Pro Cycling Manager 2016

« 1 2 3
nielsvdg

Bespreek hier alles over Pro Cycling Manager 2016.

LutsenkoFan

Even over het TDF spel op de console, zijn daar echt veranderingen? Want ik zag niet veel verschil qua graphics en gamemodes etc.

Mark

Iemand het al gespeeld? En zo ja, wat zijn de ervaringen tot nu toe?

Ik heb de eerdere edities gespeeld en die zijn wel goed bevallen. Ik heb begrepen dat de meeste veranderingen de graphics zijn, de be a pro mode en het online gedeelte. Ook is het makkelijker geworden om databases te downloaden.

RainbowJersey

Ik speel 2015 met een hele mooie 2016 database. Ben ik voorlopig tevreden mee.

jerteg

Kan iemand screenshots maken van alle stats van Lotto? Vond Kruijswijk toch wel te laag. Had maar 80 klimmen terwijl Zakarin 81 had. Gesink ook te laag klimmen met 77 nadat hij 6e werd in de Tour.

Ik zou doen:
Kruijswijk 81
Gesink 79
Kelderman 77
Bennett 76
Roglic 75
Battaglin 75

hofsje

zou kruiswijk zelf rond de 80 schatten ,ook gezien hoe hij voor de rest aan het rijden is

LutsenkoFan

Jerteg is een beetje ene lotto jumbo fan zo te zien... Dat zou wel een ploeg van jewelste zijn.

achtpuntzes

'@ Jerteg:

als mannen als Froome en Contador 85 klimmen zouden hebben ga ik wel met je mee van Kelderman tot Kruijswijk. maar Bennet, Roglic en Battaglin zou ik eerder rond de 70 klimmen zetten. misschien zelfs nog wel wat lager.

jerteg

Roglic en Bennett zijn vgm in het spel ook 75/76.

RainbowJersey

70 of lager is dan weer overdreven laag. Ik schat ze eerder op 73, 74.

Roglic 71, 72.

Wat zijn de TT en PRL stats van LTJ? En met name Roglic?

Timocycling

Bennet 75
Roglic 74
Kelderman 78
Gesink 79
Kruijswijk 80

Zoals het er nu voor staat zijn dit realistische stats, geloof me ik speel al lang PCM en in verhouding met de rest van de renners is dit realistisch op dit moment. Dit zijn trouwens Mountain stats haha.

Laatst gewijzigd
nielsvdg

TT van Roglic was 76 en PRL 75 volgens mij. Dumoulin overigens 81 en 82.

slice

Die stats zijn voor nu niet heel interessant, want iedereen wacht toch op een goede database met stats, namen, shirts, stages etc.

Hoe is de gameplay? Carriere modus weer wat uitgebreid?

arviidd

Ik heb hem op de ps4. De graphics zijn niet veel veranderd, er rijd nu een auto van de wedstrijd jury voor het peloton en langs de kant staan allemaal puegot's. De game mode is wel wat meer veranderd. Je kan nu niet meer kiezen tussen grote of kleine verzet maar je kan nu de snelheid vast zetten, dit vind in zelf wel prettig en je kan nu weer doorspoelen alleen nu hoeft hij niet op pauze maar kan je gewoon blijven kijken en meteen weer ingrijpen. Ook het eten kan je nu gebruiken wanneer je wil je hebt 2 verschillende gels 1 voor je energie en 1 voor aanvallen. Ze beginnen allebei met 100% en je kan wat nemen wanneer je wil, hoeft niet in 1x je kan ook bijvoorbeeld 10% innemen en later in de ettappe weer een beetje en het zo verdelen over de ettappe. Bij de finish, tussensprints en bergsprints kun je nu je fiets naar voren duwen. Veder nog niet wat kunnen heb alleen nog maar even snel 1 ettappe gespeeld.

achtpuntzes

'@ arvidd:
is de PS4 versie nu wat uitgebreider, of is het nog steeds zowat alleen de tour de france?

tja. de consoleversie heeft de gameplay maar mist het management gedeelte en heeft heel weinig content, en de PC versie heeft dan weer wel het managment gedeelte met bijzonder veel content maar mist dan weer de gameplay. als ze de console en de pc versie nu eens combineren zou het best een tof spel kunnen zijn.

en hoe zit het met de namen van de renners in de console versie? eindelijk een full licentie of is weer de helft verbasterd?

