Quotes raden XVIII

1 2 ... 17 ... 54 55
Jacco van Stierop

Nee.
Ik had deze naam al eerder verwacht. Je zit er redelijk dichtbij, geen onbekenden van elkaar. Minstens een even grote link als bij Viviani.

Maar dat zijsprongetje, dat moet nog gemaakt worden.

WCEendT

Francesco Moser, de enige renner die in de buurt komt van een 'legende' en waarvan Moeskops de familie-naam zou kunnen hebben gekend.

RainbowJersey

Rene Pijnen?

simplex

Die moet het zijn. De man met de langste carri:ere ooit wat betreft bekende renners (Rebellin uitgezonderd?)

WCEendT

'@Simplex
Pijnen was in 1964 pas 18 jaar oud en reed nog niet eens bij de amateurs... lijkt me stug.

WCEendT

Ik moet zeggen dat ik alweer HEEL benieuwd ben naar het goede antwoord.

dustin

Freddy Maertens?

billi

Herman Van Springel?

billi

'@simplex, was even 'wat' afwezig, zal vermoedelijk zo nu en dan gaan gebeuren ....
was dan wel geen ban hoor ... :p

zo een electr.fiets, zit er ook wel is aan te denken, is toch wel makkelijk lijkt me :)
kom ik is verder dan de bebouwde kom ;)

GioVisconti

Cees Priem?

Jacco van Stierop

Nee, helaas.

Met Pijnen, Sercu, de Kneet, Freuler etc. zitten jullie akelig dichtbij. Allemaal grootheden, legendes zelfs uit een gouden tijdperk van het baanwielrennen. Maar als je die periode overziet, welke grootheid ontbreekt dan tussen de genoemde namen? Een grootheid aan wie in zijn geboorteplaats een tastbaar huldeblijk in de openbare ruimte is gewijd?

De quoter kende een lange carrière, heel lang. Maar zijn wielerloopbaan bestond uit twee delen; het tweede deel volgde niet onlogisch op het eerste deel. Hij beoefende beide zijden van een bepaald wielermétier. Die twee zijden zijn in figuurlijke zin vergelijkbaar met licht en donker, dag en nacht, leven en dood: het ene kan slechts bestaan bij gratie van het andere.

Lijkt me wel een laatste hint.

RainbowJersey

Danny Clark?

WCEendT

Post?

Laatst gewijzigd
billi

die is voor jou WCEendt, lijkt me :)

dacht daar ook aan na laatste aanwijzingen, moet haast wel goed zijn

simplex

Verrassend, wilde ik ook plaatsen maar zag dat Peter in 1985 nog steeds rondreed, maar niet op de trappers?
Maar het punt is WCEendT is zeer gegund.

Edit zie nu dat billi de opmerking plaatst en niet Jacco.
Dan kan het alleen maar Danny Clark zijn.

Laatst gewijzigd
Jacco van Stierop

En toch moet ik in ontkennende zin antwoorden.

De quoter moet Clark en Post ontelbare keren zijn tegengekomen. Hoe dik is de link met Post? Twee meter, drie meter? Het zijn generatiegenoten, hun carrières liepen parallel, veel succes gekend. De gedachtegang is juist, maar net niet het goede zijsprongetje. Post werd ploegleider, de quoter bleef meer in fysieke zin betrokken.

Tip: lees de quote nog eens na.

WCEendT

Hahaha ik ben er nog steeds van overtuigd dat het Moser is... maarja niet dus :PPP

Denk dat ik hem misschien heb... Rik Van Looy?

simplex

Theo Smit?

Jacco van Stierop

Telkens denk ik: nu zullen ze het wel raden. (Ikzelf zou waarschijnlijk ook nog in dit stadium mistasten.)
Jullie dwalen af.
“Kijk, zo dus: met de armen iets gebogen en gedraaid.”(!)

simplex

Lee Towers? ;)
nee het wordt er voor mij niet duidelijker op, maar zie het ah-ha gevoel al komen.

Etienne de Wilde?

Jacco van Stierop

'@simplex

a) Je bent voor je beurt, kijk maar uit, straks krijg je een ban van een week!
b) Lee doet het met zijn ellebogen in horizontale stand naar achteren gericht.
c) Etienne de Wilde is niet goed.

Laatst gewijzigd
simplex

Ach Jacco, ik snap niet dat ik deze rennershouding nog niet herken.
En ja een ban zou komende 3 weken weinig impact hebben.
Of jullie moeten mij vereenzelvigen als de Lyndalid van Quotes :p

Jacco van Stierop

Ah, je zegt wel iets interessants maar je moet die “rennershouding” iets ruimer interpreteren. De door mij gekozen uitspraak heeft betrekking op het tweede deel van de carrière van de quoter.

En ik ben er van overtuigd dat je de quoter kent; het zou me trouwens niet verbazen als er WF’ers zijn die nog nooit van hem gehoord hebben.

Laatst gewijzigd
simplex

Eigenlijk moet ik hem niet raden, maar wil het nu wel graag
Heb nog het weekend om wat handiger en makkelijker mee te doen .
Of het daarna in een tijdelijke zelfgekozen ban gaat veranderen, zien we dan weer wel.

WCEendT

Armen iets gebogen en gedraaid... de Vlaeminck? Roger wel te verstaan.

1 2 ... 17 ... 54 55

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.