Het 'wat-luister-je-nu' topic

1 2 ... 231 ... 286 287
Klootje Kriekeljon

Ik ging vroeger stiekem lucifers bij de Edah kopen.

Y?

esims2.0

Soms lukt het.

Raul Alcala
Klootje Kriekeljon
Ik ging vroeger stiekem lucifers bij de Edah kopen.Y?

Lit! 

Raul Alcala

Nog 1 ding 

esims2.0

De enige echt goede cover van een Depeche Mode nummer. Vind ik.

Klootje Kriekeljon
Raul Alcala
Nog 1 ding 

Nog meer RnB

Raul Alcala

Joe is m'n weak spot, klootje.

Laatst gewijzigd
Raul Alcala

Nog meer bangers uit die era. Geen colabs deze keer. "Fresh" was de word to say, die meisjes natural beauties, echte cuties, natte kussen, geen geouwehoer 

Kwam Ini ineens langs op de dansvloer. 

Heel lhbtq etc. Toen al

Laatst gewijzigd
Raul Alcala
esims2.0
De enige echt goede cover van een Depeche Mode nummer. Vind ik.

Royksop is wel cool. Bjork uit die tijd. Muziek voor in het bos met een didgerido 

Over covers gesproken 🥳

Raul Alcala

En toch komt het uit z'n tenen.

Jacco van Stierop

Ik was er geen liefhebber van, van The Bee Gees. Het bleven sukkeltjes, ook al gingen ze een beetje hip proberen te wezen. Het zat tegen het potsierlijke aan, met die verwijfde stemmetjes op een softe discobeat.

Maar stiekem vond ik ‘How deep is your love’ eigenlijk wel tof, uitermate fraai zelfs. Dat werd nog sterker toen het op de draaitafel kwam te liggen op een klasseavond. Ik weet niet meer wie wie vroeg, maar op de klanken van The Bee Gees ging ik schuifelen met Marion V. Ik had nooit zoveel acht op haar geslagen, een fris meisje maar een beetje type ‘girl next door’, bovendien verdacht ik haar ervan platen van Abba in bezit te hebben. Maar ze danste goddelijk, ze bewoog uitermate soepel en sensueel met haar heupen. Bij haar vergeleken was Carla W., op wie ik een oogje had omdat ze van die blauwglanzende, nauwsluitende spijkerbroeken droeg, eigenlijk gewoon een houten pop. De herinnering aan de prettige verwarring die zich destijds van mij meester maakte koester ik nog steeds zorgvuldig.

Ja, mooi nummer van The Bee Gees.

 

Laatst gewijzigd
Lalsacien

Leuk verhaal, Jacco. 

Ik had tijdens het eerste dansfeestje flinke schroom om de dansvloer op te gaan. 

Come on Eileen van de Dexy's Midnight Runners haalde mij over de streep.

Laatst gewijzigd
kraamverlof
Jacco van Stierop
Ik was er geen liefhebber van, van The Bee Gees. Het bleven sukkeltjes, ook al gingen ze een beetje...

Graag meer van je verhalen Jacco, al dan niet wielergerelateerd, je hebt een prachtige schrijfwijze. Kan WF wel gebruiken!

Klootje Kriekeljon

Jullie maken mij melancholisch op de vroege morgen. 

Aantrekkingskracht naar een persoon die niet per se goed voor je is. Toen kriekeljong was hoorde hij er op het schoolfeest voor het eerst over. Ook al zou dat besef pas later komen. 

Wicked Games

kraamverlof

 

De jonge kraam, als 17-jarige, voor het eerst zonder ouders op vakantie, het vlaamse Mol, aan het zilvermeer. Cassettebandjes van pop in je moerstaal mee, Clouseau zat er vanzelfsprekend bij. Een dancing, op fietsafstand vd camping, iedere avond, en feesten in tenten in de omgeving. Voor een kater was niet al teveel bier nodig, overdag aan het zilverstrand bijkomen, 's middags in de rij voor de snackbar. Verliefdheid, Marina, ervaringen, en op tienertoer vlak daarna nog opgezocht, maar na 3 liefdesbrieven over en weer was het wel voorbij:

 

 

 

esims2.0

Nog een cover, dit keer met een hoog improvisatiegehalte. Ik heb een hekel aan Queen, maar dit vind ik toch wel leuk gedaan.

Raul Alcala

Lang niet wies

esims2.0

DJ Spoony (niet dat ik daar ooit van gehoord had) heeft een paar jaar geleden als ode aan de garage house een album uitgebracht met covers die allemaal *kuch* colabs zijn met zijn favoriete zangeressen. Deze vind ik veel beter dan het origineel, die niet Sweet Like Chocolate is. Deze wel. Staat sindsdien jaarlijks ook in mijn Top 2000 lijstje.

Raul Alcala

Gewoon lekker

Raul Alcala

Voor een ieder wieder weer wat geklieder door lieden die liedjes binnen spinnend te buiten gaan. Gentlemem is de naam.

esims2.0

De eenzijdig zwarte muziek van Raul in dit topic begint op activisme te lijken, net als in de Israël discussie. En als het in het laatste bericht eens een keer niet om een zwarte artiest gaat, dan is het nog hiphip, een oorspronkelijk zwart muziekgenre. Serieus, dit is toch 13 in een dozijn meuk?

Laatst gewijzigd
Raul Alcala
esims2.0
De eenzijdig zwarte muziek van Raul in dit topic begint op activisme te lijken, net als in de Isra&e...

😆

Ik post muziek waar ik graag naar luister. Al jaren doe ik dat hier. En nu ik juist wat meer diversiteit plaats de laatste dagen naast m'n hiphop neurose, kom jij met dit soort bizarre verwijten naar me? Of is het aandacht tekort?

 

esims2.0

En hetzelfde geldt voor mij.

Raul Alcala

 

Jacco van Stierop

“Nog een cover, dit keer met een hoog improvisatiegehalte.”

Wat is in deze cover het hoge improvisatiegehalte dan? Er wordt door de bandleden niet geïmproviseerd op hun instrumenten, en de structuur van de song blijft grotendeels intact vergeleken met het origineel, zelfs het eindje, - de Ve trap als slotakkoord-,  is identiek.

Ja, het staat in een andere toonsoort, en de Nederlandse tekst wijkt af van de oorpronkelijke Engelse tekst. Het is een bewerking, met improvisatie heeft het helemaal niets te maken.

1 2 ... 231 ... 286 287

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.