Wheelhalla Cycling Manager Vuelta spel, inschrijving geopend!

1 2 3 4 5 6
Klootje Kriekeljon

De klassementen onder voorbehoud, want wordt nog aan gewerkt!

http://manager.wheelhalla.com/en/node/4/rankings

billi

waar kan ik de stand vinden?
het lukt me niet meer

Klootje Kriekeljon

Die link in de reactie boven je Billi. Je staat 4e, net achter Rahimns en ik. Op de 1e plaats staat Fietslans.

billi

bedankt

vond gisteren het 'inloggen' niet
waarschijnlijk overheen gekeken

maar dat puntenaantal komt me bekend voor
idem die 4e plek

is denk ik nog van per 13/7

geen probleem, hopelijk werkt het naar jullie tevredenheid

Klootje Kriekeljon

Nee nog niet idd. Ik ga mijn broer achter zijn reet aanzitten. GRRR. Thanks.

Klootje Kriekeljon

Ok problemen met berekenen standen als het goed is opgelost, gingen 3 dingen fout:

1) alle voorspellingen van etappe 1 t/m 21 werden elke dag meeberekend

2) alle scores werden berekend voor alle etappes in de toekomst, ook al waren die nog niet ingevoerd (hij onthield de laatste ingevoerde etappe resultaten, en ging daarna verder met berekenen tot parijs)

3) de stages werden niet 1 voor 1 afgehandeld, in de stage predictions

Dus nogmaals de scores op dit moment:

http://manager.wheelhalla.com/en/node/4/rankings/total

Laatst gewijzigd
Klootje Kriekeljon

Je hebt me ingehaald vandaag Billi!

billi

2e :)

begrijp niet hoe ik dat doe, verrassend :o

alles redelijk rap ingevuld

Klootje Kriekeljon

Je bent de officieuze winnaar (want jongeren nog niet officieel binnen) na de eindberekening Billi. Gefeliciteerd man! Nog best dik ook.

billi

eindstand:
1 billi 20231
2 venividivici 19325
3 Chocolade Sjaak 18441
4 chris 18083
5 Fietsmuizen 18028
6 Peter Post Forever 16470
7 Outsiders 15383
8 bas 14799
9 pirazzi 14282
10 rahimns 14265
11 kijkbuisman 14106
12 jhvanmossel 14045
13 Demarrage 13896
14 mancebo 13675
15 arviidd 13580
16 Dena 13377
17 Annemarie van Mossel 12172
18 FietsLans 11992
19 strienjanvan 9861
20 rrj 9359

Wat moet ik zeggen ......
Uiteraard ben ik tevreden, had het niet verwacht.

Bedankt organisatoren, het was een goede test denk ik.
Het zal vast nuttige informatie hebben opgeleverd

Primair was, werkt alles naar wens en correct,
daar was deze test geschikt voor.
Van later belang, maar toch een aandachtspunt,
is de vormgeving en gebruiksvriendelijkheid.

Is een kwestie van tijd, zie dat wel goedkomen.

succes daarmee

Klootje Kriekeljon

Dank je Billi, dat er maar vele mogen volgen!

Klopt. Het spel lijkt nu naar behoren te werken. We zullen nu ruim op tijd aan het Vuelta spel beginnen, met dan de mogelijkheid voor iedereen om mee te spelen.

Prioriteit is zoals je zegt vormgeving en gebruiksvriendelijkheid, maar ook subpoules staan bovenaan het lijstje voor de Vuelta. Daarna zal het in stapjes naar een steeds mooier product toewerken zijn. We geven het de tijd om te groeien, vooral omdat het nu nog een zoveel-duizend-uren-project is dat door maar 2 mensen verzorgd wordt (in hun vrije tijd).

Nogmaals bedankt aan iedereen voor de feedback die we ontvangen hebben zodat we een en ander al tijdens de Tour hebben kunnen aanpassen.

Op naar de Vuelta! Ik verwacht binnen een week de inschrijving te openen. Lig vooral een beetje aan het aantal bekende selecties.

Klootje Kriekeljon

Billi ik stuur je een PBtje met een verzoek, zou je ff willen kijken?

Klootje Kriekeljon

Inschrijving Vuelta spel is nu geopend!

