Je kunt deelnemen aan zoveel subleagues als je wilt. Sommige zijn besloten, andere zijn open.
Trouwens, Catalunya wordt n hele kluif vind ik. De kans is groot dat een of twee vijfpunters flatsen. Als je die hebt, ben je weg. Aan de andere kant, als je dé top twee-drie vijfpunters niet hebt, ben je ook weg. Sowieso is er bij de eenweeksrondes geen ruimte voor compensatie/herstel (door de renners en dus ook door je pouleselectie) zoals bij een van de drie grandtours. Daarmee kon catalunya weleens de lastigste ronde van het jaar zijn.
Ik ben het met je eens dat wanneer je iemand kiest als winnaar van een bepaalde trui dat je hem dan op zijn minst ook in je selectie moet opnemen.
Echter, de enige uitzondering die ik daarbij maak, geldt voor de jongerentrui. Het kan best zo zijn, zeker in de kleinere rondjes zoals eerder bijvoorbeeld Ster van Bessèges, dat de beste jongere in totaal minder punten bij elkaar fietst dan de top 30-40 renners uit het spel...
Kelderman is daarnaast dus het eerste voorbeeld van wat ik eerder schetste: je moét goed zitten met de dure renners (4-5 sterren). De goede moet je in je team erbij hebben en je mag dr geen dure misser bij hebben zitten. Kelderman, en na vandaag ook Dennis, zijn dus de eerste voorbeelden. Bouhanni lijkt vooralsnog op weg te zijn om een potentiële musthave te worden, al blijft het nog ff afwachten of ie aan het eind van de rit als sprinter zijnde zijn dure vijf sterren waard is geweest...
Ah, ik las het alsof je Kelderman had om hem daadwerkelijk de jongerentrui te laten winnen. Net als jouw selectie voor een Kelderman kijk ik inderdaad ook of er interessante sterke renners bij zitten die ook nog eens in aanmerking komen voor (neem mee, neem mee, alles moet weg, GRATIS) jongerentruipunten.
Edit: ik zie dat je het erg ver hebt doorgevoerd, haha. Volgens mij heb je bijna alleen maar jongeren, of niet?
Yep. Het blijft vooraf natuurlijk n complete gok. Zeker in dit veld. De crux gaat m zitten in etappe 5 en 7 mbt het spel denk ik. Wint daar n vlucht of compacte groep en heb je dan de juiste mannen dan ben je denk ik binnen...als t 'gewoon' n sprint wordt of zoals morgen met de GC mannen dan ontloopt t elkaar allemaal niet veel en wordt t rekenen achter de komma met eindklasseringen en extra vragen. Ach, we zullen zien. Hoop iig op n spannende rit morgen.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.