De Honderdste Ronde van Vlaanderen

1 2 3 4 »
billi

toegevoegd:
de geplaatste link tussen ' '
en nog is apart tussen [ ]

Erkanermaar1dewinnaarzijn

De Kwaremont is sinds 1919, 54 keer beklommen.
De Oude Kwaremont sinds 1974, inclusief dit jaar 53 keer.

simplex

1) Lomme Driessens
2 Kwaremont
3) Marcel Kint

simplex

'@Senioralex. Bedankt voor alle mooie informatie van de afgelopen week.
Komt uit een groot wielerhart. Evenals voor u is voor mij De Ronde de mooiste en meest aansprekende koers die het wielrennen ons te bieden heeft.
Los van commercie en parcourswijzigingen of andere zaken, ademen de Vlamingen samen met de renners de echte wielersfeer uit van het land dat zo belangrijk is geweest en is in deze sport. Daarbij is gelukkig veel historie en nostalgie bewaard gebleven.

Die 280.000 km is toch wel indrukwekkend. Dan moet u vroeg begonnen zijn en lang hebben kunnen doorgaan.
Als ik kijk naar uw respectabele leeftijd moet ik nog 25 jaar investeren en er nog 200.000 aan toevoegen. De meeste (georganiseerde) toerkilometers liggen in mijn geval ook in Vlaanderen. Omloop Het Volk , Gent-Wevelgem, maar vooral De Ronde van Vlaanderen(georganiseerd vanuit Kalmthout) zijn het vaakst bezocht en gereden.
Het wordt voor mij elk jaar moeilijker maar het blijft voor mij de meest populaire uitdaging en vooral historisch meest aansprekende wieleromgeving en landschap.

Op de vorige oude site van Wielerflits had ik bij mijn profielinformatie als favoriete renners naast Cancellara en drie Nederlanders (allen beginnend met een T ) drie Belgen staan die vanaf 2003 de flandrien trofee hebben gekregen.
PS één van bovenstaande favorieten zal dit jaar de Ronde wel eens kunnen gaan winnen.

kaivandewiel

De 100e editie van dit wielermonument is speciaal. Het brengt verhalen uit de oude doos voor een keer terug. Nog een keer passeren oude helden, vergeten winnaars en nipte verliezers de revue.

Het verleden is prachtig. Het kent winnaars die luisteren naar de naam Hennie Kuiper, de Nederlander die in de Ronde zowel de rode lantaarn naar Meerbeke bracht als de bloemen in ontvangst mocht nemen. Edwig van Hooydonck, een Belg die anders was en rete hard kon fietsen. En Briek Schotte, de verpersoonlijking van De Ronde.

De vraag is wie er dit jaar wint en aan al die historie zijn naam mag toevoegen. Lees hier, als je wilt, onze voorbeschouwing: https://tnieuwewielrennen.wordpress.com/2016/04/02/voorbeschouwing-de-ronde-van-vlaanderen/#more-1035

simplex

'@kaivandewiel. Keurige complete voorbeschouwing. Bedankt!

Senioralex

Ik ga de vragen kort houden indien mogelijk,want m'n laptop heeft zich al goed vermaakt met mij...
Onder een stevige leiding was hij een "Grote" geworden op de weg,maar hij reed zonder overleg,demarreerde voor vermaak en liet zich lachend inlopen...
Hij was bekend tijdens en na de Tweede Wereldoorlog,maar vooral nadat hij z'n weg vond op de piste.Hij had bijnamen zoals "le Fou Pédalant" en nog een
waarmee ik reeds te veel zou verraden.Het was een reus van zowat een meter negentig en hij woog 85 kgr.Klimmen was voor hem niet weggelegd dus.
Wel was hij een pistewonder bij achtervolging,Omnium en Ploegkoers,liefst zesdaagsen,Hij won ook eens een rit in de Tour,maar gaf op toen hij de bergen zag...
Vraag 2: Hij droomde van de Ronde,maar zou hewon een m nooit winnen...In 1999 vloog hij en nam zichzelf als favoriet en maakte dan ook de koers,tot hij op de Vesten,U weet wel,voor ze de Muur opdraaien,ten val kwam met nog renners.Van Petegem namen daarop de benen,maar op de Bosberg zagen ze hem reeds terug Hij wordt tweede in de sprint,evenals dit in 2003 gebeurde en hij nam plaats in de galerij van Kampioenen die nooit de Tour wonnen.