Kijk op http://manager.wheelhalla.com/

Laatst gewijzigd
achtpuntzes

ik doe mee!

ziet er goed uit, budget is niet te krap, een keer invullen en klaar is kees. zelf hou ik niet van reserves (pech is pech) en elke dag een nieuw lijstje indienen voor de etappe van de dag. (grote kans dat ik het een keer vergeet)

Klootje Kriekeljon

Dat scheelt, je moet alles vantevoren invullen. Het is dus echt voorspellen..

Fondista

Moet je je 10 renners wél elke etappe ranken als ik het goed lees (al moet dat dan wel in zijn geheel van tevoren gebeuren)?

Klootje Kriekeljon

Ja klopt Fondista, je moet voor elke etappe een renner invullen van wie je denkt dat hij het kortst gaat eindigen.

Er zit wel een addertje onder het gras, je mag elke renner namelijk maar 1x invullen.

achtpuntzes

het volgende is mij nog niet geheel duidelijk:
mag je voor de etappes renners buiten je ploeg kiezen? anders heb je maar tien renners en aangezien je elke renner maar 1 keer kan invullen heb je dan 11 etappes zonder gekozen renner.
dit gaat ook voor het klassement/bergtrui/rode trui. moeten dat renners van je team zijn?

Klootje Kriekeljon

Je mag ELKE renner kiezen in de voorspellingen voor eindklassementen en etappes. Je bent dus NIET gebonden aan de renners in je ploeg.

Let wel op dat alle selecties nog niet bekend zijn en je dus tot op de laatste dag je voorspellingen moet controleren, aangezien er renners nog bijkomen en afvallen!

achtpuntzes

'@ klootje:
dan heb ik het goed begrepen. je scoort dus zowel punten met je team als met de voorspellingen voor de klassementen en de dagzeges.

Klootje Kriekeljon

Inderdaad.

Je kunt dus elke dag punten scoren met de renners in je ploeg en met je etappevoorspellingen. Die punten worden elke dag bijgehouden.

Aan het einde van de Vuelta krijg je ook nog een punten voor je voorspellingen van de eindklassementen, maar ook voor de eindafrekening van je ploeg.

Fondista

OK duidelijk. Het was online wat verwarrend, want had ergens op de site info gelezen, waardoor leek het alsof je je eigen 10 renners per etappe moest ranken...

Bij klikken op POINTS en dan kop Stage predictions, staat:

Your daily prediction will return you a decent amount of points each day if correct or close to the actual stage result.

Ranking Stage
1 700
2 500
3 400
4 350
5 300
6 250
7 200
8 150
9 100
10 50

Maar daarmee zou dan worden bedoeld dat wanneer de renner die ik voor etappe 5 als winnaar heb geselecteerd, zeg Chris Froome, daadwerkelijk 7e werd in die etappe, dat ik dan 200 p daarvoor ontvang?

Laatst gewijzigd
Klootje Kriekeljon

Klopt!

Die punten verdien je dus als je hem als winnaar voorspeld hebt in een etappe. Mocht je Froome echter alleen maar in je ploeg hebben en niet als etappevoorspelling.. dan kun je in de puntentelling bij 'Team - Stage Results' zien dat je met een 5e plek voor Froome 100 punten verdient die dag.

Bij een 1e plek met Froome in de etappevoorspelling krijg je de volle 700 punten die dag, maar een 1e plek met Froome in je ploeg betekent maar 250 punten die dag. Met hele goede etappevoorspellingen kun je naar verhouding echt veel punten verdienen. Het is dus echt de moeite om daar wat meer aandacht aan te besteden.

Fondista, wat precies heb je gelezen waardoor je begon te twijfelen? Dan pas ik dat aan.

Laatst gewijzigd
achtpuntzes

als het net zo gaat als in de Tour ga ik zowat elke etappe een aanvaller kiezen.

Fondista

Nou, ik denk dat het gewoon kwam door de combinatie Engels, vluchtig lezen en foutief data linken.

Het ging echt om het stukje wat ik in mn vorige post heb geplakt...

Ik miste de toelichting bij de stage prediction punten dat het niet om je tien renners gaat uit je team gaat die in de top 10 gerankt worden.

De verwarring/onterechte linking van data zat hem bij mij in het feit dat ik enerzijds 10 renners in een team moest zetten en anderzijds bij de etappevoorspellingen ook o.b.v. een top 10 (weer die 10!) punten kon halen...

Snap je wat ik bedoel?

@8.6: Sssst!

Laatst gewijzigd
1 2 3 4 5 6

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.