Jullie Nederlanders zijn traditioneel snel met het maken van Nationale selecties in de wielrennerij. :p
Een voorlopige selectie en dan kijken wie de beste vorm heeft lijkt mij ook beter, maar helaas weer. Wel mooi dat ik Kruijswijk aan het werk kan zien in Rio, misschien gaat hij wel voor het eerst uitpakken in een eendagskoers?
Voor België zouden volgende renners kandidaat zijn : De Plus en Serry (beiden Quickstep), Armee, Benoot, De Clercq, Monfort, Vanendert, Vervaeke en Wellens (Lotto), Bakelants (AG2R), Gilbert, Van Avermaet en Teuns (BMC), Pauwels (DDD) en Devenyns (IAM).
Definitieve beslissing valt pas op 22 juli (na ronde van Polen).
Bron : Het Nieuwsblad
'@coolietje beslissing valt al eerder want definitieve selecties moeten bekend zijn bij IOC voor 18 juli.
Bekendmaking zal wel op 22 juli zijn.
Snap de keuze voor Dumoulin niet geheel, wordt als kopman bestempelt maar zou hij niet beter kunnen knechten? Dit parkours lijkt me te zwaar voor hem, hij zal de beklimming wel aankunnen maar denk niet dat Tom nog goed zal zijn na 20 keer een rot heuvel op te moeten.
Waarom is deze selectie uberhaupt al bekend...
'@lutsenkofan: 20 keer is wat overdreven, ik tel in totaal 11 beklimmingen: http://www.touretappe.nl/olympische-spelen-2016/parcours-wegwedstrijd-os-2016/
Moeilijk in te schatten hoe zwaar die berg nu precies is die ze drie keer moeten doen, maar het zo zou maar eens vergelijkbaar kunnen zijn met een San Sebastian, en dan is Van Avermaet dus ook één van de favorieten en zou ik Dumoulin ook niet zomaar uitsluiten. Als ze met een uitgedunde groep de laatste vlakke kilometers ingaan en Dumoulin demarreert, wie gaat hem dan terughalen (veel knechten zullen er niet geselecteerd worden met deze kleine ploegen).
Er volgt na de laatste keer de klim nog 25 km naar de finish, er komen mogelijk nog snelle dalers terug. Ik denk in ieder geval aan Nibali, Valverde en Costa voor de kopgroep sprint. Poels en Kruiswijk kunnen hier ook uit de voeten natuurlijk. Ben bang dat Dumoulin zich spaart voor de tijdrit en met Mollema weet je het nooit. Wat wel gunstig kan zijn is dat alle NL renners in de kopgroep kunnen belanden. De beste niet NL OS kampioen zou van Avermaet zijn, ik denk dat hij dit parcours aan kan. Ik heb mijn bezwaren tegen deze vroege definitieve selectie al kenbaar gemaakt in het artikel, blij dat Lammerts stopt.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.