Machtig gister, Eden, en tweede plek bij de televoting. Jammer van de pallo jury's. In de link haar optreden in de finale.
Ja Turkije was daar ook zeer goed in, met matige tot slechte nummers ver komen bij de televoting, omdat ze in veel landen een fanatieke kern hebben. Hoe zou het toch komen dat al het boe-geroep in de zaal (op X volop filmpjes van te zien) weggefilterd moest worden? Wat in ieder geval ook een feit is, is dat een paar uur voor de uitzending een hele agressieve campagne voor het nummer op social media losbarstte. Alleen bij dat nummer.
Ik had er van tevoren niet erg over nagedacht, maar wat een onwenselijke situatie dat Israël deelnam. Vanwege de propaganda voor de oorlog. Zelfs witwassen van genocide werd door politici in andere landen gezegd. En Moroccanoil als hoofdsponsor, waarvan ik niet wist dat het een Israelisch bedrijf was. Dat je zo'n misleidende naam gebruikt is al veelzeggend. Ik zou hopen dat dit de laatste keer is dat Israël meedoet, zolang daar de situatie niet ernstig verbeterd is.
"Toen won er 1 die rapt."
Heb je het over Stefania van Kalush Orchestra Klootje? Die kreeg vooral de sympathiestem door het uitbreken van de oorlog in Oekraine. Bovendien ook het Gangsta's Paradise recept: melodieuze basis en daar stukjes rap in verwerken. Voorbeelden van hits die pure rap zijn, zijn er een stuk minder.
Ik vind hiphop een zeer overschat muziekgenre. Van nederhop weet ik in ieder geval dat het zeer populair is op Spotify, maar dat het zeer slecht uit testen komt onder luisteraars van radiostations. Waardoor die het nauwelijks draaien.
Gezien de stemmen die Joost kreeg in de halve finale en hoe de vakjury over hem dacht was de kans levensgroot dat hij had gewonnen gisteren. Blijft bizar dat een of andere vrouw die zelf de regels overtrad door hem de filmen (en dat bleef doen na meerdere verzoeken te stoppen) hem eruit heeft gewipt. Het feit dat ze dat filmpje niet online zet geeft wel aan dat er echt niet zo veel aan de hand was.
Wel hilarisch om te zien hoe de show in het water viel. Massaal boegeroep, juryleden die weg waren, andere landen die Joost steunen en zich ook uitspraken tegen de massamoord die plaatsvindt in Gaza.
Tijd voor een outro.
Als de lezing van AVROTROS klopt, hoe zal die cameravrouw er dan bij dat uitfluiten van Martin Österdahl bijgezeten hebben, vraag ik me af. De catchfrase 'You're good to go' die normaal gesproken als grappig bedoeld is, sloeg volledig dood.
Was een prima show gister, rotte plek eruit gesneden. Dat gebrabbel van connie maas was tenenkrommend, hij kon er maar niet over ophouden. Einde verhaal voor hem denk ik, en einde verhaal voor avrotros het nog eens uit te zenden. En mooi dat Kroatie niet won, dat was echt een bullshitlied. Gelukkig waren de sneuerds gister allemaal verzameld in leeuwarden.
Het is gewoon een dikke shitshow geworden dit jaar met inderdaad Israel die natuurlijk buiten gehouden had moeten worden terwijl hun tanks aan de grens van Rafah warm staan te draaien. Ik zit nog steeds op de piste dat Israel achter Klein's exit zit, de tijdlijn heeft er veel van weg. Toeveal bestaat niet.
verder het festival niet gezien, wel het noorderlicht. Zaten er ook nog nummers bij die net ietsie beter waren dan verschrikkelijk schijt? Zeg maar dat Lidl's huispils ineens heerlijk smaakt nadat je die van de Boni gedronken hebt, welke waren dat?
Ik zit op dezelfde piste RV.
Noorderlicht hier in Nimma overigens niet gezien, maar moet ook zeggen dat ik niet extreem laat ben opgebleven. De nacht ervoor compleet gemist. Toch zonde, hoe was het daar?
Nog even de vertaalde text van het origineel van Eden, October Rain. Mooie eerste zinnen, de geschiedschrijving staat aan onze kant.
Writers of the history
Stand with me
Look into my eyes and see
People go away but never say goodbye
Someone stole the moon tonight
Took my light
Everything is black and white
Who’s the fool who told you
Boys don’t cry
Hours and hours and flowers
Life is no game for the cowards
Why does time go wild
Every day I’m loosing my mind
Holding on in this mysterious ride
Dancing in the storm
We got nothing to hide
Take me home
And leave the world behind
And I promise you that never again
I’m still wet from this october rain
October Rain
Living in a fantasy
Ecstasy
Everything’s meant to be
We shall pass but love will never die
Hours and hours and flowers
Life is no game for the cowards
Why does time go wild
Every day I’m loosing my mind
Holding on in this mysterious ride
Dancing in the storm
We got nothing to hide
Take me home
And leave the world behind
And I promise you that never again
I’m still wet from this october rain
October Rain
October Rain
(There’s no air left to breathe
There’s no space
I’m gone day by day
Everyone is good kids one by one)
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.