wielerjaarspel (wijnreder)

1 2 ... 12 ... 34 35
ruudenkit

'@tvm overal valt iets voor te zeggen hè
Omloop heb ik schijnbaar weer save gespeeld (op het oog) als ik kijk naar de meest gekozen renners.
Veel overeenkomsten bij de meesten, teveel punten die je kon investeren vind ik.

SlamSam111

Proficiat met de overwinning in Langkawi Stoel.
Zelf 69e in de eindranking en uiteindelijk maar 5e in de poule, geeft het niveau toch wel aan :)

Fondista

Langkawi was mijn traditionele off-day-race, je kunt hem maar beter gehad hebben, zal ik maar zeggen...

Gefeliciteerd aan tvm/Stoel met de zege.

Parijs-Nice vind ik ook weer verrekte lastig, zeer veel dikke renners, zeer gevarieerde disciplines aanwezig in de race, dus lastige keuzes te maken....

Ben ook wel benieuwd naar Strade Bianche :)

robotour

75ste in Langkawi met een voor een overgroot deel aan onbekende/minder bekende renners, nog niet zo slecht.
Sommige keuzes hebben goed uitgepakt, andere weer wat minder. Bij Bardiani leek mij op voorhand Simion de beste sprinter, maar bleken andere bij Bardiani meer punten te hebben gepakt.

Parijs-Nice wordt ook weer een grote gok, wie gaat er verrassen, wie valt er tegen, wie rijdt voor wie en wie ziet het als een extra test voor latere koersen.
Veel sprinters, halve en hele kopmannen en een bulk middenklasserenners.

ruudenkit

Stoel/tvm gefeliciteerd met je overwinning.
Hopelijk zijn de rollen bij parijs nice omgedraaid maar dat gaat heel moeilijk worden ben ik bang.
P.s. Is er iemand die weet hou je de punten van vorig jaar nog kunt zien in de diverse spellen?
Via de site werkt het iig niet

Fondista

Dat moeten ze nog toevoegen, zijn ze druk mee bezig weet ik.

Komt omdat ze data uit de oude database moeten overzetten naar de nieuwe database.

Head-2-head vergelijk zat er als eerste aan te komen, geloof ik.

Laatst gewijzigd
ruudenkit

'@fondista,
Spijt als haar op mijn hoofd dat ik de uitslagen niet heb overgenomen van 2016.
Leermomentje voor aan het eind van het jaar zullen we maar zeggen hè

Fondista

ach, dan kijk je toch de rituitslagen terug op PCS? Daar haal je dan toch ook info uit?

En dan nog, elk jaar is het weer anders, renners zijn verkast naar een andere ploeg, eventueel in een andere rol. In vorm, uit vorm, etc etc.
50% blijft gewoon geluk hebben, des te meer ik speel ,des te meer ik daarin berust...:)

ruudenkit

Ik kijk inderdaad de uitslagen na, dat is het probeem niet, het gaat mij vooral om hoeveel sprinters/klimmers te nemen aan de hand van de "puntentelling" van het vorig jaar.
Aangezien de parcourseware over het algemeen niet veel veranderen.
Het gaat me vooral om ritten zoals abu dhabi waarin meer sprint mogelijkheden zijn dan bergetappe, maar ook de giro omdat dan het klassement meetelt.
Als ik weet dat vorig in de giro bv 10 klimmers zaten in de top 15 dan zal ik dit ook meewegen in mijn rijtje.
Tuurlijk kunnen er verschillen in zitten maar op basis van kansberekening is het een goed begin.
Er zit voor mij al veel werk in, om dan ook nog zelf uit te rekenen hoeveel punten renners behaald hebben..Dat gaat hem niet worden.
Iig aan het eind van het seizoen ga ik alles kopiëren.

ruudenkit

Ps het is geen verwijt naar worlscyclingstats hoor, ik ben al lang blij dat deze mensen de moeite nemen om dit alles draaiende te houden en ik hieraan deel kan nemen.
Het ligt vooral aan mezelf doordat ik eigenlijk "te" fanatiek ben 😉!

Fondista

Dan zou ik maar es goed kijken naar de type etappes per P-N van de afgelopen jaren, zit namelijk best wel wat verschil in ;)

Ik zou juist kijken naar de specifieke eigenschappen van de huidige race waar je voor poult en dan als extra info terugkijken in PCS welke renners vorig(e) ja[ a]r(en) goed waren in welke typen etappes. Toch moet je dan ook goed kijken naar hoe sterk het complete veld was, want dat kan ook per jaar verschillen, kijk bijv naar Langkawi dit jaar tov vorig jaar.

Punten uittellen of vooraf inschatten doe ik dan weer niet echt...grofweg inschatten of een renner in x aantal etappes punten zou kunnen pakken is voor mij voldoende.

Laatst gewijzigd
tvm

Dank jullie!

Ik moet bekennen dat ik vooraf ook erg tegen Langkawi opkeek.

Voor Parijs-Nice ben ik in dubio welke verhouding sprinters/ak-mannen ik mee moet nemen.
De helft van de topsprinters en ak-mannen moet je in ieder geval thuislaten. Voor het eerst dit seizoen dat er wat dat betreft echt grote keuzes gemaakt moeten worden tussen de toprenners. Tot nu toe werd het verschil voornamelijk gemaakt bij de 1-ster renners. Daar kan het verschil nu uiteraard nog steeds gemaakt worden, maar het verschil tussen de grote mannen gaat ook fors worden verwacht ik.

