Nee, helaas.
Met Pijnen, Sercu, de Kneet, Freuler etc. zitten jullie akelig dichtbij. Allemaal grootheden, legendes zelfs uit een gouden tijdperk van het baanwielrennen. Maar als je die periode overziet, welke grootheid ontbreekt dan tussen de genoemde namen? Een grootheid aan wie in zijn geboorteplaats een tastbaar huldeblijk in de openbare ruimte is gewijd?
De quoter kende een lange carrière, heel lang. Maar zijn wielerloopbaan bestond uit twee delen; het tweede deel volgde niet onlogisch op het eerste deel. Hij beoefende beide zijden van een bepaald wielermétier. Die twee zijden zijn in figuurlijke zin vergelijkbaar met licht en donker, dag en nacht, leven en dood: het ene kan slechts bestaan bij gratie van het andere.
Lijkt me wel een laatste hint.
En toch moet ik in ontkennende zin antwoorden.
De quoter moet Clark en Post ontelbare keren zijn tegengekomen. Hoe dik is de link met Post? Twee meter, drie meter? Het zijn generatiegenoten, hun carrières liepen parallel, veel succes gekend. De gedachtegang is juist, maar net niet het goede zijsprongetje. Post werd ploegleider, de quoter bleef meer in fysieke zin betrokken.
Tip: lees de quote nog eens na.
Ah, je zegt wel iets interessants maar je moet die “rennershouding” iets ruimer interpreteren. De door mij gekozen uitspraak heeft betrekking op het tweede deel van de carrière van de quoter.
En ik ben er van overtuigd dat je de quoter kent; het zou me trouwens niet verbazen als er WF’ers zijn die nog nooit van hem gehoord hebben.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.