Het 'wat-luister-je-nu' topic

1 2 ... 233 ... 260 261
Klootje Kriekeljon

Vind dat RV het goed omschrijft. En toch ga ik er goed op. Hoeft allemaal niet bijzonder diepgaand te zijn.

Raul Alcala

Hartstikke goed. Jammer dat ze daarna compleet slick gingen 

Raul Alcala

Geen idee waar ik deze onder moet scharen trouwens

Raul Alcala

Vooruit, de laatsten

Wat een mooi kwartet, zou Mo zeggen.

Prachtige stehehuuuum

Romāns Vainšteins

Wat mij stoort is ook het contradictieve, dan zie je er zo wild en stoer uit (denk tenminste dat ze dat beogen), gevaarlijk in de camera kijken, en dan ineens piepen alsof je een weerloos kuikentje bent.Als tiener vond ik het ronduit bizar, deze muziekstroom, vreselijk. En ik was destijds wel een 90ies hiphop fan dus ga me niet van racisme'en.

esims2.0

Het draait alleen maar om machogedrag bij hiphop. Ik weet dat je muzikaal gevormd wordt in je tienerjaren, nog preciezer tussen je 14e en je 16e, dus daar zal de voorkeur van sommigen wel uit te verklaren zijn. Maar dat 95% van de muziek hier van zwarte artiesten is, op een Nederlandse wielerwebsite, dan jaag je me bijna naar de PVV.

Laatst gewijzigd
Klootje Kriekeljon
Raul Alcala
Romāns Vainšteins
#5805
Wat mij stoort is ook het contradictieve, dan zie je er zo wild en stoer uit (denk tenminste dat ze...

Ik ga m'n belofte weer eens verbreken. Ik ben nooit van de gangsta hiphop geweest, de tracks met soul invloeden hadden altijd m'n voorkeur. Ik luisterde echt nooit naar Tupac gek genoeg. Met terugwerkende kracht wel weer natuurlijk.  Dat het ontstaan is in de gettos waar ze over hun dagelijkse levens rappen is natuurlijk in van alles terug te horen en zien. Maar er is genoeg diversiteit in de 90s hophop. De La ging er prat op.

En veel rnb tracks hebben gewoon een hiphop beat. Wat ik al eerder aangaf, het is voor mij de andere kant van dezelfde medaille.

Camp Lo is een soort van eendagsvlieg geworden, maar hey hoe zwoel is dat.

 

De jazzy hiphop ging er bij mij ook altijd goed in

Jazzmatazz albums zijn, hoe zeg je dat

Episch 

Raul Alcala
Klootje Kriekeljon
#5807
Definitely not K-Mart

Run klootje Run

Jacco van Stierop

@Raul

Hier nog een vroeg werkje van Queen Latifa, niet in de laatste plaats is het de sample van Sly and The Family Stone die een grote glimlach op mijn bakkes tovert.

Raul Alcala

Thanks Jacco. Heerlijk. Ze heeft ook van de vetste hiphop tracks gemaakt. De Naughty by Nature boys stiefelen nog langs in de clip

 

In Living Color was destijds ook een toffe show

Laatst gewijzigd
Romāns Vainšteins

Wellicht is dat het: mijn gemis aan liefde voor 'soul' en 'jazz'. Of raps nou gansta waren of uit welke hood ze kwamen ging grotendeels aan me voorbij zolang het maar schimmige, naargeestige beats waren. Alles met teveel 'funkiness',... ; stja

Ik ben trouwens wel een enorm liefhebber van Gnarls Barkley (te vroeg gestopt) waar volgens mij wel degelijk wat soul in zit. Dat is dan kennelijk mijn kind van ziel.

https://www.musicmeter.nl/artist/5524

Ik vind allebei de albums in volledigheid top.

Romāns Vainšteins

De La Soul ken ik al vanaf de basisschool, ik had 2 kameraadjes die dat op op casette luisterden en peacetekens op hun schooltas tekenden. Het doen alsof ik het begreep, ook tof vond etc duurde ongeveer anderhalve dag. Wat erg lang is voor het ophouden van pretentes bij mij, sindsdien nooit meer gelukt.

Raul Alcala

Gnarls Barkley is ook episch 🤠

Sluit ik nu echt af voor vandaag.

Helene kieke 

 

Romāns Vainšteins

Ja, dat is een goede beat.

esims2.0
Klootje Kriekeljon
#5807
Definitely not K-Mart

Was je aan het afreageren of leek dat alleen maar zo Klootje? Ik denk dat ik het in dit topic maar voor gezien houd, als er met bedekte bedoelingen muziek gedeeld wordt.

Romāns Vainšteins

Ik heb liever dat je blijft en wat meer deelt.

esims2.0

Ok komt 'ie.

 

Raul Alcala

Raul Alcala

Chuck D wel underrated vind ik. Hij heeft een heel sterke delivery, top lyrics, top ad lips en een echte verhalenverteller.

Laatst gewijzigd
Klootje Kriekeljon
Robertje

Romāns Vainšteins

Ik heb public Enemy, dus Chuck D zowel als Flavor Flay, live gezien op LL 2000 (of daar ergens)

De ene playbackte waar de ander probeerde de nieuwste CD te verkopen: je kan wel raden wat wij daar als publiek precies van vonden.

Raul Alcala

Yeah boiiiii, daar kan je z'n klok op gelijk zetten.

Raul Alcala

Tom Misch, jaja

Tot tranen geroerd

1 2 ... 233 ... 260 261

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.