wielerjaarspel (wijnreder)

1 2 ... 13 ... 34 35
Fondista

Hoeveel een renner of team heeft gescoord is toch terug te zien bij de tabbladen die verschijnen als je binnen een subleague in het menu aan de rechterkant klikt op "most points"?

En in de algemene rankingoverzichten van een subleague zie je de punten die jouw dagteam opbrengt terug in kolommetje T?

Edit: ik heb het ff opgezocht: "most points" sectie binnen een subleague is nog niet clickable en zal dus nog wel overgezet/beschikbaar moeten worden.

In het menu aan de linkerkant, onderaan, zie je een kopje Statistics en een item "most points". Dat totaaloverzicht is wel beschikbaar, echter op dit moment alleen voor de renners. De tabs met teams nog niet.

Dus vooralsnog is het het makkelijkst om in een rankingoverzicht van een subleague in kolom T te kijken voor vergelijk van punten via gekozen dagteams.

Laatst gewijzigd
ruudenkit

'@ fondista het ging mij om de punten van het vorig jaar.

tvm

'@ fondista, de meeste punten per team zijn te vinden onder het tabblad "most picked". Daar kun je bij teams zien welk team de meeste punten heeft gepakt. (Dan moet dat team natuurlijk wel gekozen zijn door iemand).

Ik ben wel benieuwd hoe de teampunten worden berekend. De eerste hoeveel renners in et klassement van de daguitslag? 3, 4, 5?

Fondista

OK, via most picked kan het dan ook idd. De eerste 3 tellen mee voor teamclassificaties, geloof ik.

Tip: Via de statistieken linksonder zie je dit puntenoverzicht over alle deelnemers en dus zullen er ook meer teams worden getoond dan als je puur binnen de subleague dit soort stats bekijkt.

Laatst gewijzigd
ruudenkit

Thnx fondista

tvm

'@ fondista. Daar doelde ik ook op.
Op basis waarvan denk je dat de eerste 3 renners tellen voor dit klassement? Ik zie het niet bij de regels staan in ieder geval.

Fondista

Ik meen het me te herinneren vanuit de spelregels uit de oude site/database

ruudenkit

Volgens mij gelden ook de 1e 3

SlamSam111

Parijs-Nice, zoveel 5 punters :o

Fondista

'@tvm: Weet je wat mij een goede aanpassing lijkt? (adhv mijn Strade Bianche dilemma's):

Een zwik 1punters inruilen voor 1 goede 3+ punter en dat je dus niet per se 15 renners moet kiezen, maar dat je zelf mag bepalen of je met minder genoegen neemt.

Sterker nog, ik ga hem dit direct ff mailen en voorleggen :)

SlamSam111

Heb je ook minder kans dat een renner uitvalt en dus minder kans op strafpunten !

Fondista

Die strafpunten zijn niet zo schokkend.

Het wordt meer een afweging tussen een extra dikke GC-man of topsprinter t.o.v. twee (of meer) mindere 1of2-punts goden, waarbij je met 15 renners je kansen wat meer kunt spreiden met weliswaar de wat grotere gokjes en outsiders die niet direct om de topplaatsen meedoen tov een extra topper.
Die topper juist invullen levert je dan veel 'gegarandeerde' punten, maar...die topper verkeerd invullen kost je dan ook direct veel 'gegarandeerde' punten.

Had je iets minder risico genomen, dan had je dat niet gehad, maar moest je wel maar afwachten of jouw 1 of 2 punts renner een dark horse / kassakoopje bleek te zijn of niet

(Bij de megaflits-spellen op dit forum gaat het er ook zo aan toe: max. 12 renners maar niet verplicht 12 renners - een afweging tussen 2 of 3 hele dure renners die 'gegarandeerde' punten opleveren tegenover meer risicospreiding)

In het geval van de Strade Bianche race had ik bijv. nu liever een extra 3/4/5-punts renner gehad ipv de zwik 1 en 2 punts renners die ik nu 'noodgedwongen' moét nemen...

Laatst gewijzigd
ruudenkit

Strade en p-n ga ik spelen zonder goede voorbereiding, ik houd mn hart vast 😅.

ruudenkit

Strade en p-n ga ik spelen zonder goede voorbereiding, ik houd mn hart vast 😅.
Voor mij mag het blijven zoals het nu is.

ruudenkit

Shit...Ik dacht dat ik Oss had ingevuld, maar heb caruso ingevuld.
Op keukeleire na allemaal top 15 gekozen renners.

robotour

och ruudenkit, misschien pakt dit wel beter uit, dan veel tijd steken in de voorbereiding, statistieken bekijken etc. Vaak kies je dan toch weer de verkeerde renner. De keuze voor Caruso kan misschien wel goed uitpakken zelfs.

ruudenkit

Oss os eigenlijk altijd goed in deze periode en bij deze omstandigheden maar ik laat me graag verrassen

tvm

Goed gedaan Fondista!

Fondista

thanks Tvm....

Wil je weten wat m'n laatste wissel was vanmorgen?

Kung eruit voor Bookwalter (29p VS 10p)

.......

(zeg maar niks)

ruudenkit

Last minute change Degenkolb en gorka izagirre eruit gehaald.. fingers crossed.
Toch maar herrada erin

ruudenkit

Met cocuard

Fondista

ruud, ik heb juist lastminute degenkolb erin gefietst ten koste van bonifazio en Bennett :)

Fondista

vooralsnog geluk met m'n calculatorkeuze Henao (strijd tussen musthave porte en contador dus aangevuld met de goedkoopste 3e kanshebber en enige 4punter)

alleen jammer dat degenkolb nergens was...

ditisdavid

Ieder spel waarin ik Tony Martin ooit heb gekozen valt hij tegen. Die gaat bij deze in het lijstje nooit meer nemen...

SlamSam111

P-N drama bij mij, Tirreno prima!

1 2 ... 13 ... 34 35

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.