Het lijkt wel een mini-tour de France zo, ook als je het deelnemersveld bekijkt. Er zijn een aantal ploegen met meerdere klimmers of sprinters.

ruudenkit

Eens tvm betreft de moeilijkheid van Parijs nice
Oneens mbt langkawi, met onbekendere renners is goede research belangrijker, dat ligt bij beter en de geluksfactor is minder groot

Fondista

Voor mijn gevoel was vorig jaar Parijs-Nice een stuk makkelijker, maar ik kan me vergissen...

En dan krijgen we een paar dagen later ook nog Tirreno-Adriatico :)

Normaal gesproken doe ik per race ook wel een degelijke voorbereiding qua research enzo, maar dit jaar had ik daar met Langkawi echt geen zin in, teveel obscure renners wat mij betreft...

Doordat je hier toch puur om de eer speelt, ben ik wel van plan om meer op voorgevoel te gaan spelen ipv op ratio, al zal dat moeilijk voor me blijven.
De kans wordt dan wel groter dat ik eens een race echt kan winnen ipv structureel in de top 50 eindigen bij wijze van...

Ik ben hier een paar jaar geleden terecht gekomen vanwege de wijnreder games.
Vind het by far het leukste spel, omdat je elk type renner en elk type etappe moet laten meewegen.
Daarnaast vind ik de Megaflits spellen op dit forum echt mooi en een leuke variatie tav de wijnreder aanpak.

Welke spellen spelen jullie nog meer eigenlijk?

ruudenkit

Ik speel alleen die van wijnreder.
1x zweeler geprobeerd maar dan moet je elke dag opnieuw invullen en andere renners uitkiezen waardoor je per spel op verschillende paarden moet wedden, dat vind ik minder.
Ik vind het gewoon leuk om zo'n spel te spelen met anderen die passie/ verstand hebben van wielrennen.

Fondista

precies, dat vind ik ook mooi. Ben inderdaad ook geen fan van spelletjes waarbij ik ook nog bijv. elke etappe van de Tour ook nog een dagopstelling moet maken en daar analyses op los moet laten, ze zien me aankomen zeg, haha...En dan 1 dag missen ofzo en al je werk onderhand voor niks geweest.

Maar eh, die Megaflits spellen op dit forum kan ik je wel echt aanraden, mede doordat ik de Giro-editie zelf zal organiseren ;) :)

SlamSam111

P-N is inderdaad hondsmoeilijk.
Stevig deelnemersveld!

H2H is er al trouwens, hé!

ruudenkit

Ik ga eens kijken vanavond of ik meer info vind over doe megafits spellen (als ik er aan denk)

ruudenkit

Uhhhhm h2h?

Reyn

Tvm/stoel gefeliciteerd met de zege in Langkawi

Bij de minder bekende koersen met onbekendere renners zal wat meer research zeker kunnen bijdragen aan een beter resultaat. Hoewel geluk/pech altijd een belangrijke factor zal blijven. Maar het moet ook voor mezelf leuk blijven. Dus mag ook niet teveel tijd kosten en als het kan renners opstellen waar ik voor wil supporteren. Dat wordt dus weer Bertje in PN!

Fondista

h2h head2head. het vergrootglas achter iemands naam in de subleague

ruudenkit

Oh ok thnx fondista

tvm

Head to head terug? Dat is goed nieuws!
Momenteel schrijf ik de afwijkende renners van concurrenten op in m'n schrift, dat hoeft gelukkig ook niet meer!

@Fondista, ik ken dit allemaal ook vanaf het wijnreder tijdperk, via een vriend een aantal jaren geleden.
Verder speel ik mee met een poultje op wielerprikbord.nl (hier kijk ik al op voor andere wielersites bestonden)

@ruud, Langkawi kent inderdaad een minder grote geluksfactor.

P-N en Adriatico zijn mijns inziens de mooiste type rondjes van het jaar om te voorspellen. Hier moet je echte keuzes maken, maar worden de verschillen ook weer niet zo groot als in de drieweekse rondes.

Ik heb wel een suggestie voor het spel om de geluksfactor te minimaliseren: stel een aantal reserverenners op die invallen op het moment dat een renner uitvalt. De punten van de invaller tellen pas vanaf het moment dat hij daadwerkelijk invalt. Zo voorkom je dat je wordt geklopt door renners die door pech uitvallen.

tvm

Ik voorzie wel een klein probleem bij mijn eigen suggestie: je kunt dan allemaal AK-mannen op de reservelijst zetten die in kunnen vallen voor sprinters, en dan hopen dat een sprinter na een week afstapt.

ruudenkit

'@tvm eigenlijk vind ik het wel prima zo, nu heeft mijn vader (die een stuk minder wielerkennis heeft) mij bijvoorbeeld kunnen verslaan omdat ik de bekende namen had ( volgens mij 12 namen uit de top 15 meest gekozen renners of zoiets en hij renners die weinig gepresteerd hadden.
Als bij valpartijen mijn halve team wegvalt heeft dat ook wel weer zn charme.
Bovendien word het spel dan weer minder overzichtelijk.
Om toeval te voorkomen zou ik dan eerder gaan om per team 2 toppers (klim/sprint) uit te sluiten van het spel, dan moet je met verassen namen komen.
Maar nogmaals voor mij zijn er geen veranderingen nodig.
Wat ik wel graag zou willen zien is, welke ploeg haalt de meeste punten, hier zijn nml veel punten mee te winnen. Ik heb geen zin om bij alle spelers te kijken hoeveel hun ploeg heeft gescoord.

1 2 ... 12 ... 34 35

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.