderen te Koolskamp kreeg een bericht dat er voor het podium geen "Vlaamsche Leeuw" meer gespeeld mocht worden,maar de "Brabançonne",Het leidde bij het volgende Kampioenschap tot incidenten: Een orkest speelde de "Brabançonne" en Karel riep tot een groep studenten :"Vliegt de Blauwvoet" waarop een massa de "Vlaamse Leeuw "brulden.Maar de oorlog kwam en de Vlamingen,die vooral de oorlog voelden,kregen in de wereld respect en de Walen kwamen er minder aan te pas.Voeg daarbij dat de Vlaamse renners na de oorlog de Walen overheersten en het verder ook zo bleef(Bekijk de erelijsten)."Sportwereld" werd gesticht op 12 september 1912 en precies een jaar gaven ze de start voor de eerste "Ronde".Maar dat is voor morgen,de vragen over de Ronde zijn voor deze middag ...

Laatst gewijzigd
heuvelcolombia

Geen probleem, je kunt je bericht kopiëren naar het goede topic. Voor hier is het nu jou beurt om een opgave te maken.

Edit: O, is al gekopieerd zie ik.

Laatst gewijzigd
Senioralex

Wat hij mankeerde weet ik niet,maar hij veranderde zevenmaal van ploeg en stopte in 2015 met wielrennen.Hij won heel wat ritten in verschillende rondes
2005: 1e etappe Ronde van Picardië
2006: 138e in de Tour,maar hij won een rit.Regelmatig tussen de 10 eersten werd hij 94e in de wereldranglijst en won 2 etappes in de Ronde van de Algarve en één in de Vierdaagse van Duinkerken - de Ronde van Picardië en Ronde van België
2007:Weer verschillende ritten en hij maakte van de tweede rit in de Ronde van Frankrijk een sensatie!
2008.Ook dat jaar won hij een rit in de Tour;d De laatste rit won hij de sprint met een straat.Nog een rit in de Ruta del sol in 2009.

achtpuntzes

'@ senioralex:
jou kennende zoek je een Belg, en dan kom ik bij Gertje Steegmans uit. die won ooit in Parijs, maar het jaar?

Senioralex

'@ 8.6 : 2009 ! Vliegende bom...Laatste rit en hij was wellicht blij dat hij thuis was...

achtpuntzes

was toch een goeie renner, maar sinds zijn overstap naar Katusha kwam het er gewoon niet meer uit.

Senioralex

@ 8.6

Zeker,maar bij z'n laatste ploeg,ik meen Trek,vloog hij half Juli buiten...Waarvoor weet ik niet,maar hij was wel een koppige kerel en bij Katusha liep het fout omdat hij een dopingsclausule niet wou ondertekenen.Bovendien viel ook z'n terugkomst bij Quickstep ook niet mee;Je ziet het aan z'n uitslagen
vanaf 2009 dus.
ik zal steeds aan hem terugdenken voor z'n ronderitten.Hier in Gent kwam de tweede rit aan en hij trok de sprint voor Tommeke aan.Hij reed echter zo snel dat Tom er niet voorbij kon enhij won de rit met lengte voorsprong.Dat gezicht van tommeke;niet kwaad,maar zeer verwonderd... en dan die rit in Parijs...Stellig een renner die de geschiedenis ingaat als een crack.

achtpuntzes

5 Heuvelcolombia
3 Zwartebroekengeletrui
3 nielsvdg
2 matwiel
2 Jeje
2 rolei
2 park111982
1 dustin
1 Coma Cat
1 achtpuntzes
1 SeniorAlex

ik zoek de renner die derde werd in de Ronde van Vlaanderen in 2001. dat was tevens zijn beste uitslag in een klassieker. veel won deze renner niet, hoewel hij wel 2 ritten won in de Giro, waaronder een in zijn eerste jaar als prof.

Laatst gewijzigd
heuvelcolombia

Zo af en toe een renner die niet lang geleden actief was lijkt me geen probleem maar ik stel wel voor om het over het algemeen bij actieve renners te houden.

achtpuntzes

'@ heuvelcolombia:
ah, ok.
zelf keek ik in die tijd al wielrennen, maar toen ik het podium van de Ronde er op nakeek dacht ik bij zijn naam: wie? toen ik op wiki keek dacht ik ah, ja. staat me nog iets van bij. want de renner in kwestie, prof geworden in 1995, overleed in 2003. wie kent hem nog?

Senioralex

Dennis Zanette.

achtpuntzes

kijk, iemand kent hem nog.
het was inderdaad Zanette die 15 jaar geleden derde werd in de Ronde. helaas werd een bezoek aan de tandarts in 2003 hem noodlottig, hij kreeg er een hartaanval. aantijgingen dat doping er iets mee te maken zou hebben werden weerlegd na de autopsie.

de volgende keer dat ik een opgave maak zal die een recentere periode betreffen.

123poetertjes

Ah, Zanette, die knakker overleed toch tijdens een tandartsbezoek?

Edit: ja dus.

Dubbeledit: Uiteraard heeft Hetiskoers hier ook nog een mooie rubriek[/url] aan besteed.

Laatst gewijzigd
heuvelcolombia

mja..

5 Heuvelcolombia
3 Zwartebroekengeletrui
3 nielsvdg
2 matwiel
2 Jeje
2 rolei
2 park111982
2 SeniorAlex
1 dustin
1 Coma Cat
1 achtpuntzes

2016
7e etappe 7 Vuelta Ciclista a Catalunya
2015
8e etappe 6 Vuelta Ciclista a Catalunya
5e Tour de Luxumbourg
13e Brabantse Pijl

Coma Cat

Lammertink?

Senioralex

Rudy Molard (Cofidis)

Laatst gewijzigd
heuvelcolombia

Voila senioralex, dat is weer in een keer goed gegokt. Molard in de luwte roch wel een van de belangrijkere renners voor Cofidis.
Dat betekent dat je nu aan de beurt bent om een nieuwe opgave te maken, senioralex!

Senioralex

Van deze renner werd aanvankelijk meer verwacht,vooral nadat hij in z'n tweede jaar als beroepsrenner Parijs-Tours won.Hij werd geboren in 1936 en
werd beroepsrenner in 1959 en won in '60 ook de Ronde van de Oise.Daarna alleen etappezeges en criteria.Wel op het podium met een derde plaats in de Ronde van Vlaanderen in 1961 en bij het WK van 1963.Z'n korte loopbaan (hij stopte in 1966) was te wijten aan een achilleskwetsuur . Merkwaardig was ook dat hij alle jaren voor een andere club reed.

Hij overleed einde 2006.

1 2 ... 9 10 11 12

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.