Laatst gewijzigd
arviidd

Alleen de tour en dacht de Dauphine net als vorige editie. En helaas zijn de namen weer lekker verbasterd!

Ik heb morgen eindelijk tijd om even te spelen, zou het spel nog wel even goed doornemen.

Laatst gewijzigd
achtpuntzes

tja, weer te weinig content dus.

ik heb in het verleden zowel de PC als de console versie gespeeld maar ik ben er een beetje klaar mee. elk jaar zowat hetzelfde spel uitbrengen met een paar veranderingen en dan gewoon weer de volle mep vragen, hoe durven ze eigenlijk! maar ja, dat is toch een beetje inherent aan sportspellen.

MrSpeckNeck

'@achtpuntzes Nouja de volle mep? Je kan hem voor 25 euro kopen, dat is gewoon een redelijke prijs. Kan mij bijna niet voorstellen dat PCM echt winstgevend is voor ze, het is geen game die door miljoenen mensen wordt gespeeld. Ze hebben de mogelijkheden ook helemaal niet om ieder jaar veel aanpassingen te doen..

achtpuntzes

'@ MrSpeckNeck:
je hebt gelijk hoor. Cyanide is maar een kleine gameontwikkelaar, en de doelgroep is nou ook niet bepaald groot. daarnaast ligt de game redelijk snel in de budgetbak, zeker in vergelijking met andere games, dus als je een beetje geduld hebt kun je de game voor een prikkie aanschaffen. en zonder Cyanide hadden we zo goed als niks op het gebied van wielergames. maar als het op games aankomt ben ik nou eenmaal erg kritisch.
edit; de console versie gaat rond 50 euro van de toonbank, de PC prijs ligt rond de 40 euro. dus 25 euro lijkt me te laag.

Laatst gewijzigd
MrSpeckNeck

'@achtpuntzes Ik snap de frustratie wel, heb ik ook hoor. Vind het alleen niet eerlijk om het in dit geval volledig op Cyanide hun bordje te gooien. Probleem is dat ze in een vicieuze cirkel terecht zijn gekomen waar veel mensen die het spel in het begin altijd kochten, het nu eens in de twee/drie jaar kopen. Geld voor vernieuwing is er dan niet :(

Als je kijkt naar een Fifa, ja dat is belachelijk dat EA daar ieder jaar 60 euro voor durven te vragen + ingame aankopen hanteren. Die zwemmen in het geld en komen ieder jaar met een zelfde game...

WCEendT

'@8.6
G2A...

MrSpeckNeck

'@achtpuntzes Bij instant gaming is hij voor 26 euro te kopen. G2A is ie net iets duurder maar nog steeds goedkoper dan die 40 euro die je bij de mainstream webwinkels betaald.

Klootje Kriekeljon

8.6, laat ze dat geld van licenties maar in het spel zelf steken. Dit spel is al 16 jaar in de basis hetzelfde. En wat er elk jaar verandert zijn echt maar kleine veranderingen. Vorig jaar was de Be a Pro mode wel opeens een mooie verbetering, maar ook daar was zoals bij Cyanide altijd is de uitvoering in de details weer matig.

nielsvdg

Bij de pc versie heb ik tot nu toe alleen de Pro Cyclist mode gespeeld. Er is heel weinig veranderd. Zou zo eigenlijk maar 2 dingen kunnen bedenken. Voor de wedstrijd is er niet alleen maar een voorbeschouwing maar ook een kopje media met daarbij 2 interviews met renners. Dit is ook nog niet heel goed ontwikkeld. Vaak noemt een renner zichzelf als belangrijkste concurrent. Verder krijg je voor de wedstrijd de taak om in de kopgroep te zitten, als kopman verdedigend te rijden of als knecht te rijden. Hierbij geeft je kopman ook aan wanneer je op kop moet rijden en wordt hij boos wanneer je wegrijdt bij hem. Al bij al toch niet heel veel veranderd.

Laatst gewijzigd
achtpuntzes

bedankt voor de tips over waar het spel het goedkoopst is, maar ik sla toch maar over.

@ klootje:
lang leve de realname database downloads. :) en in de console versie kan je zelf de namen veranderen naar de juiste. (wel een pokkewerk)

« 1 2 3

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.