wielerjaarspel (wijnreder)

1 2 ... 9 ... 34 35
Fondista

Mss extra bergpunten bij tussentijdse klim?

ruudenkit

Dan zal t dat wel zijn, daar kun je toch niet op voorspellen 😥

Fondista

Nee idd, dat is bijvangst. :)

ruudenkit

Mss moet ik maar eens minder research doen, heb ik ook meer tijd voor andere dingen.

ruudenkit

Op t laatste moment nog bmc gewisseld voor movistar voor eindklassement en quintana voor bouhanni.
Ik had movistar toch korter verwacht.

tvm

Ik heb een vraag, waarom hebben de meesten van jullie Cavendish mee, en niet Groenewegen?
Groenewegen scoort toch sowieso meer punten i.v.m. witte trui-bonus iedere dag.
Als Groenewegen dan bijv. 5e eindigt en Cav 2e, dan is er geen verschil. Maar als het andersom is, zoals nu, dan is het voordeel van Groenewegen enorm.

Groet,
Tvm (Stoel)

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

Ik heb Dylan wel gekozen

ruudenkit

Ik niet inderdaad, wel getwijfeld idd ivm het jongerenklassement.
Ik had cav en kittel als duidelijke 1 en 2 ingeschat.
Modolo viviani degenkolb ook hoger ingeschat.
Vandaar mijn keuze.
Hij doet het voor mij boven verwachting.

ditisdavid

Ik rekende voor Kittel en Cav allebei 40% kans op winst per etappe en in het eindklassement, en daarachter verwachtte ik dat het dicht op elkaar zou zitten in de sprints met Degenkolb als beste op de Hatta Dam, en dan werd Groenewegen te duur. Heb qua renners van 2 of meer punten verder Viviani en Mareczko genomen uiteindelijk. En als Groenewegen te veel tijd verliest op Hatta Dam (wat ik toch wel verwacht) dan is het maar de vraag of hij zijn dure punten waard is.

Fondista

Idem wat Ruudenkit en DitisDavid zeggen...

Daarnaast heb ik de wittetruipunten-afweging compleet over het hoofd gezien.

Heb een kwartier voor de deadline op het punt gestaan om Dylan erin te brengen, omdat je van hem en z'n team wist dat ze op scherp stonden en er zeker voor 100% in zouden vliegen, terwijl dat bij Cav toch wat meer de vraag was zo aan het begin van het seizoen (bovendien las ik dat cav''s vorige seizoen lang doorliep, tot eind oktober plus dat ie in een interview vooraf ook opmerkingen plaatste in de zin van "ik weet niet hoe m'n vorm is, we gaan het zien"...voor wat dat waard is) en ook bij bijv. Degenkolb en Mareczko die vorig jaar (al dan niet door omstandigheden) niet veel hebben (kunnen) laten zien.

Kiezen voor Cav was obv reputatie de grootste "zekerheid". Kiezen voor Dylan was toch een grotere gok, zeker in dit veld met Kittel, cav, viviani en degenkolb.

Iets compleet irrelevants wat mij bij iig dan ook gaat meespelen, is het gegeven dat ik in San Juan wel wat opportunistischer poulde en dat dat niet goed uitpakte...dus deed ik het deze ronde weer wat conservatiever. :)

En toch zit ik er nu dus naast. Het blijft lastig om m'n (achteraf juiste, altijd achteraf he)(voor)gevoel voorrang te geven op m'n ratio :)

Laatst gewijzigd
tvm

'@ Fondista,

Ik ken dat gevoel. Je moet in principe toch altijd rationeel blijven, daar eindig je vrijwel altijd hoog mee. Hoewel je daarmee zelden echt op het podium eindigt i.v.m. geluksfactor/gokwerk wat goed uitpakt.

Ik vind Groenewegen en Cavendish trouwens wel iets gemeen hebben. Beide zijn gifkikkers.

@ Ruudenkit /Ditisdavid,
Ik snap jullie afweging wel, op papier is Cavendish ook de beste sprinter samen met Kittel. Al sla ik Kittel wat hoger aan, zeker ook als je zijn treintje vergelijkt met die van Cavendish.

