grappige en aparte namen van wielrenners

1 2 3 4 5 6
pirazzi

Jans Koerts vond ik wel een grappige naam, vooral omdat zijn naam nogal eens verkeerd uitgesproken werd door commentatoren dus dan hoorde je: Jan Skoerts.

billi

José Bone :o
2015 Team Ecuador (CT) (Untill 29/04)

billi

Denzel DE KOE (Namibia)
7e NK RR

pirazzi

Floris de Tier.

Van schreeuwen en tieren. In het Duits is Tiergarten dierentuin.

Manuel Beltran

Ik moet altijd gniffelen om Reto Hollenstein (bijnaam: De Reet, volgens Wikipedia).

toerist

Imanol Erviti is ook grappig.
Vermoedelijk wel eerder iets voor Vlamingen.

pirazzi

Er zijn meer renners die Imanol heten zoals Imanol Ayestaran Odriozola (gestopt in 2004), Imanol Estevez Salas en de bovengenoemde Erviti Ollo. Het grappige voor Vlamingen zou ik niet precies weten, misschien is een verklaring dat Imanol in spreektaal lijkt op "in mijn hol".

pirazzi

Andreas Stokbro. Haha, +od = stokbrood :D

123poetertjes

'@pirazzi
Ik weet niet of je deze al had gelezen, maar het is wel heel treffend:

Stokbro is ook wel een geniale achternaam. Net of je al een stukje heb aangesneden :)

JohanP

Christian Knees, duitse wielrenner rijdend voor Sky. Bijnaam Knees de kneus.

pirazzi

Ja @123poetertjes, daarom had ik ook een reden om deze thread omhoog te halen. ;)

Senioralex

Vera Koedooder verhuisde dit jaar van Bigla Pro Cycling Team naar Parkhotel Valkenburg en Eva Buurman tekende daar haar eerste contract....

Ik kopieerde begin dit seizoen een lijstje verhuizers 2015 - '16 (slechts 30 bladzijden A4...) Het duurde slechts 10 minuten om die twee te vinden. Er staan er echter ook bij die niet geschikt zijn voor publicatie...

Hakkie2

Ik zat naar de deelnemerslijst van de u23 bij het WK te kijken. En ik spotte 1 bijzondere wielernaam... Nu maar hopen dat de deelnemer uit Litouwen geen ernstig zieke schoonmoeder heeft...

djoriana

monaco mag er ook wel zijn: LANGELLOTTI Victor

pirazzi

Raimundas Rumsas is de deelnemer uit Litouwen?

Hakkie2

Ja, ken je Rumsas niet meer? Tour 2002, toch één van de meer legendarische recente wielerverhalen.

Senioralex

Liam Killeen ( dus niet Kill een) ,een Engelse crosser.

Senioralex

Vertellen,Hakkie!

Romāns Vainšteins

Lindsey & Hartthijs

Senioralex

Vertellen,Hakkie!

Laatst gewijzigd
pirazzi

Wat is dan het verband met die naam en een ernstig zieke schoonmoeder?

Verweggistan

Dat verhaal is wel algemeen bekend dacht ik, maar hier is het verhaal waar Hakkie naar verwijst te lezen.
http://vorige.nrc.nl/dossiers/doping/nieuwsarchief_tm_2003/article1566037.ece

Is de belofterenner Rumsas ook familie van de Rumsas.

Laatst gewijzigd
Hakkie2

Inderdaad, de vrouw van Rumsas werd vlak nadat haar man derde werd in de Tour aangehouden met een auto echt vol met doping, incl epo en al het zware spul. Haar verweer was dat het voor haar zieke moeder was... Toch wel een legendarisch antwoord. Sowieso was Rumsas een heel opvallende, snel opgekomen, renner die totaal onverwachts podium reed in de Tour.

lnnrt

Maar als dit de zoon van is, dan zou het dus een zieke oma betreffen, en niet een zieke schoonmoeder.

Ik zie op die startlijst trouwens ook een Ballerini staan. Het lijkt wel een startlijst van 20 jaar geleden :)

djoriana

je kan het bijna jammer noemen dat de vandaag overleden koning van Thailand nooit op een fiets heeft gezeten:
Phra Bat Somdet Phra Poramintharamaha Bhumibol Adulyadej Mahitalathibet Ramathibodi Chakkrinaruebodin Sayamminthrathirat Borommanatbophit.

1 2 3 4 5 6

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.