Darts

1 2 3 4
Utrecht19

Barney- Smith: Barney wint maar zou me niets verbazen als hij na zijn mooie zege een mindere dag heeft en toch verliest
Lewis- Wright: Lewis wint
Anderson- Wade: Anderson wint
Norris- Klaassen: Klaassen wint

xistnc

Serieus, darten, nweuh, ben er ook godverdomde slecht in

Is zo'n aanstootgevende krachtterm nou per se nodig, om je punt duidelijk te maken?

Pizzi

Gok op Smith, Lewis, Anderson en Klaasen.

Ab Normaal

Halve finale Barney-Lewis en Anderson-Klaasen
Waarna Anderson de finale wint van Lewis.

Hakkie2

Jammer, Taylor er uit. Nu hopen op de andere oude topper: Barney!
En Wade blijft ook wel een leuke kandidaat.

Laatst gewijzigd
LinusGerdemann

Kan dit niet of in het overige sport topic? ( het is eigenlijk geen sport, maar een cafevermaak) of in het offtopic?

Alles maar dan ook alles staat me tegen aan die walgelijke spelletje. Je zit naar een stel obesitatspatienten met een alcoholprobleem te kijken die pijltjes op een rond bord gooien en zich daar het liefst nog als circusartiest bij denken te moeten gedragen ook. Tenenkrommend...

IljoKeisseFan

Dit is ook gewoon een sport. Als je het niet interesseert reageer dan lekker niet @LG en @8.6

Hakkie2

'@LG: er hebben er wel een aantal een buikje, maar obesitas hebben ze echt niet. En een alcoholprobleem heeft alleen het publiek, maar dat is niet erger dan bij het veldrijden of verschillende Vlaamse koersen. De darters hebben echt geen alcoholprobleem en trainen serieus veel.

En de enige circusartiest is Wright.

Wat mij betreft is darts trouwens één van de beste kijksporten. Meer spanning en wendingen dan bij darts heb je eigenlijk bij geen enkele andere sport, dat hebben we de afgelopen 2 dagen wel gezien (Barney-Van Gerwen, Chisnall-Wright, Taylor-Klaassen).

Laatst gewijzigd
LinusGerdemann

'@Hakkie2 Kom op het is dat het niet meer mag, maar eerder dronken ze tijdens een partij een biertje.. ik kan die Van Gerwen en die Van Barneveld echt niet serieus nemen... ze hebben behoorlijk overgewicht wat bij een topsporter niet past. En die Van Gerwen dan nog eens met zn gebaartjes en zn manier van juichen... wat een enge gasten zijn dat zeg.

Het is cafevermaak, maar laten we het alsjeblieft geen sport gaan noemen.

Hakkie2

'@LG: tja, de definitie van sport is altijd lastig. Ik wil best een eind met je mee gaan om het geen sport te noemen. Maar het is wel vermaak door mensen die er uren en uren voor trainen. En het is ondertussen zo professioneel dat echt geen enkele darter tijdens zijn wedstrijd zou willen drinken.

Maar wat de definitie van sport is blijft lastig. Is achter een bal aan hobbelen en 80% van de tijd stilstaan en daar voor maximaal 2 uur per dag trainen wel sport? Is met 4/5 mensen die er hun best voor doen door modder fietsen wel sport?

Voor mij is darts in elk geval geweldige tv.

Pédaleur de charme

'@IKF
Volgens mij vraagt 8.6 zich alleen af of darten een sport of een spelletje is. Lijkt me geen onbehoorlijke reactie.

Ik ben met 8.6 eens dat het niet echt een sport is. Maar ik vind het wel een leuk spel om naar te kijken.

Laatst gewijzigd
Ab Normaal

Ik denk dat er geen spel/sport is waar je mentaal zo sterk moet zijn en zoveel druk kort achter elkaar ervaart als bij darts.
Persoonlijk vind ik het knap dat deze mensen onder dergelijke druk top blijven presteren.
Je mag van mening verschillen of het een spel of een sport is, je kunt het leuk vinden of niet leuk vinden, zoals zoveel dingen.
Op een aparte manier juichen gebeurt bij veel andere sporten ook, net zoals een bepaald image in stand willen houden.
Hoef je ook niet van te houden.

Als kijkspel/sport is het, als je er van houdt, soms enorm spannend en nergens kunnen de kansen zo snel keren als bij darts.

Nogmaals, hoeft niet je ding te zijn, maar om het dan maar direct een stel obesitatspatienten met een alcoholprobleem die pijltjes op een rond bord gooien en zich daar het liefst nog als circusartiest bij denken te moeten gedragen ook, te noemen, raakt echt kant nog wel.
Zeg dan gewoon niks, dat is gewoon bewust een reactie uitlokken omdat je zin hebt in een beetje ophef.

achtpuntzes

hmm. mijn mening dat ik darts een spel vind, is bij sommigen dus blijkbaar in het verkeerde keelgat geschoten. 'zeg dan niets', is een argument. tja.... als je je daar al door op de kast laat jagen denk ik dat je het niet bij mij moet zoeken, maar bij jezelf.
en dan betrek ik het nog op mezelf ook. op een schaakclub gezeten, en ook nog op driebanden, maar net zoals darts kan ik daar in de verte geen sport in zien. voor mij moet er toch echt sprake zijn van lichamelijke inspanning om iets als sport te mogen benoemen, daar is toch niets mis mee? spelelement en competitie hoeven van mij dan weer niet aanwezig te zijn om een bezigheid sport te noemen. lekker buiten hardlopen, of de sportschool ingaan om je af te beulen vind ik dan weer wel sporten.
overigens kan ik best naar darts kijken, maar dan wel op hoog niveau. twee tjoeperds die ergens rond de 80 gemiddeld gooien en weet ik veel pijlen nodig hebben om uit te gooien vind ik slaapverwekkend.

