Pro Cycling Manager 2016

Klootje Kriekeljon

Of even de fasteditor downloaden kun je werkelijk alles aanpassen. Zelfs een gebroken nek van je renner oid :D

Edit: over rare meldingen in het spel gesproken (zoals renner die zichzelf als grootste concurrent ziet) een paar jaar terug viel Philleke Gilbert bij mij uit voor een week met een gebroken nek. Hoest mogelijk.

Laatst gewijzigd
Mark

Qua database met de juiste namen, stats, shirts, materiaal, races en dergelijke raad ik PCMDaily aan. De laatste database vond ik vrij realistisch (muv Sagan die kon iets te goed klimmen) en deze database is inmiddels ook beschikbaar voor PCM2016. De steamworkshop werkt nog niet goed, daar wachten ze gelukkig niet op, dus gebruiken ze een installer. Waarschijnlijk wel weer een grote download, maar is het zeker waard.
Ik wacht even tot de online content beschikbaar komt.
Als het spel redelijk populair blijkt te zijn wil ik nog wel een wielerflits database maken om mee te spelen. PCMDaily database wil ik dan gaan gebruiken, zodat er verschillende nieuwe sponsoren beschikbaar zijn en veel races. Geïnteresseerden krijgen de sterkste renners :) aangevuld met bekende posters uiteraard. Daar zou ik dan op zijn vroegst eind augustus mee beginnen.

Uil

Is PCM inmiddels speelbaar op de iMac?

Selwink

PCM is nog steeds niet voor de Mac helaas.

Wij hebben op PCMDaily inmiddels onze PCMDaily Expansion Pack Lite uitgebracht. Dit komt er op neer dat we de stats, teams en shirts van onze DB voor PCM15 hebben gebruikt, aangezien Cyanide een verschrikkelijk zooitje heeft gemaakt van de OfficialRelease. Voor meer details en download: http://pcmdaily.com/forum/viewthread.php?thread_id=44773&pid=1180837#post_1180837

En mijn excuses voor de goedkope reclame :)

Mark

Ach ja, ik zat eerder vandaag ook al reclame te maken al is het niet mijn Expansion Pack, natuurlijk. Wat doe jij voor de PCMDaily Expansion Pack?

Selwink

Ik houd me vooral bezig met ritten, en doe voor de rest ook nog wat algemeen werk.

Mark

Ik heb even op PCMDaily gekeken welke stages je gemaakt hebt, waarvan ik er een aantal gespeeld heb, uiteraard de giro klimtijdrit (etappe 15) en Vuelta Valencia, zag er goed uit!

IlPirata

PCM 2016 schijnt nog niet echt speelbaar te zijn in de 'career'modus. Ze hebben een fout gemaakt met de seizoensplanning van renners. (toewijzen renners aan een beperkt aantal kopmannen). Spel onvolledig, dus wachten of ze dat nog gaan oplossen met een patch. Ze patchen wat af, daar bij Cyanide.

hofsje

bij mij crashed het spel als ik het spel met het expansion pack wil spelen @ Selwink

nathancouw

Willen jullie nou ingame gameplay zien van PCM 16, dan weet ik daar de juiste plek voor!
Namelijk: https://www.youtube.com/channel/UCPWEhdsMRDv_iLcyFHJRiHA
Geen probleem ;)

jerteg

Kijk liever naar andere kanalen ;). Grapje, leuk dat je zo je best doet.

nathancouw

'@Jerteg Bedankt :) Ik moet toch iets hebben dat mij bezighoud deze vakantie xp

Laatst gewijzigd
Selwink

'@Hofsje & alle anderen die problemen ondervinden met de Expansion Pack

Ik raad jullie aan om hier te kijken. Kans is groter op een a. sneller en b. deskundiger antwoord, plus de kans is aanwezig dat het antwoord op de vraag al ergens gegeven is.

achtpuntzes

'@ nathancouw:

oe, als console-gamer valt de enorm lage en haperende framerate mij onmiddellijk op. ouwe PC of is dit normaal voor deze editie?

stijnsportgek

Ik heb hem ook aangeschaft. Echter als ik hem wil installeren krijg ik telkens de melding dat de steam geen verbinding kan krijgen met het steam-netwerk, terwijl ik wel gewoon internet heb. Iemand toevallig een idee, wat dit kan zijn?

Mark

Dat is vreemd, Stijn! Steamnetwerk probleem kan ook gewoon een tijdelijk probleem zijn dat het over een uurtje ofzo wel weer werkt. is het inmiddels wel gelukt?

Ik heb PCM16 inmiddels ook aangeschaft, nu nog even downloaden via steam en daarna meteen online spelen :)

Laatst gewijzigd
hofsje

pm naar je gestuurd selwink

bonkervenno

Het viel mij op in de carreer mode dat de frisheid van renners bijna niet te combineren met goede vorm. Mede doordat je nu maar van een paar renners 3 doelen aan kunt vinken. Of zie ik iets over het hoofd.

Stijnveldrijder

Weet iemand wat foutcode 51 betekent. Ik krijg het altijd als ik mijn spel opstart

Mark

Je kan wel gewoon spelen, Stijn? (Ik zou even navragen op het een van de PCM forums of bij Discussions in Steam.

Stijnveldrijder

Nee ik kan niet spelen. Ik heb al is gekeken bij de pcm forums of dicussions maar kan het nergens vinden

Mark

Ik zal dan echt even een vraag aanmaken op het officiële forum of steam discussion group, als je problemen ondervindt met het Engels, laat het even weten, dan kijk ik wat ik voor je kan doen.

Stijnveldrijder

oke bedankt!

Stijnveldrijder

Ik kan maar de helft van mijn spel zien op mijn pc weet iemand hoe dit komt.

Pietje Precies

Ik vind het best een toffe game, maar ik had dan ook al best wat versies overgeslagen dus dan is een hoop nieuw etc.

Kan iemand mij vertellen hoeveel sponsor aanbiedingen ik mag verwachten? (liefste iemand met PCM16 ervaring, maar het is vermoedelijk niet veel anders dan PCM15, dus dat is ook prima)

Ik zit in het eerste seizoen als ploegleider van Orica en de resultaten zijn zeer goed (oa alle klassementen in de Giro gewonnen, dus prijzengeld tikt lekker aan). De sponsor wil dan ook graag verlengen, maar ik kan niet zien hoeveel budget ik zal krijgen.

Heb inmiddels 3 andere aanbiedingen gekregen, die stuk voor stuk een leuke upgrade zijn ten opzichte van mijn huidige budget. Echter zal Orica mij vermoedelijk ook wel een stuk ruimer budget gaan bieden dan ik nu had... erg lastig...

Iemand dus tips:
- of het wijsheid is om te verlengen / andere sponsor te kiezen
- hoeveel andere sponsors zich gaan melden
- in welke maanden zij dit doen

Het liefste wil ik natuurlijk de sponsor voor volgend seizoen bekend hebben, voordat ik nieuwe renners kan gaan aantrekken.

Alvast bedankt!

Laatst gewijzigd

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.