Het 'wat-luister-je-nu' topic

1 2 ... 238 ... 263 264
Romāns Vainšteins

Om even terug te komen op het hele 'zwarte muziek'-gedoe was ik eens in de top 2000 aan het scannen wat ik vinden kon. Bitter weing: RATM (wat niet 'zwart' is eigenlijk maar gedeeltelijk wel zo klinkt , Jimi Hendrixx, Prince (is die zwart?) , Michael Jackson zo hier en daar....

Neuh: in NL is de hoofdmoot roomwit hoor. Persoonlijk ben ik ook niet zo van de uitgesproken 'zwarte' muziektypen, af toe eens een uitzondering daargelaten.

 

Raul Alcala

 

 

Laatst gewijzigd
Raul Alcala

Raul Alcala

De mooiste van het chocopasta mannetje 

Klootje Kriekeljon

In november 2004 werd Fortuyn uit een lijst van 200 kandidaten gekozen tot de grootste Nederlander aller tijden. Hij versloeg daarmee onder andere Willem van Oranje, Willem Drees en Antoni van Leeuwenhoek. Achteraf bleek er iets met de computers te zijn geweest en had Willem van Oranje toch de meeste stemmen gekregen.

 

De uitslag zei echter weinig over wat de gemiddelde Nederlander vindt, het zegt alles over de doelgroep die gestemd heeft. Bij de Top 2000 is dat net zo. Radio voor de wat oudere mannelijke witte Nederlander. Is al vaker vastgesteld, zijn al vaker artikelen en columns over geschreven. Even wat langer nadenken en je hebt je reden waarom. 

 

Wat is de volgende discussie jongens? Mag ik alvast wijzen op het feit dat teletekst ook een vrij oud platform is? Dat de mensen uit het rifgebergte vroeger niet op pagina 702-704 keken hoe ze gekleed naar het werk zouden gaan? Dat mensen uit Anatolie niet de voetbalstanden op 818 bekeken als ze wilden weten wat Galatasaray deed? Dat de gemiddelde Syrische vluchteling niet zal weten dat 888 ondertiteling geeft in een taal waar hij weinig aan heeft?
Ik gok zo dat Nelson Mandela daar ook niet snel een verkiezing zal winnen als de vraag niet is: noem een donkere Zuid-Afrikaan.

 

Laatst gewijzigd
Raul Alcala
Klootje Kriekeljon
#5930
In november 2004 werd Fortuyn uit een lijst van 200 kandidaten gekozen tot de grootste Nederlander a...

Het lekkere zusje van Emma Wortelboer was gisteren bij die anti israel demo in Amsterdam. Waarom radicaliseren nette linkse meisjes vandaag de dag? 

Geen idee, ik ga liever pranks uit de hood kijken. Speciaal voor esims

 

Raul Alcala

Jaaaaaaa

josemanuelfuente
Klootje Kriekeljon
#5930
In november 2004 werd Fortuyn uit een lijst van 200 kandidaten gekozen tot de grootste Nederlander a...

Ik mis nog altijd de pagina érgernissen', meen dat dat 316 was

esims2.0

Kom jij uit België of uit Nederland Klootje? En ben je een autochtone Nederlander/Belg of iemand waarvan een vorige generatie niet daar vandaan kwam?

Klootje Kriekeljon

Is dat relevant? 

Romāns Vainšteins

Of kom je stiekem uit Letland en durf je daar (typisch Lets, trouwens) nu helemaal niks meer over te zeggen?

Marik
esims2.0
#5934
Kom jij uit België of uit Nederland Klootje? En ben je een autochtone Nederlander/Belg of ieman...

Ja serieus?

Raul Alcala

 

Destijds was ik wel verbaasd over deze colab op afstand. Nas was toen al

Raul Alcala

Een Mary J. Blige feat. compilatie tje

 

Raul Alcala

Met Roy Hayers

Met Grand Puba 

josemanuelfuente

Hertog Jan of Lindeboom?

esims2.0
Klootje Kriekeljon
#5935
Is dat relevant? 

De reden waarom ik ernaar vraag is dat je steeds enorm aangebrand doet en wild om je heen begint te slaan wanneer er kritiek is op het hiphop genre of de hoeveelheid zwarte muziek in dit topic. Het lijkt erop dat je uit Vlaanderen komt en geen autochtone Belg bent, maar dat kan ik makkelijk mis hebben.