Laatst gewijzigd
LinusGerdemann

'@Ab normaal nee hoor dat is mijn mening en die ventileer ik overal. Ook in mijn vriendengroep zitten dartfans. En daar zeg ik precies hetzelfde tegen. Demagogen hebben we al genoeg. Ik zal blij zijn als dat WK weer voorbij is. Is het sportkatern van de krant gewoon weer voor de sport.

Ab Normaal

'@8.6
Goed lezen.
Ik had het specifiek over de opmerking van LG. Die kopieer ik er nota bene nog in.

De discussie of darts nu een sport of een spel is lijkt me juist gerechtvaardigd.
Er is voor allebei wat te zeggen.

Ab Normaal

'@LG
Uiteraard mag je je mening hebben en respecteer ik die net als van ieder ander. Maar net als er een verschil is tussen gelijk hebben en je gelijk halen is er ook een verschil in hoe je je mening ventileert vind ik.
't is weer lekker ongenuanceerd iedereen over 1 kam scheren, over zoals het er vroeger in de begintijd aan toeging. En dat in de meest overdreven benamingen die hier toegelaten worden.
Maar alla, jij zal het niet met me eens zijn, dus ik zal er verder over zwijgen.

achtpuntzes

'@ ab normaal:
als jij nu even goed gelezen had, had je gezien dat Iljokeissefan kritiek had op mij. en daar reageer ik op.

LinusGerdemann

'@ab normaal tja ik hekel dat hele circus en dat ga ik niet veranderen omdat jij het niet vindt.Je komt zelf ook met weinig tegenargumenten en roept alleen maar wat over ongenuanceerd, maar daar doe je zelf ook nogal aan mee door blijkbaar naar t begin te wijzen. Nu zit ik hier al wel een tijdje maar jou heb ik toch sinds 1,5 jaar hier gezien.

Hakkie2

'@8.6: inderdaad, darts moet wel niveau hebben om het aanzien echt waard te zijn. De voorrondepartijen vond ik ook bijna allemaal slaapverwekkend (op Paul Lim na dan). Maar de afgelopen dagen is er wel echt een fenomenaal niveau gehaald en dan is darts geweldig om naar te kijken.

Of het dan sport is, is eigenlijk niet zo interessant. Snooker vind ik ook ontzettend leuk om naar te kijken maar is misschien nog wel minder sport dan darten.

Ab Normaal

Dan moet je toch de nodige discussies teruglezen. Wij zijn het al een paar keer eens geweest in discussies en af en toe ook oneens.
Dat jij mij niet kan herinneren is waarschijnlijk omdat het nooit ernstig gebotst heeft tussen ons.

Wat tegenargumenten betreft: ik zeg helemaal niet dat het fantastisch is of een sport. Ik zeg alleen dat het bij tijd en wijle erg spannend is en dat ik respect heb voor de druk waar ze mee mee omgaan.
Het wordt veel in cafe's gespeeld met een biertje en daarom heeft het dat imago. Zo zijn ze bijna allemaal begonnen. Inmiddels trainen ze allemaal uren per dag en alleen daarom al klopt het gewoon fundamenteel niet dat het dronkaards zijn. Zij zijn heel serieus met hun vak bezig. Dat er weinig lichamelijke arbeid inzit klopt zeker. En dat de meeste een fors aantal kilo's teveel heeft klopt ook.
Dat wil niet zeggen dat iedere idioot die maar vaak in de kroeg pijltjes gooit dit kan.

LinusGerdemann

'@Ab normaal ik reageerde meer omdat jij stelde dat alles in den beginnen zo ongenuanceerd was.. daar reageerde ik op. De laatste anderhalf jaar ben je me wel opgevallen dat zeg ik ook;)

IljoKeisseFan

Als het volgens betweters als LG en 8.6 niet als sport wordt aangezien, hoort het niet in het sporttopic. Niet zo zeuren dus.

achtpuntzes

'@ iljokeissefan:
lees eerst eens. nergens heb ik gezegd dat ik er moeite mee heb dat er nu een apart darts topic is, of dat dit thuishoort in het sporttopic. verder mag je zeuren wat je wil, maar darts zal voor mij nooit een sport worden. maar als dat voor jou wel het geval is, even goede vrienden hoor.
je lijkt mn zus wel. die flipt hem helemaal de pan uit als ik zeg dat een paard een kop heeft in plaats van een hoofd of poten in plaats van benen. i mean, come on!

Laatst gewijzigd
waggie

Woordenboek zegt dat darten een precisiesport is.

Einde discussie :)

achtpuntzes

'@ waggie:
yeah, right. als iemand beweert dat hij een echte sporter is en uiteindelijk alleen maar blijkt te darten lach ik hem recht in zijn gezicht keihard uit.
toch kan een en ander wel handig zijn. 'schat, ik ben vanavond niet thuis, ik ga sporten', en dan lekker naar cafe gaan en pijltjes gooien. ;)

Laatst gewijzigd
1 2 3 4

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.