tour de france >> welke renners gaan punten scoren in deze tour

Poeksel

Dark horse: Greg van Avermaet. Goeie kans dat ie een etappe pakt, en anders wel ergens een tweede plek.

Chesron21

Ik zou voor Steven Kruijswijk kiezen, zeer goed in vorm laatste tijd en goed voor heel wat punten.

Starlynk

Ik heb als insiders tip Sagan voor de groene trui.. maar je hebt het niet van mij he!

luukrothkrantz

Lol JanJanssen

peewee1972

Heel grappig allemaal, maar ik kan niet heel de dag op deze site zitten om namen in te vullen of te reageren op namen!
Maar als jullie mij daar mee willen aanvallen ook goed hoor, er zullen er heus wel zijn die serieus reageren!
ik wil alleen maar aangeven dat iedereen wel eenzelfde rijtje met renners heeft, maar het gaat uiteindelijk natuurlijk net om die ene waar je een spel ergens mee kunt winnen!
Ik vind het inderdaad leuk als we daar discussie of opmerkingen naar elkaar over geven, in plaats van iemand aan te vallen op zijn vraag!!??!?!!

Maar ik bedoel wat verwachten jullie van een Nibali, moet hij gaan knechten voor Aru, of zal hij zijn eigen kansen mogen rijden na de Giro?
En wie zou er gespeeld worden in kamp BMC, Porte of van Garderen?
Zo zijn er natuurlijk meer van die moeilijke vragen, maar misschien kunnen we hier gezamenlijk een antwoord op krijgen/geven??

Lage rugpijn

'@ peewee1972: Laat je niet opfokken. Je hebt groot gelijk met je vraag , bovendien is daar een forum voor bedoeld. De personen die je nu afzeiken gaan straks weer allerlei jankverhalen ophangen dat ze eigenlijk hadden moeten winnen maar dat ze de winnaar van de dag toevallig niet hadden opgesteld , of dat hun kopman gevallen was etc etc....:-)
Om op je vraag te reageren,: Teejay lijkt me iets stabieler dan Porte. Veel al ook afhangen van hun prijskaartje.
Nibali lijkt me niet in staat om in de tour een topklassering te rijden maar ook van Aru verwacht ik niet heel veel.

Rechter K

Porte en van Garderen staan beiden garant voor een slechte dag, maar mijn gevoel zegt dat ze de kaart Porte gaan trekken bij BMC. Astana zet alles op Aru, Nibali heeft zijn momentje al gehad in de Giro.

Romāns Vainšteins

Ik zou Rosa selecteren, die gaat een rit pakken. Pinot als klassementsman, die is volgens mij scherper dan ooit.

Laatst gewijzigd
Noud89

Wij krijgen daar geen antwoord op, en ik denk dat zelfs Porte en van Garderen nog geen antwoord kunnen geven. Beginnen gewoon als gedeelde kopmannen en zien wel wie er het best voor staat richting de slotweek. Aru begint als kopman, maar die zie ik er wel doorheen zakken waardoor Nibali en Rosa(!) en misschien Sanchez voor ritzeges kunnen gaan.

En verder is het vooral afwachten welke 4 a 5 top-10 kanshebbers al uitvallen door pech in de eerste week. ;)

achtpuntzes

'@ Peewee:
weet dat het beste lijstje nooit wint. er zijn van de toppers altijd een of meerderen die vroeg vallen/ziek worden/weet ik veel en er is ook altijd een verrassing, een talent dat ineens onverwacht stappen maakt of iemand die gewoon eens 3 weken ver boven zich uit stijgt.

zo had ik in DE tour van Voeckler dus Voeckler als rittenkaper, maar die reed dus ineens lang in de gele trui en bleek uiteindelijk zelfs nog klassement te kunnen rijden ook. bijna het tourspel van wielerland gewonnen toen.

dus durf eens een naam die iedereen heeft niet in je lijstje op te nemen, en gok op een wat mindere renner die ineens kan doorbreken/ boven zichzelf uit gaat stijgen.

Laatst gewijzigd
peewee1972

lage rugpijn, bedankt voor je mooie reactie!
ik verwacht van Garderen ook iets meer als Porte, maar denk idd ook dat ze samen kopman zijn en dan kijken wie er beter is naarmate de Tour vordert??
Wat Nibali betreft, ik zit eraan te denken om hem niet te nemen vanwege de Giro, maar die Aru vind ik ook niet zo sterk! Alleen denk ik niet dat Nibali na een Giro niet nog drie weken volle bak kan gaan en veel punten zal scoren!
Zat zelf te denken bij 15 renners aan 6 klassementsrenners/bergmannen, 6 sprinters en dan nog 3 punchers/tijdrijders?

Rechter K

'@peewee: als je het zo stelt, kun je Aru en Nibali het beste allebei NIET nemen.

