'@fondista ik verwacht wel wat van de Argentijnse thuisrijders, maar Sepulveda als winnaar met niet echt een parkoers voor hem, leek mij vooraf al niet
kansrijk. Hij is niet geweldig in de tijdrit en ook de bergetappe schijnt op papier niet al te zwaar te zijn, al gaat het wel naar een hoogte van bijna 2.600mtr.
Robotour, ik gooide toevallig triple 9 op het dartboard en dat was voor mij dus Sepulveda ;)
Serieus, het was voor mij een complete gok....en koos een klimmer met een aardige tijdrit. Die uit de rug van Rosas met de winst aan de haal zou gaan ofzo...
Wie wint er dan wel? Een van de gedoodverfde WT-GC-mannen Nibali of Mollema? Een van de tien Zuid-Amerikaanse kopmannen? Of een compleet zondagsschot??
Viviani kan wel eens gaan verrassen. Is al gewend aan de hitte en heeft al ritme opgedaan in San Juan.
Bij TLJ benieuwd naar Groenewegen en Lobato. Hopelijk mogen ze allebei voor hun kansen gaan.
Verder natuurlijk de vraag of het een strijd wordt tussen Cavendish en Kittel voor de meeste dagzeges..
Nou, geweldige eerste etappe....
Geweldige last minute wissels ook weer van mijn zijde:
Op het laatst Consonni (die moet toch knechten voor Modolo) en Geoghehan Hart eruit gedaan voor Domagalski en Sabatini (want vorig jaar zat ie ook steevast evengoed bij de top20)
- 30 km voor de finish klatst Domagalski tegen de grond.
- Sabatini gaat als laatste van kop af en zie ik voorbij gestreefd worden door dit keer 40 renners, ook lekker (dat deed ie vorig jaar dan toch anders ;) )
- Consonni wordt 8e
Ik en zandbakraces, het gaat nooit wat worden....next: valencia!
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.