Het 'wat-luister-je-nu' topic

1 2 ... 237 ... 255 256
Raul Alcala

esims2.0

Dit had de Volkskrant onder anderen in hun top 100 van Nederlandstalige muziek gezet (op 52). De clichés vliegen je om de oren. Als het als cabaret bedoeld is, dan vind ik het wel geslaagd.

Il Leopardo della Primavera

Romāns Vainšteins

Qua Nederlandstalige muziek is er eerst Henny Vrienten zijn doe maar songs, dan de verdere songs van hen, en dan....

esims2.0

Over Henny Vrienten gesproken. Ik kom zelden in Amsterdam, maar ergens begin jaren 90 was ik daar op een zondag in het Vondelpark. Bij een klein podium stond een verkeerslicht dat toevallig op groen stond. Dat betekende een onaangekondigd optreden. Dat bleek Henny Vrienten te zijn die zijn nieuwe album Mijn Hart Slaapt Nooit kwam promoten. Jaren later heb ik het nummer Blij En Bang aangevraagd bij het radioprogramma AVRO Nachtdienst (waar mijn Tourspel naar is vernoemd) en bij de afkondiging werd gezegd dat Jan Akkerman de gitarist is op dat nummer. Jan Akkerman, toch niet de minste. Die moet ik toen ook gezien hebben.

Laatst gewijzigd
esims2.0

Hier trouwens mijn hele Nederlandstalige Top 100.

Marik
esims2.0
#5906
Hier trouwens mijn hele Nederlandstalige Top 100.

Ik ben het meest verbaasd over nummer 44 op deze lijst.

esims2.0

Als het van Nederlandse bodem was, dan stond er ook wel wat van Luv' in. Als je dat bedoelt. Daarover gesproken, deze staat vaak in mijn 80's lijstjes.

Laatst gewijzigd
Raul Alcala

Voor Kraam. Een nummer waar ik altijd een beetje een scheve bek bij trek, zo lekker. En voor Jacco, met een sample van Bolero Medley van Celeste Legaspi. Helemaal uit de Filipijnen. Ben je mooi klaar mee.

Kick Push is een liefdesverhaal, waarin een jongen die van skateboarden houdt een meisje vindt dat dezelfde passie deelt. Ze blijven door obstakels heen trappen en duwen van de autoriteiten die skaten verbieden, wat ook een metafoor is voor het navigeren door wat het leven je ook maar te bieden heeft.

Genoeg gezeurd

 

 

 

Raul Alcala

Blijkt hij net een nieuwe track uitgebracht te hebben, nujabes beat vibe. 

Zet nu America Manhunt op, over de bommen in Boston marathon.

Dus

Laatst gewijzigd
Raul Alcala
esims2.0
#5908
Als het van Nederlandse bodem was, dan stond er ook wel wat van Luv' in. Als je dat bedoelt. Daarove...

Pour toi 

esims2.0

Ja gooi er nog maar een excuustruus tegenaan met een vreselijk nummer. Ik vraag me af of deze opmerking van kraamverlof ook iets te maken had met het soort muziek hier.

esims2.0

Deze van eigen bodem vind ik wel leuk. Optreden was niet eens zo ver bij Raul vandaan, als ik hem goed begreep.

Raul Alcala
esims2.0
#5912
Ja gooi er nog maar een excuustruus tegenaan met een vreselijk nummer. Ik vraag me af of deze opmerk...

Ja, lekker hé. 

Raul Alcala

Zoek je mot, yo?

Raul Alcala

The real deal, honey 

Laatst gewijzigd
esims2.0

En zo blijft het hier niet een muziek maar een zwarte muziekpromotie topic. Dan kun je tegenwerpen dat ik het omgekeerde doe, maar dit is wel Nederland. Ik had al gezegd dat die Nederlandstalige Top 100 van de Volkskrant als een feuilleton gepubliceerd werd, en erboven stond iedere week dat "over de uitslag van harte kon worden gecorrespondeerd", dus dat heb ik ergens tegen het einde gedaan. Chris Buur reageerde daarop met de opmerking dat hij het zeer met me eens was dat over smaak wel degelijk te twisten valt. Op zijn vraag wat ik dan miste in hun lijst, reageerde ik met mijn eigen top 100. Daar had hij best lovende woorden voor over, maar hij merkte op dat er nul zwarte artiesten in stonden (op dat moment niet nagegaan, maar later zag ik dat het er toch nog een was). Maar wat een belachelijke opmerking. Het is een Nederlandstalige lijst en op het grondgebied waar Nederlands gesproken wordt, wonen nu eenmaal overwegend blanke mensen. De enige zwarte Nederlandstalige muziek is ongeveer nederhop en laat ik daar nu niet van houden. Net als dat in mijn lijstjes zeer weinig rockmuziek staat.

Laatst gewijzigd
Raul Alcala
esims2.0
#5917
En zo blijft het hier niet een muziek maar een zwarte muziekpromotie topic. Dan kun je tegenwerpen d...

Aldus de antisemitische zwarte muziek racist. Muziek in kleur opdelen, krijg nou de hik. In mijn netste bewoordingen zeg ik je nu voor 1 keer en nooit weer dat ik ook jouw muziek echt kut met peren vind. Nog sterker, ik luister er inmiddels niet meer na. Maar een ieder is vrij te posten wat hij of zij wil. Muziek is gevoel, en wie ben ik om over iemand anders z'n gevoel hardop te oordelen.

Hier. Allemaal witte koppen, hopelijk slaap je er goed op jongen. Alhoewel ik Mr Pink het leukste vond.

Ik draai m'n laatste weedje

Laatst gewijzigd
esims2.0

"Mooie lijst met veel ontegenzeggelijk schitterende nummers erin; ook mooi, die andere keuzes van Kecks en De Booij, daar is veel voor te zeggen. Maar ook wel grappig dat je de FunX-dj (ongefundeerd) verwijt geen belangstelling te hebben voor niet-hiphop, en zelf een lijst maakt waar welgeteld nul niet-witte muziek in staat (al is Ramses Shaffy bicultureel)."

Aldus Chris Buur. Net iets genuanceerder dan "kut met peren".

Laatst gewijzigd
Raul Alcala

Beter een goede buur dan een verre vriend. 👍

Raul Alcala

Il Leopardo della Primavera

Over skateboarden gesproken (ik doe het nog steeds regelmatig en ja ik kan kickflips)

Il Leopardo della Primavera

En nog eentje voor de homies in Georgië die demonstreren tegen de inmenging van Putin (ook al gaat dit nummer natuurlijk over de gelijknamige staat in de VS, van Cunninlynguists voor de liefhebbers)

Wheely

Skateboarden deed me aan deze track denken uit de Tony Hawk game. RATM nog steeds super actueel btw, was vergeten hoe vet die clip was.

josemanuelfuente

Gewoon een leuk en vrolijk gitaardeuntje

 

Laatst gewijzigd
1 2 ... 237 ... 255 256

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.