6 sprinters vind ik persoonlijk vrij veel, als je het ook over sportpools hebt tenminste.

lnnrt

Wat 8.6 zegt, en vooral speculeren wie dit jaar dan de Voeckler, Wiggins, Vandevelde, Peraud of Hesjedal wordt.

Laatst gewijzigd
peewee1972

denk je, 6 sprinters teveel?
Er zijn toch zeker een zevental vlakke etappes, 7 bergetappes, 2 tijdritten, 2x heuvelop finish, dus met die 7 vlakke etappes moet je toch wel een aantal sprinters hebben??
Hoe zou jij dan de verhouding doen?

pirazzi

Aru zou ik wel kiezen, vooral na vandaag.

Noud89

Pfoe, knappe prestatie, had ik niet verwacht. Maar toch heb ik hem bergop nog niet echt indrukwekkend gezien dit jaar.

Rechter K

'@peewee: ik denk dat ik het bij 4 sprinters houd, 2 dure en 2 0-punters. Dat moet voldoende zijn om bij te blijven, om in de 3e week een grote inhaalslag te maken met de bergritten en klassementspunten.

Laatst gewijzigd
achtpuntzes

'@ lnnrt:

volgens mij is ons advies aan dovemansoren gericht. Peewee zoekt duidelijk het meest uitgebalanceerde lijstje. en met zo'n lijstje eindig je standaard redelijk hoog, maar win je dus nooit. no way dat de 15 (?) namen die normaal gesproken de meeste punten binnenhalen allemaal doen wat van ze verwacht wordt. wielrennen is geen wetenschap, Parijs is nog ver en onderweg kan er van alles en nog wat gebeuren.

echt, kijk de uitslagen van alle grote rondes er maar op na, er is altijd wel iemand die verrast door ineens drie stappen tegelijk te maken of ineens de vorm van zijn leven heeft gevonden. en als je die in je lijstje hebt maak je echt kans om te winnen. maar wie o wie?

Laatst gewijzigd
Lage rugpijn

'@ peewee: Persoonlijk xenk ik dat je toch minstens 10 of 11 klimmers/ klassementsrenners moet hebben omdat daarin ook de renners zitten die in de top van het klassement staan. Ook in een vlakke etappe wil je de geletruidrager opstellen ivm de punten die je daarvoor krijgt. Daarnaast is het handig om met teampunten rekening te houden zodat sky , etixx of tinkoff renners dubbel interessant kunnen zijn. Bij de klimtijdrit verwaxht ik teouwens gewoon de klassementsrenners voorin.
Mijn indeling zou ongeveer zijn : 10 klassementsrenners waarvan minimaal 2 sky, 2 tinkoff en 2 movistar. 6 sprinters en 4 tijdrijders/ puncheurs waarcij ik zeker 1 of 2 etixx mannen zou nemen ivm teampunten kittel.....
Oja, en sagan moet er natuurlijk altijd ergens tussen.....
En verder is het allemaal 1 grote gok......:-)

Lage rugpijn

Herstel: Ik zie nu dat peewee met 15 renners rekening hield. In dat geval: 8 klassement/klimmers, 5 sprinters, 2 puncheurs/tijdrit.

hildeke

Cummings voor een ritzege en verder Ion Izagirre, als laatste man meestal bij Quintana en Valverde.Goede tijdrijder ook.

Nickoz

'@PeeWee

Het is wel handig als je aangeeft voor welk spel het is haha, ze hanteren allemaal een andere puntentelling bij de een is de winst meer te behalen tijdens etappes bij anderen weer in het AK.

Dat terzijde, speel zelf vaak op 'zeker'. Kies bv niet Porte én van Garderen, maar maak vooraf een overwogen beslissing. Daarnaast is het belangrijk om het parcours te kennen en hoeveel kansen er bv voor sprinters, puncheurs en klimmers zijn.

Ook is het handig om te kijken naar de vorm van de renner, hoe deze bv in Dauphine of RvZwitserland rijdt. En wat voor die renner de mogelijkheden zijn in de Tour. Als voorbeeld Viviani, een van de snelste sprinters van het moment. Meegenomen naar de Giro terwijl ze vooraf alles op een algemeen klassement van Landa wilden gooien, daarvoor ook veel klimmers bij zich hadden en hij totaal geen treintje had. De kans is dan dus automatisch kleiner dat hij veel punten zal halen.

Kortom; er komt best veel bij kijken om een 'goed' pouletje samen te stellen, en daarbij ook een flinke dosis geluk ;)

Laatst gewijzigd
elstupidoloco

Ik denk dat die Sieberg een hele grote wordt!

Benzardi

Ik slaap er nog wel 1 nachtje over, want zo te lezen heeft het bijna iedereen over Scorito

Tommytom

Froome, Quintana, Contador, Pinot, Porte, v. Garderen, Kittel, Sagan, Greipel en van Avermaet.....Ik denk dat die bij elkaar al twee keer het hele Scorito budget zijn. Goede keuzes makes dus!

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.