wielerjaarspel (wijnreder)

1 2 3 4 ... 34 35
pirazzi

21-03-16 27-03-16 2.WT Volta Ciclista a Catalunya Open to participate
Neem aan dat Peter Post Forever binnenkort een code post voor dit spel. :)

Fondista

Up

Peter Post Forever

De code:

5HUBWC9U

pirazzi

Nu heeft Fondista al een eigen competitie aangemaakt zie ik met de naam Team Laudius. :)

Fondista

Pirazzi, ik poule altijd met collega's. Dat is die subleague. Daarnaast meet ik me graag met jullie in de WF subleague. Dus ppf wederom dank voor de code.

pirazzi

Aha dus je kunt hier aan twee competities meedoen, niet bij Zweeler bijvoorbeeld waar je maar van 1 subleague lid kan zijn.

Fondista

Je kunt deelnemen aan zoveel subleagues als je wilt. Sommige zijn besloten, andere zijn open.

Trouwens, Catalunya wordt n hele kluif vind ik. De kans is groot dat een of twee vijfpunters flatsen. Als je die hebt, ben je weg. Aan de andere kant, als je dé top twee-drie vijfpunters niet hebt, ben je ook weg. Sowieso is er bij de eenweeksrondes geen ruimte voor compensatie/herstel (door de renners en dus ook door je pouleselectie) zoals bij een van de drie grandtours. Daarmee kon catalunya weleens de lastigste ronde van het jaar zijn.

pirazzi

In dit spel Kelderman gekozen, met het oog op jongerentruipunten maar daar gaat een streep door dus.

Fondista

Ik ben het met je eens dat wanneer je iemand kiest als winnaar van een bepaalde trui dat je hem dan op zijn minst ook in je selectie moet opnemen.
Echter, de enige uitzondering die ik daarbij maak, geldt voor de jongerentrui. Het kan best zo zijn, zeker in de kleinere rondjes zoals eerder bijvoorbeeld Ster van Bessèges, dat de beste jongere in totaal minder punten bij elkaar fietst dan de top 30-40 renners uit het spel...

Kelderman is daarnaast dus het eerste voorbeeld van wat ik eerder schetste: je moét goed zitten met de dure renners (4-5 sterren). De goede moet je in je team erbij hebben en je mag dr geen dure misser bij hebben zitten. Kelderman, en na vandaag ook Dennis, zijn dus de eerste voorbeelden. Bouhanni lijkt vooralsnog op weg te zijn om een potentiële musthave te worden, al blijft het nog ff afwachten of ie aan het eind van de rit als sprinter zijnde zijn dure vijf sterren waard is geweest...

pirazzi

Daarom had ik ook Miguel Lopez gekozen maar die heeft nu ook al een achterstand van bijna 7 minuten.

Fondista

Ah, ik las het alsof je Kelderman had om hem daadwerkelijk de jongerentrui te laten winnen. Net als jouw selectie voor een Kelderman kijk ik inderdaad ook of er interessante sterke renners bij zitten die ook nog eens in aanmerking komen voor (neem mee, neem mee, alles moet weg, GRATIS) jongerentruipunten.

Edit: ik zie dat je het erg ver hebt doorgevoerd, haha. Volgens mij heb je bijna alleen maar jongeren, of niet?

Laatst gewijzigd
pirazzi

Nairo Quintana, Ilnur Zakarin, Chris Froome, Ben Swift en Alberto Contador zijn geen jongeren meer en die heb ik wel. Als ik echt voor het jongerenklassement was gegaan had ik waarschijnlijk geen 40 sterren gebruikt en bijvoorbeeld Louis Vervaeke gekozen ipv Contador. :D

pirazzi

Bouhanni is afgestapt dus misschien toch geen musthave.

Fondista

Yep. Het blijft vooraf natuurlijk n complete gok. Zeker in dit veld. De crux gaat m zitten in etappe 5 en 7 mbt het spel denk ik. Wint daar n vlucht of compacte groep en heb je dan de juiste mannen dan ben je denk ik binnen...als t 'gewoon' n sprint wordt of zoals morgen met de GC mannen dan ontloopt t elkaar allemaal niet veel en wordt t rekenen achter de komma met eindklasseringen en extra vragen. Ach, we zullen zien. Hoop iig op n spannende rit morgen.

pirazzi

De Gendt ook een musthave, had het kunnen weten want hij won 3 jaar geleden ook een soortgelijke etappe.

Fondista

Op de laatste dag erin gezet...had nog n kansloze collenpakker nodig 😉

Fondista

PeterPostForever, heb je weer wat codes voor ons? 😊

Peter Post Forever

De Panne 8Q1AQVS7

Peter Post Forever

Vuelta al Pais Vasco 9KN0VCBY

Peter Post Forever

Giro d'Italia PB9BFE1O

Fondista

Om a la Mart te spreken: senk joe!

Peter Post Forever

U zijt wellekome

Fondista

Lekker begin, Bevin is dr al bij gaan liggen...

Een Nieuw-Zeelander in België, ik wist al niet helemaal wat ik ervan moest denken.... :)

Laatste man

 Kristoff, Alexander
 Kittel, Marcel
 Martin, Tony
 Baška, Erik
 Guardini, Andrea
 Küng, Stefan
 Phinney, Taylor
 Teuns, Dylan
 Le Bon, Johan
 Modolo, Sacha
 Durbridge, Luke
 Mezgec, Luka
 Rowe, Luke
 Stannard, Ian
 Petit, Adrien

Mmm, mis blijkbaar Westra. Had punten zat nog.

pirazzi

Ben niet de enige die Kristoff niet heeft, maar ook pech met Bevin. Aan de andere kant geluk met Vliegen (punten voor het bergklassement).

1 2 3 4 ... 34 35

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.