Vraag 3: (Hapje) Buiten Cancellara heeft er nog een tweede Zwitser de Ronde gewonnen.Wie was dat?

Senioralex

...de Ronde wonnen natuurlijk (Vraag 2)

achtpuntzes

1. Gerrit Schulte
2. Frank Vandenbroucke
3. Oscar Camenzind

Senioralex

@ simplex : Dank U voor Uw bericht.Wat het wielertoerisme aangaat antwoord ik eerstdaags,heb momenteel te veel last met m'n laptop en
verwacht hiervoor de technieker.

billi

1 Briek Schotte
2 Frank Vandenbroucke
3 Suter

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

1. Gerard Schulte
2. Frank Vandenbroucke
3. Henri Suter

@Senioralex vergeet je niet de antwoorden te geven van de vorige vragenrondes??

Laatst gewijzigd
Senioralex

O.K. daar gaan we,rahimms:
29/3 Kelly-Museeuw-Hoste - Kluisbergen/Kwaremont - Sint-Maria - Oudenhove
30/3 Koppenberg - Evert Dolman - Tiegemberg
31/3 Ritten van Lerberghe - Karel Kaers - Adri V.D.Poel
01/4 Van Wynendale - Kwremont Marcel Kint
02/4 Schulte - V.D.Broecke - Suter
Reclamaties altijd welkom !!!

Senioralex

Hier volgt dan de laatste vraag: Ditmaal slechts één vraag:Geef voor 12 uur Zondagmiddag vijf namen van renners die volgens U voor de zege gaan.
U krijgt dertig punten als de eerste erbij staat (Het is eerder waar) twintig punten voor de tweede en 10 punten voor de derde.De volgorde die U op-
stelt heeft dus geen belang en voor 12 uur moeten wij die vijf renners hebben!

Laatst gewijzigd
billi

Peter Sagan
Fabian Cancellara
Greg van Avermaet
Michal Kwiatkowski
Alexander Kristoff

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

Vanmarcke, P.Sagan, Cancellara, Van Avermaet en Benoot

simplex

Cancellara
Sagan
Van Avermaet
Benoot
Terpstra

xistnc

Terpstra, Boom, Vanmarcke, Thomas, Cancellara.

En verder dank voor deze forumdocumentaire!

Erkanermaar1dewinnaarzijn

Ik ben niet van de voorspellingen of wat dan ook.
Mijn dank gaat wel uit naar Senioralex om zijn bijdrage.

Wie er morgen wint?

Dat zien we morgen wel!

Senioralex

Ik liep hem deze morgen tegen het lijf: "Hey Alex,wie wint er vandaag? Ik zei "Tommeke" en hij begon te lachen: Veel en veel te oud.Zo'n koers is voor sterke jongeren".
Ik liep naar huis,dacht even na en begon dan de overwinnaars van de 21e eeuw na te gaan:
Cancellara won z'n laatste in 2014;Hij was 33
Wesemann in 2004 - 33 jaar
Van Petegem in 2003 - 33 jaar
Tafi in 2002 - 36 jaar
Tchmil in 2000 - 37 jaar
Tommeke moet nog 36 worden,dus...

billi

ha ha :)

Senioralex

Ziehier de Uitslag:
1) rahimms 340 punten - De winnaar van de veldslag rond de Honderdste Ronde van Vlaanderen
2) Simplex 300 "
3) 8.6 210 "
4) billi 160 "
5) Jacco van Stierop
60 "
6) xistnc 30 "
7) Erkanmaar1deurnnaarzyn
20 "
Er kan misschien ergens een foutje van 10 punten ingeslopen zijn; het verandert de rangschikking niet.Allemaal bedankt!!!

achtpuntzes

kijk toch nog mooi derde. ik ben daar ben ik best tevreden mee.
volgend jaar weer, SeniorAlex? :)

Senioralex

Mis vanavond op Canvas zeker niet "A sunday in Hell",Een Deense documentaire over de legendarische Parijs-Roubaix uit 1967.Opgenomen met 20 cameras en een helicopter.niet missen!!!

Komt in orde,8.6!

Laatst gewijzigd
billi

'@Senioralex

bedankt voor dit forum topic, was een welkome afwisseling :) :) :)

en ..... nog genoten van deze Ronde?

1 2 3 4 »

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.