Olympische wegwedstrijd 2016

1 2 3 4
Vastaranta

Frankrijk toegevoegd

Vastaranta

Spanje toegevoegd.

Senioralex

LyndaLid :

Belgie met een erg zwakke ploeg.... Geen commentaar van mij,maar lees eens wat "sstijnntje" hierboven schreef....Die man kent het wel.En lees wat
Pirazzi schreef....als die zoiets schrijft....

Sans rancune trouwens van een erg zwakke Belg,die U wellicht een breistel overmaakt...

Senioralex

Vastaranta

Alleen nog niet duidelijk wie Zweden, Eritrea en Puerto Rico gaan opstellen. Dus de favorieten kunnen wel benoemd gaan worden.

Piet Lut

Volgens PCS stuurt Zweden alleen vrouwen dus geen mannenselectie, gaan Berhane namens Eritrea en ene Brian Babilonia namens Puerto Rico. Slowakije blijkt alleen Patrick Tybor te sturen mits ze het correct hebben

http://www.procyclingstats.com/race.php?id=170667&c=3

Vastaranta

Thnx. Startlijst compleet nu!

Retro Lex

Nu de selecties bekend zijn kunnen we gaan bekijken wie de favorieten van ons zijn.
Ik ga voor de willekeurige podium plaatsen
Costa heeft goed getraind in de laatste week van de tour
Poels hoeft hopelijk niet te knechten voor Froome en kan eindelijk voor zichzelf gaan
Bardet In de winning mood reed en reed ook al goed in de 'oefen'wedstrijd vorig jaar op dit parcours

Vastaranta

Ik denk dat de topfavoriet voor zowel wegwedstrijd als tijdrit Froome zal zijn. Groot-Brittanië heeft natuurlijk een uitstekend blok opgesteld. Waarin Stannard zich helemaal kapot mag rijden op de eerste 150 kilometer. Cummings zal mee moeten glippen in een goede vlucht, zo niet mag hij na Stannard zich kapot rijden en zal hij waterdrager van dienst zijn. Thomas zal de man moeten zijn die Froome zo lang mogelijk moet assisteren bij alles wat hij doet, hij kan immers gemakkelijk gaten dichtrijden. Yates zal schaduwkopman zijn. Hij zal moeten meespringen in het laatste deel van de koers en moet een bliksemafleider zijn die zelf ook kans maakt op een medaille.

Daarnaast moet men niet vergeten dat Froome nog wat ploeggenoten meer heeft. Denk hierbij aan:
- Sergio Henao
- Wout Poels
- Lars Petter Nordhaug
- Michał Kwiatkowski
- Michał Gołaś
- Leopold König
- Nicolas Roche
- Vasil Kiryienka

Kortom wanneer de situatie ontstaat zoals bij het WK veldrijden van 2000, kan SKY een indrukwekkend team opstellen om Froome aan de Olympische titel te helpen. Ik hoop dat het een eerlijke strijd tussen landen gaat worden, maar ik wil niet naïef zijn in een wereld die draait om geld.

Thailand

'@ vastaranta, aardige analyse, al heb ik wel vertrouwen in dat Poels hier wel echt in NLse dienst zal rijden. Ploeggenoten helpen zie je eigenlijk alleen maar bij renners die de finale toch niet halen / geen kans maken. Zoals Bernie Eisel voor Cavendish op de vorige spelen.
Wat wel logisch is als Froome demareert in de finale dat Poels niet op kop gaat rijden om hem terug te halen. Misschien naief, maar ik hoop dat zijn Sky teamgenoten (incl Froome) ook de teamgeest hebben om dat anders om ook niet te doen.

Maar eens met je overal conclusie, Froomey is ook wat mij betreft favoriet.

MrSjaakBraak

Is er ergens een profiel bekend?

Vastaranta

Zie meer informatie:
http://www.touretappe.nl/olympische-spelen-2016/parcours-wegwedstrijd-os-2016/

Laatst gewijzigd
Senioralex

Retrolex en Thailand:

Klopt wat jullie schrijven over Poels en Sky,maar in 2005,in het WK weliswaar,leek Tommeke in de laatste ronde geklopt,want voor hen,niet vér, reed
een groep met daarbij Bettini.Zowel Tom als sprintbom Bettini reden voor Quickstep...En Tom moest passief blijven.

