wielerjaarspel (wijnreder)

1 2 ... 10 ... 34 35
ruudenkit

Oman word ook weer een grote gok denk ik.

ditisdavid

En dat was de eerste keer dat een renner die ik op de valreep eruit had gehaald een rit wint dit jaar...

SlamSam111

Topuitslag voor mij in Oman!

pirazzi

Wat zijn ze in Portugal en Spanje toch traag met het doorgeven van de uitslagen ... ( mañana)

SlamSam111

Hop, aan de leiding in Oman en 12e algemeen, top!

Fondista

'@ditisdavid: bij mij pakken de laatste wissels weer niet goed uit. ik neem me voor om geen previews meer te lezen...ik had er zelf vooraf beter kijk op.

Enne, oh ja, de hoop op een 1e plaats season overall heb ik al opgegeven.

Laatst gewijzigd
pirazzi

Tour of Oman: GC 1. Ben Hermans 20:56:20
Mijn voorspelling bij de extra vragen: Final time of the winner 20 hours and 45 minutes (42.651 km/h)

Dat is 14 punten volgens mij want bij elke 10 minuten verschil gaat er 1 punt af van de maximaal haalbare 15. ;)

tvm

Hoe is het jullie vergaan? Oman, Algarve en Ruta del Sol zijn aardig volgens het boekje gegaan, er zijn geen gekke dingen gebeurd, behalve dat Izagirre uitviel en dat Cavendish niet meesprintte.

In Langkawi en Abu Dhabi zullen de verschillen wel klein blijven verwacht ik.
De Omloop en Strade zijn nieuw in het spel. Het zal frustrerend kunnen worden om mensen te zien uitvallen met lekke banden etc.

Het echt mooie werk komt mijns inziens in de korte WT-rondes, Parijs Nice en de Tirreno. Daar is de keuze tussen de toppers en type renners groter en kun je je onderscheiden door het parcours goed te verkennen, etc.

Fondista

Ben ik niet helemaal met je eens Tvm.

Ik had in Algarve bijv meer verwacht van sanchez en Tony martin en minder van gallopin en kwiatkowski. Dat waren nu net het soort afwegingen dat gemaakt moesten worden. zeker met de vele punten die je al nodig dacht te hebben voor de sprinters.

In Oman vorig jaar bleek dat kristoff weliswaar 2 ritten zal winnen maar dat je hem niet nodig hebt voor het 'ideale team'. Achteraf bleek ie dit jaar in 3-4 ritten punten te pakken. Daarnaast bleken (preview) favorieten bardet en vooral jungels toch wat tegen te vallen en presteerde hermans boven de normale verwachting vooraf.

Met het oog op wat komen gaat: Langkawi en abu dhabi zijn wederom races waar je het seizoen niet mee gaat winnen maar waar je wel een flinke achterstand mee kunt oplopen, met name Langkawi dan ivm 8 dagen. De crux is ook hoeveel punten je afstaat aan de klimmers en dus mannen die eindklassementspunten gaan halen.

Omloop wordt sowieso een nieuwe ervaring en een redelijke gok voor iedereen...ben benieuwd.

Zoals gezegd geen previews meer voor mij. Kijken hoe ver ik kom puur op eigen gevoel.

Edit:
Trouwens, wie van jullie doen er ook mee met het Megaflits Voorjaarsklassiekers spel 2017? We zoeken nog wat deelnemers :)

Laatst gewijzigd
ruudenkit

Voorjaarsklassieker spel?

Fondista

Megaflits Wielerspel Voorjaar 2017. zie elders op het forum. (weet ff niet hoe te linken)

tvm

'@Fondista, deels eens met je kritiek, deels niet.
Oman:
Waar ik het niet mee eens ben: Hermans is weliswaar verrassend als winnaar, maar in dit veld is hij relatief toch sterk. Zeker na zijn goede bergrit in Valencia. Bovendien was hij maar 2 sterren waard. Bardet viel inderdaad wat tegen, maar wellicht dat door zijn valpartij kwam.
Algarve:
Gallopin eindigde vorig jaar ook al 6e in et klassement, en won dit seizoen de tijdrit in Besseges. Toch ook geen verrassing. En wederom was het deelnemersveld niet dusdanig dat je hem thuis zou laten. Kwiatkowski is wellicht een verrassing te noemen, maar T. Martin en Sanchez, die misschien wat tegenvielen, heb je ook mee kunnen nemen. Ik heb bovenstaande vier allen mee kunnen nemen, bij gebrek aan andere dure klassementsmannen.
Het punt wat ik wil maken: Alle verrassingen die je noemt kon je rustig vooraf meenemen bij gebrek aan andere opties.

In Langkawi gaat weinig gebeuren. Ik neem aan dat de meeste mensen min of meer dezelfde renners meenemen, met hier en daar een uitzondering. Ofwel ik verwacht absoluut geen grote verschillen.

Nog over de preview:
Dat Jungels hier als kandidaat winnaar werd aangemerkt was lachwekkend, maar dat kon je zelf ook bedenken gezien het parcours. In andere previews is hij vaak niet eens genoemd als kandidaat winnaar.

Over de megaflits: Ik zal eens kijken!

Fondista

Het zijn idd vooral de afwegingen geweest die het lastig maakten. In Algarve heb ik teveel punten in sprinters gestoken waardoor ik gallopin niet kon nemen.

Jungels zag ik ook niet als eindwinnaar maar toch zeker punten pakken in 3 heuvelritten....helaas gebeurde dat niet.

SlamSam111

Stevig deelnemersveld in Abu Dhabi

ditisdavid

Wat een drama is Langkawi zeg, zwak veld ook tov eerdere jaren. Wel grappig dat je 20 punten mag uitgeven terwijl het maximum haalbare 18 is :p

tvm

Wat een luxe op zaterdag: eerst de bergrit kijken met vrijwel alle toppers aanwezig in Abu Dhabi, daarna de Omloop kijken.

ruudenkit

Geen verdere info over langkawi, toch wel jammer.
Moeilijk met zoveel 3/4e rangs sprintrrs

ruudenkit

Op het laatste moment toch maar mohammed harrif sale eruit gegooid.
Maw die zal wel gaan scoren.

Fondista

had ik vorig jaar iig wel zo...d'r uit gegooid en toen scoorde ie punten :)

dit jaar heb ik hem weer niet :)

ruudenkit

Zo, dat is prettig wakker worden, de top 6 heb ik iig

tvm

Netjes Ruud! Ik heb Harrif ook niet mee. Wel Pozzato uiteraard.

Laatst gewijzigd
ruudenkit

Kodeira heb ik aangedacht, maar ja keuzes maken hè.
V rensburghe heb ik bewust niet gepakt, is toch de mindere van de 2 en heeft nog niet bijster veel gepresteerd. Ik hoop dat dat zo blijft.
Voor de winst denk ik bernal vs Jaramillo

robotour

Mag hopen dat Sunderland een eendagsvlieg is in Langkawi. Met Jaques van Rensburghe hoop/verwacht ik dat hij bergop mee gaat kunnen in dit deelnemersveld samen met Bernal en Jaramillo, Ebsen en mijn darkhose Hucker.

tvm

Ruud ik sta er precies zo in als jij. Robotour, Hucker is idd een gevaarlijke klant.
Wellicht dat ze Debesay uitspelen bij DD. Of O' Connor.

ruudenkit

Abu dhabi : grosu ruffoni bauhaus of guardiani
Pfffff moeilijjk

1 2 ... 10 ... 34 35

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.