Het is raar dat je nu nogmaals over de Top 2000 begint, alsof dat 'mijn' muziek is. Nee zeker niet. Ik had al gezegd dat ik de lijst tot 2008 geskipt heb en ik roep ook al jaren dat dit soort lijsten geen eerlijke weergave is van wat populair is, omdat de stemmen over veel te veel nummers verdeeld worden. Maar het is wel een lijst waar zo'n 600.000 mensen op stemmen en door zo'n 10 miljoen mensen op de een of andere manier gevolgd wordt. Jij wilt die mensen graag allemaal wegzetten als achterlijk, het evenement als een 'witte mannen gebeuren' en dat ze in een bubbel zitten. Wat is jouw bubbel dan? De 'hood' in jouw durp?

Dat je nu NOS Teletekst erbij haalt slaat helemaal nergens op, maar ik wil er best wat over zeggen. Ook dat medium heeft wekelijks nog een miljoenenpubliek. Ik ben ermee opgegroeid, ik vind het een fijne compacte weergave van het nieuws en ik heb geen behoefte om het nieuws bij een commerciële partij te consumeren.

 

Raul Alcala

Venijnige, vurige riffs

Laatst gewijzigd
Jacco van Stierop

Raul

Zeker, heel geslaagd die Filipijnse sample bij Lupe Fiasco, mixt erg goed met die beat, al had ik het niet erg gevonden als er nog een breakie-break in was gegooid.

Ook goed gelukt: dat ingeknalde spinning wheel:

Raul Alcala

Je tovert een lach op m'n gezicht met 3rd Bass, Jacco. MC Serch, de 1ste witte rapper.

Ook lekker

 

 

Laatst gewijzigd
Klootje Kriekeljon

Esims, moet ik in jouw belevingswereld een buitenlander zijn om deze meningen er op na te houden? Vond het tot nu gewoon een wat oppervlakkige kijk van jou op een muziekgenre, maar nu wordt het wel een beetje eng hoor.
Weet je nog dat Palestinatopic (dat ik met een knipoog autistentopic voor mensen die vooral willen zenden en niet ontvangen noemde)? In mijn eerste inhoudelijke reactie aan jou daar stond letterlijk mijn afkomst. Teleurstellend om opnieuw vast te moeten stellen dat je niet zo goed luistert naar anderen. En de crux voortdurend mist, maar goed. Nog een poging dan.

Mbt top 2000. Volgens mij borduurt RV verder op jouw misvatting dat de top 2000 als referentie mag dienen wanneer we het hebben over wat er zo gemiddeld geluisterd wordt door de Nederlander. De top 2000 is geen goede afspiegeling van de maatschappij. Spotify bijv. net zo min. 

Het is een misvatting dat ik de top 2000 (of nu teletekst) niks vind en er daarom kritiek op heb. Ik zit elke oud en nieuw bij vrienden thuis weer dansende boomers (reken mezelf er toe) te bekijken in dat tv cafe. Het meeste vind ik prima muziek. In die hele periode is er niet te ontkomen aan die hele top 2000. In mijn witte omgeving dan, niet de hood of dorp. Veel mensen genieten er van, doe je ding. Ben opgroeid met heel veel witte muziek zoals Beatles, Queen, ELO, Gerry Rafferty, enz. maar ook van allerlei Motown, Soul, enz. Bij de ene oma was het James Last en BZN, bij de ander Blue Diamonds. 
En ik gebruik teletekst nog dagelijks via internet op mijn mobiel. Top man. Maar ben we er wel van bewust dat dit een ouderwets platform is. 

Maar ik heb ook een vraag voor jou, las ik nou van de week in een ander topic dat je wielrennen niet zo volgt? Begrijp ik dus goed dat je op WF een account hebt aangemaakt om over ander dingen te praten dan wielrennen? Staat je vrij overigens. Maar toch benieuwd.

Laatst gewijzigd
Klootje Kriekeljon

Klootje Kriekeljon

Ook heel veel Doe Maar trouwens. Blijft ook goed voor NLstalig. 

 

esims2.0

Op welke pagina van dat Israel topic moet ik kijken? Want ik word nu met een klootje in het riet gestuurd.

Klootje Kriekeljon

Zal het je besparen. Half NL en Half NL-Indisch. Maar dat is ook weer 'gado gado' door vele generaties. Dus laten we zeggen procentje of 80% NL. Radio Klootwijk zeg maar, als we het over zenden hebben. Veel van hier, beetje van daar. Maar als je me ziet zou je denken, die stemt top 2000. 

1 2 ... 238 ... 263 264

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.