Dank Raul! Ja, die plaat van Chaka heb ik redelijk grijs gedraaid destijds. Ben er niet zeker van, maar volgens mij nog aangeschaft bij de Free Record Shop voor een joetje. Zal rond 1987/1988 zijn geweest
Jij postte hier trouwens laatst een uitvoering van ‘Manhã de Carnaval’. Dat staat bij het grote publiek beter bekend als ‘Orfeu Negro’ oftewel ‘Black Orpheus’, de titlesong van de gelijknamige film uit 1959, een Frans-Italiaans-Braziliaanse co-productie.
De film was gebaseerd op een stuk van schrijver-dichter-zanger-pianist-componist Vinícius de Moraes (1913-1980).
Halverwege de jaren ‘60 schreef Vinícius de Moraes samen met de Braziliaanse meestergitarist Baden Powell de Aquino ‘Canto De Ossanha’, een stuk dat nog heel vaak ten gehore wordt gebracht:
En een wat eigenzinniger interpretatie van deze Nederlandse gitarist:
P.S.: de plaats van uitvoering in beide video’s zal je wel bevallen zijn, Raul.
Attitude is fluide als die lhbtq plus letterbak druïde, Panomarix. Geef geen zak om poten en potten. Echt helemaal niks. Voor het gemak, het kan me niet verrotten welke boten je volhangt met latex, leer en sloten. Oftewel, behang voor de sfeer. Dus ram die bling bling veter nog maar een keer dwars door je bilnaad. Staat je echt een stuk beter, ik weet het echt beter. It's a sure thing, tot in het kwadraat
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.