Nu dan over Valencia,

Waar ik zo benieuwd naar ben is wie ze als kopman uit gaan spelen bij BMC, Roche of Hermans? Ik wilde ze eerst allebei meenemen, maar vond dat te riskant als ze de ttt niet zouden winnen. Nu heb ik alleen Roche mee en daar baal ik toch wel van. Eén van hen gaat dit rondje winnen lijkt me, of Poels moet nog wat in het vat hebben.
En gaat van Avermaet voor een rit dit rondje? Daar hoop ik toch wel op, anders was het een dure keuze geweest voor mij.

Laatst gewijzigd
ruudenkit

Ik heb bewust wel roche en hermans genomen mede ivm de ttt.
Movistar had ik hoger verwacht ivm heuvelachtige parcours, daarom ook quintana als winnaar gekozen, mede Door zijn vorm.
Bouhanni en v avermaet heb ik dan weer niet omdat ik ook Yates wou hebben, ik kon niet kiezen tussen de broers en heb ze maar allebei genomen, duimen dus maar.

Fondista

Ik heb dik ingezet op de topsprinters en musthave gc mannen (bou-quard, nielsen, quintana, poels).

Daardoor beperkt in m'n resterende opties voor gc mannen. Het werd óf 3p yates/yates/fuglsang óf 2p hermans/roche of secondanten reichenbach etc.

De 3p vond ik te riskant dus gegaan voor 2x 2p. Had eerst hermans, maar toch geswitched voor roche....

Verder wat 1p gokjes erin...op hoop van zegen

Laatst gewijzigd
tvm

Slimme zet ruudenenkit om zowel Hermans als Roche mee te nemen, wellicht dat ze allebei top 5 eindigen. Dan ben je binnen.

Ik heb Poels mee, Quintana thuis gelaten. Die wil Giro en Tour rijden, ik verwacht dat hij zich voorlopig koest houd. En ivm matige ttt van de ploeg.
Ik gok erop dat Greg meer punten pakt dan Nairo.
Verder uiteraard alleen maar sprinters meegenomen ivm vlakke etappes.

Fondista

Gvd ik zal nog es 8 sprinters opstellen a 18p vd 35p. Had ik 3 gc mannen voor kunnen meenemen.

Etappe afgelast.

Edit: ik gooi dubai en Valenciana door elkaar. Dubai afgelast, gezeur over m'n dure sprinters = Valencia:)

Laatst gewijzigd
ruudenkit

Yates Yates poels formolo hermans roche word ik ook niet warm van 😫

Fondista

Mooie eindklassering Stoel!

pirazzi

De seizoensranking is nu ook bekend!

Fondista

En Oman gaat vanavond open

ruudenkit

Dat is fijn, al ben ik niet tevreden over mijn presteren tot op heden 😎

ruudenkit

Overall 34e dat valt me nog mee.

tvm

Mijn doel is top 10 jaarranking. Vorig seizoen zat ik er in de buurt.

ruudenkit

Vorig jaar zat ik top 50, dit haar ga ik voor top 25...aim high!

Fondista

Volgens mij hadden Reyn en ik vorig jaar top 10 (of dat ik net 11e was ofzo) en in WT ranking iig top 5-10. Of andersom, in WT top 10 en seizoen top 3-5. Is helaas niet terug te zien ivm nieuwe database.

Dit jaar ga ik in beide rankings voor eindwinnaar (da's pas aim high ;) ). Maar ben tevreden met top 10 klassering op een die hard deelnemersveld van circa 300 spelers.

PS heb al een beetje punten laten liggen in de eerste races en vind Oman en Andalusie ook al lastig genoeg...word een flinke kluif!

Laatst gewijzigd
ruudenkit

De ranking van volgend jaar kun je niet meer zien toch?
Vorig jaar down under gemist en 2e bij san luis.
We gaan t zien, komende week naar dubai hoop dat het dan goed gaat komen met mijn lijstjes, weinig kans op voorbereiding voor mij.

1 2 ... 9 ... 34 35

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.