wielerjaarspel (wijnreder)

1 2 ... 15 ... 34 35
pirazzi

In Romandië sta ik nu tweede, als Ion Izagirre morgen de tijdrit wint is er nog een kleine kans om eerste te worden maar de Japanner staat 41 punten voor en haalt waarschijnlijk meer punten met de extra vragen.

Laatst gewijzigd
ruudenkit

Je gaat idd weer lekker, stoel ook en ik verwacht ook nog n paar plekjes te stijgen

Poeksel

Kan het kloppen dat door alle nieuwe wielerspellen die Wijnreder organiseert, de organisatie van het Girospel in het honderd loopt? Of althans, de puntenverdeling? Die is nogal bizar.

ruudenkit

Hoe bedoel je Poeksel?

pirazzi

Each rider has received a certain value based on his results in the last 365 days.
Daarom heeft bijvoorbeeld Hofland 3 sterren en Landa maar 1.

Fondista

Voorheen stikte het idd van de 4punters en 5punters. Daaruit de juiste kiezen bepaalde een groot deel van het succes.

In dat opzicht lijkt deze editie wellicht makkelijker, maar ik denk dat het tegendeel waar is. Voorheen werd je wat betreft 3punters en duurder min of meer richting bepaalde keuzes gedwongen. Nu is dat niet zo...en dat kán het lastiger maken.

Opvullende 1punters zijn nu niet langer 3e rangs sprintertjes en aanvallertjes bijvoorbeeld...en als ook (relatief veel) klassementsmannen voor 1punt te krijgen zijn, krijg je richting de duurdere renners hetzelfde dilemma/afweging.

Laatst gewijzigd
Kian

Ik zag dat er ook een Wielerflits league was, kan iedereen daar in? Zoja wat is toegangscode :D

pirazzi

16 januari 2017 om 17:09 REACTIE

Fondista

We kunnen aan de gang. Er is een subleague:

Wielerflits
(Created by: Fondista)
379WT1FH

Vanavond ff invullen en dan gaat seizoen 2017 van start!

Kian

Bedankt!

tvm

'@ Fondista,

In het verleden mocht je team volgens mij in een grote ronde dan ook 50 punten bevatten.
De verhoudingen zijn niet zo gek veel anders mijns inziens.

tvm

Iemand nog zin om te discussiëren over welke renner op te stellen?

Van Garderen of Jungels? (2 ster)
Yates, Zakarin of Mollema (4 ster)
Gaviria of Ewan? (4 ster)
Bennet of Ruffoni? (2 ster)

Ik ben benieuwd.

Fondista

'@ tvm, het te besteden aantal punten is altijd in verhouding met de zwaarte van het deelnemersveld (dus aandeel 4/5-punten renners). Dat is dan idd hetzelfde als andere jaren, die verhouding, dat klopt.

Dan over je keuzes, even puur lukraak wat voorkeuren:

jungels
yates
gaviria
ruffoni

SlamSam111

Ik zou gaan voor:
Jungels
Yates (krijgt ook jongerenpunten)
Gaviria
Ruffoni

Verder vind ik het toch wel heel lastig te kiezen..
Eerste drie etappes allemaal kansen voor sprinters, krijgen er klassementspunten bij maar langs de andere kant is de kans dat ze de ronde uitrijden vrij klein.

Fondista

ff los van het verschil in aanschaf (2p vs 3p):

Van Garderen of Thomas?

tvm

Oef, Van Garderen gaat op zeker de subtop halen denk ik. Thomas kan zomaar podium rijden, maar zie ik ook door het ijs zakken. Ik verwacht meer van Tejay.

Ik snap daarom eigenlijk ook niet zo goed dat jullie Jungels hoger dan van Garderen inschatten, of het moet jullie om de witte trui te doen zijn?

Fondista

Mooi, "op zeker..., denk ik" ;)

En wat is door het ijs zakken? Stel dat dat gebeurt, zakt ie dan direct zo ver dat hij buiten Tejay's subtop belandt?

Ik vind ze dus eigenlijk min of meer gelijkwaardig:
Tejay haalt idd max. de subtop en als het tegenvalt haalt ie de top 10 (net) (niet)...
Thomas zou in theorie podium kunnen rijden, mits ie de laatste week in de voorste groep mee kan komen, maar als dat tegenvalt, zakt ie weg (naar posities 6-10?)

En als ik dat dan zo beredeneer geeft hun prijs exact weer hoe de verhoudingen liggen :), tejay 2p, thomas 3p....tja...

Ben er nog niks mee opgeschoten :) ...en dan heb ik Jungels nog niet eens in de afweging betrokken, want vind voor hem helemaal geen indicatie te geven of hij überhaupt top10 kan rijden in dit veld (maar dat ie wel mogelijk veel ritpunten kan ophalen)...

