Olympische wegwedstrijd 2016

1 2 3 4
Borsje

Het woord 'vorm(behoud)' is blijkbaar niet van toepassing voor de wielrennerij? Ik besef dat tijdig helderheid geven belangrijk is maar blijf het bizar vinden dat de selectie nu al vastligt.

Laatst gewijzigd
het vierkant van

Jullie Nederlanders zijn traditioneel snel met het maken van Nationale selecties in de wielrennerij. :p

Een voorlopige selectie en dan kijken wie de beste vorm heeft lijkt mij ook beter, maar helaas weer. Wel mooi dat ik Kruijswijk aan het werk kan zien in Rio, misschien gaat hij wel voor het eerst uitpakken in een eendagskoers?

Laatst gewijzigd
WCEendT

'@Vierkant
Doe voorzichtig in Rio ;)!

Laatst gewijzigd
het vierkant van

'@ WCEendt:
nee, geen intentie om mijn vrouw daar zwanger te maken. en voor de rest ben ik niet zo bang aangelegd. ;)

Laatst gewijzigd
coolietje

Voor België zouden volgende renners kandidaat zijn : De Plus en Serry (beiden Quickstep), Armee, Benoot, De Clercq, Monfort, Vanendert, Vervaeke en Wellens (Lotto), Bakelants (AG2R), Gilbert, Van Avermaet en Teuns (BMC), Pauwels (DDD) en Devenyns (IAM).

Definitieve beslissing valt pas op 22 juli (na ronde van Polen).

Bron : Het Nieuwsblad

Laatst gewijzigd
StonedCamel

Stuk beter moment om te beslissen.

Overigens hoop ik dat, aangezien 3 van de 4 Nederlandse starters ook in de Tour starten, Gesink zich gereed houdt om toch naar Rio te vliegen.
Kans dat er een van de 3 brokken maakt in de Tour en daardoor niet (in vorm) naar Rio kan is levensgroot.

het vierkant van

'@ StonedCamel:
Is Gesink dan al officieel aangewezen als reserve?

petoi

'@coolietje beslissing valt al eerder want definitieve selecties moeten bekend zijn bij IOC voor 18 juli.
Bekendmaking zal wel op 22 juli zijn.

Even zoeken leert me ook 18 juli bekendmaking

Laatst gewijzigd
StonedCamel

'@vierkant:
Volgens mij is er uberhaupt geen officiele reserve aangewezen. Wat ik vreemd vind als je dik 2 maanden van tevoren de ploeg wel bekend maakt.
Gesink lijkt me wel een voor de hand liggende reserve iig.

LutsenkoFan

Snap de keuze voor Dumoulin niet geheel, wordt als kopman bestempelt maar zou hij niet beter kunnen knechten? Dit parkours lijkt me te zwaar voor hem, hij zal de beklimming wel aankunnen maar denk niet dat Tom nog goed zal zijn na 20 keer een rot heuvel op te moeten.

Waarom is deze selectie uberhaupt al bekend...

nielsboy

'@LutsenkoFan: Onder welke steen heb jij gelegen ;) Dumoulin gaat mee voor de TT ;)

Mooie_Mario

Het zou wat zijn als Kruijswijk de wegwedstrijd wint en Poels de TT.

lnnrt

'@lutsenkofan: 20 keer is wat overdreven, ik tel in totaal 11 beklimmingen: http://www.touretappe.nl/olympische-spelen-2016/parcours-wegwedstrijd-os-2016/

Moeilijk in te schatten hoe zwaar die berg nu precies is die ze drie keer moeten doen, maar het zo zou maar eens vergelijkbaar kunnen zijn met een San Sebastian, en dan is Van Avermaet dus ook één van de favorieten en zou ik Dumoulin ook niet zomaar uitsluiten. Als ze met een uitgedunde groep de laatste vlakke kilometers ingaan en Dumoulin demarreert, wie gaat hem dan terughalen (veel knechten zullen er niet geselecteerd worden met deze kleine ploegen).

Sunrider

Er volgt na de laatste keer de klim nog 25 km naar de finish, er komen mogelijk nog snelle dalers terug. Ik denk in ieder geval aan Nibali, Valverde en Costa voor de kopgroep sprint. Poels en Kruiswijk kunnen hier ook uit de voeten natuurlijk. Ben bang dat Dumoulin zich spaart voor de tijdrit en met Mollema weet je het nooit. Wat wel gunstig kan zijn is dat alle NL renners in de kopgroep kunnen belanden. De beste niet NL OS kampioen zou van Avermaet zijn, ik denk dat hij dit parcours aan kan. Ik heb mijn bezwaren tegen deze vroege definitieve selectie al kenbaar gemaakt in het artikel, blij dat Lammerts stopt.

Laatst gewijzigd
petoi

'@Sunrider heb je het interview al gehoord met de nieuwe bondscoach? Net zo erg.

Sunrider

'@Petoi, nee helaas niet, het is niet waar......

petoi

De reden dat Mollema mee gaat is omdat hij een goede sprint heeft een voor een oplopende aankomst.

Finish is aan het strand compleet vlak...

Veneberg is trouwens technisch directeur dus die heeft ook echt wel zijn hand gehad in het selectiebeleid van de afgelopen jaren.

Laatst gewijzigd
Vastaranta

Argentinië toegevoegd

Vastaranta

Verenigde staten toegevoegd

WCEendT

Die selectie van de Amerikanen is natuurlijk volledig gericht op de tijdrit. jammer dat zo'n land maar 2 man mag sturen.

Vastaranta

Groot Brittannië toegevoegd.

Vastaranta

Al een heleboel deelnemers duidelijk. Voornamelijk nog benieuwd naar Spaanse selectie.

TiesW

Zet Jungels maar alvast neer bij Luxemburg ;)

Vastaranta

Polen aangepast

Vastaranta

Weer een update gemaakt. Bijna complete startlijst nu. Enkele voorname landen nog niet.

1 2 3 4

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.