Peter van Peteghem moest niet passief blijven en sleurde aan die groep,die in de laatste lijn de groep van Betini inhaalde.Toen moest Tom naar niets meer zien,met het gekende gevolg...

De oudste van de bende, die op de rug van de eerste bende viel,was Peter.Hij was 35 en eindigde nog op 25 seconden. Leeg,maar juichend over de meet...

Piet Lut

Zie nu dat Eritrea Daniel Teklehaimanot moet zijn en niet Berhane

Charlie33

Is de Russische ploeg al bekend? Renners als Zakarin lijkt me niet toegelaten te worden vanwege zijn dopingverkeden. Wat denken jullie?

Piet Lut

Als Zakarin niet mag starten dan zouden Valverde, Frank Schleck, Pourseyedi en Stevic ook niet mogen starten.

Gelijke monikken, gelijke kappen. benieuwd hoe ze dat gaan oplossen

achtpuntzes

'@ Piet Lut:
de deelnemerslijst staat op de eerste pagina van dit topic.

vooralsnog voor rusland:
1. Ilnur Zakarin
2. Sergei Chernetckii
3. Pavel Kochetkov

edit; op wielerrevue drie dagen geleden:

Het International Olympische Comité (IOC) heeft besloten Russische sporters de kans te geven deel te nemen aan de Olympische Spelen in Rio de Janeiro. Voorzitter Thomas Bach gaf aan dat Russische sporters onder strenge voorwaarden mogen deelnemen. Het IOC heeft de keuze Russische sporter toe te laten doorgeschoven naar de internationale sportbonden.

UCI-voorzitter Brian Cookson heeft al aangegeven dat hij Russische wielrenners de kans geeft aan de start te verschijnen in Rio de Janeiro. Dat is in principe goed nieuws voor Ilnur Zakarin, Sergei Chernetckii en Pavel Kochetkov, want zij zullen Rusland vertegenwoordigen in Zuid-Amerika. Zakarin moet echter nog afwachten op hij wel mag afreizen, want het IOC verbiedt sporters die in het verleden al een dopingschorsing hebben gehad. Tussen 2009 en 2011 zat de Tartaar aan de kant.

Laatst gewijzigd
Piet Lut

Ja dat weet ik wel @achtpuntzes. Ik neem aan dat je het tegen @Charlie33 had

achtpuntzes

'@ piet:
ah, ja natuurlijk.

Scotty

Froome voor winst?? De finish is toch na 20 vlak?

Wordt dit niet gewoon een sprint met een groep topklimmers? Dan dicht ik toch bijv Valverde of Purito veel meer kans toe.

Laatst gewijzigd
robotour

'@scotty daarom juist Froome de favoriet met de afdaling van de laatste klim op zijn manier en de vlakke km in tijdritstijl.

achtpuntzes

'@ robotour:
ik denk niet dat Froomey zo gek gaat doen met het oog op de tijdrit.

Scotty

'@robotour, zo'n scenario geloof ik niks van.

Retro Lex

De elite groep zal in de finale niet zo groot meer zijn. Alle exotische jongens en te zware mannen zijn eraf gereden in de pre finale. Uitvallen van diverse mannen en geen grote ploegen die dit dicht gaan rijden. Froome geloof ik niet, ik zou eerder gokken op Thomas.
En veel mannen zitten niet te wachten op een sprint waar ze kansloos zijn tegen oa Valverde....

Scotty

'@Retro Lex, je zou inderdaad vaak verwachten dat renners niet zitten te wachten op een sprinten tegen o.a. Valverde.

Maar hoe vaak zien we wel niet dat ze het toch gewoon gaan proberen, terwijl ze weten dat er een snellere sprinter bij zit? Afgelopen TdF nog met dat sprintje met Sagan en Matthews, etappe 10. Je verwacht toch dat op z'n minst GvA, Dumoulin of zelfs EBH iets proberen in de laatste kilometers.

Charlie33

Ik zou goud voor Uran wel grappig vinden.

1 2 3 4

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.