Edit:

En nog iets anders wat me bezig houd, meer psychologisch van aard:
Zou je in deze Giro voor het ideale team, of de beste benadering daarvan, überhaupt 40p nodig gaan hebben of kun je het zelfs met minder af?
In flutrondjes zoals Langkawi laat het me, vanwege het zwakke deelnemersveld, totaal koud als ik 25p te besteden heb en mijn selectie komt uit op 'slechts' 21p, maar in een grote ronde lijkt het wel alsof 'iedereen', los van de zoektocht naar de beste combinatie van renners, ook altijd per se de maximaal te besteden aantal punten volledig wil opmaken. Herkenbaar?

Laatst gewijzigd
tvm

Als Thomas door het ijs zakt, dan belandt hij buiten Tejay's subtop vermoed ik. Wellicht dat hij gaat werken voor Landa.
Tejay zie ik daarentegen niet zo gauw hoeven werken voor Dennis.

En uiteraard is de scheidslijn tussen zeker weten en denken of zelfs twijfelen voor zo'n grote ronde flinterdun.
Mocht van Garderen 4e eindigen in het AK, dan zal iedereen zeggen: hij heeft het eerder in de tour al eens bewezen.
Zakt hij er doorheen, dan is dat ook weer een bevestiging van zijn eerdere falen in grote rondes.

Fondista

Het blijft vooraf dus gokken...

Check ook ff m'n edit in vorige post ;)

pirazzi

45 punten is misschien niet nodig, klopt. Bijvoorbeeld Gaviria is 4 sterren en Nizzolo 5 maar als Gaviria eerder naar huis gaat haalt Nizzolo waarschijnlijk meer punten.

Poeksel

'@Fondista: in het Megaflits Voorjaarsklassiekersspel kwam ik op 7962 punten uit met mijn selectie (8000 te besteden). Ik had gemist dat ik Wellens door Gilbert kon vervangen en zo op 8000 uitgekomen was. Direkt na de deadline zag ik dat en toen baalde ik al ervan. Dat balen werd er later niet minder op....

Dus ja, tenzij echt alle toppers zoals Nibali en Kruijswijk zijn geprijsd, maak ik mijn 40 punten wel op.

Laatst gewijzigd
SlamSam111

Rohan Dennis 4 sterren lijkt me veel.
Mij lijkt het moeilijk in te schatten om de juiste verdeling sprinters/klimmers, klassementsmannen te maken..

Fondista

'@Poeksel, ik meen dat het ideale team bij een van de grote rondes vorig jaar 39p bedroeg ipv toegestane 40p. Kon wel es de Tour zijn geweest.

In jouw geval Poeksel ging dat op. Als je keek naar wat het ideale team was en het team van de winnaar Zwiebeln dan was dat in beide gevallen geen 8000p. Nu je toch naar megaflits spel verwijst, valt het me daar ook op dat men er regelmatig op uit is om exact 8000p te spenderen of er zo dicht mogelijk bij in de buurt te komen.

Wat ik wil zeggen is dat het helemaal niet zo hoeft te zijn dat jouw 'dichtst bij de max'-team beter scoort dan je 'ik heb dan wel nog 200p over maar voor mij is dit mijn killer team'-team...en dat het per se willen opmaken van besteedbare punten iets psychologisch is dat tussen de oren zit.

"ik heb nu een superteam! maar ja, ik heb nog 200p over...oh oh...dat kan nooit goed zijn. ben een dief van m'n eigen portemonnee als ik die niet ook ff besteed" ;) :)

Laatst gewijzigd
Fondista

'@slamsam: nog zoiets wat tussen de oren zit volgens mij, het "een goed gevoel hebben over de verdeling van type renners binnen je team".

Zou eigenlijk irrelevant moeten zijn en niet het uitgangspunt van je puzzeltocht. In plaats daarvan zou je denk ik moeten kijken naar welke 15 renners halen over drie weken genomen de meeste punten...en als je dan klaar bent en je team staat dan wacht je tot de stofwolken zijn opgetrokken en dan aanschouw je wat het is geworden.

Zo zou je het, zonder dat knagende gevoel en dat stemmetje in je hoofd dat zegt dat de verdeling niet helemaal optimaal in balans is, moeten doen...maar ik kan dat ook niet hoor en kijk ook of de verdeling wel in orde is :)

Laatst gewijzigd
pirazzi

Tja, ik had het ideale team voor het Megaflits Girospel maar dat was 8002 punten dus moest toch ergens een aanpassing maken. Pozzovivo is trouwens wel goedkoop bij World Cycling voor maar 1 ster ...

tvm

Als je moet kiezen, in welke volgorde zou je de volgende renners kiezen?

Pozzovivo, Pirazzi, Fraile, Rolland, Landa

Allen zijn ze 1 ster waard, de een zal voor het algemeen klassement gaan, de ander voor ritwinst of de bergtrui. Of een combinatie van beide.

Overigens komt mijn meest ideale team uit op 39 sterren.

1 2 ... 15 ... 34 35

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.