Wheelhalla Cycling Manager Vuelta spel, inschrijving geopend!

1 2 3 4 5 6 »
Klootje Kriekeljon

Fondista, dat is ook de uitdaging. Het is echt een spel voor 'kenners'. Paar jaar geleden een editie gedaan waar je kon kiezen om mee te doen zonder etappevoorspellingen, dus 2 totaalklassementen. Maar vrijwel iedereen wilde vervolgens toch met etappes meedoen. Een ander voorbeeld is dat sprinters relatief duur zijn en dat de groene trui weinig eindpunten krijgt. Iedereen kan namelijk een sprintteam samenstellen en zo veel punten scoren.

Zelf ben ik begonnen mee te spelen in 2004. Kan me nog goed herinneren dat ik het eerste jaar er niets van bakte. Het was wat overweldigend, ik had de puntentelling niet bestudeerd en ging met het kiezen van renners gewoon beetje op gevoel af. Het jaar daarna wel flink mijn huiswerk gedaan.

Vaak hoor je dat het geluk hebben is met etappevoorspellingen. Er is wel een geluksfactor natuurlijk, maar ieder jaar zijn het toch weer dezelfde deelnemers die daar hoog scoren. Dat zegt veel.
Het loont echt om een dag of wat het parcours te bestuderen. Er zijn zelfs deelnemers die rekening houden met zaken als nationale feestdagen, geboorteplaatsen van renners enz. En dat is niet overdreven want het kan je wel degelijk extra punten opleveren. De meest fanatieke zijn er dagen mee bezig.

Laatst gewijzigd
Fondista

Ik speel inmiddels zon vier jaar grandtour poules. Begon ooit met wijnreder. Geweldig. Naderhand kwam daar het wf megaflitsspel bij. Nu met de vuelta t wf grandtourspel es geprobeerd en wheelhalla.

Ik schat mezelf qua kennis van type renners etc wel in als redelijk gevorderd. Ben ook zo fanatiek om alle voorbereidingskoersen te volgen (dank aan de 40 games v wijnreder - ga voor n top10 seizoensklassering) en parcoursanalyses te doen.

Mede doordat ik niet zo handig en fijn type renners kon filteren bij de etappevoorspellingen heb ik redelijk snel n type renner wat voor mn neus kwam en paste bij n etappe aangeklikt.

Met meer tijd voorhanden en ietwat gebruiksvriendelijkere site (sorry) had ik dat grondiger aangepakt.

Klootje Kriekeljon

Dat is zeker een terecht punt en staat bovenaan op de prioriteitenlijst. Ik kan je beloven dat dat beter zal zijn bij de volgende editie. Op de oude site was dat al zo het geval.

billi

'- link: vuelta spel[/url]
(dan hoef ik niet steeds te bladeren :p )

puntentelling heb ik eigenlijk nog niet naar gekeken, doe het meer op gevoel, gewoon de beste renners kiezen :p
echt veel verstand van wielrennen heb ik ook niet, volg het wel, dat wel, maar kennis, niet echt ....
etappes, profiel bekeken per etappe en keuze gemaakt, toch niet zo heel veel tijd aan besteed, vandaar ook dat ik niet in de top 10 sta ;)

kokkie1975

Ben momenteel meer dan tevreden met mijn top 4 klassering.
Zou mooi zijn als dat aan het eind van de rit nog zo is, maar ben al blij als ik me in de top 10 kan handhaven.

Klootje Kriekeljon

Rahimns vandaag dagwinnaar.

arviidd

Elke dag een beetje hoger. Sta nu op plaats 4. Ik zie al wel dat ik het moet hebben van de etappe voorspellingen.

Klootje Kriekeljon

Tot de eindafrekening, want dat is de grootste klapper aan punten. Als je veel goed hebt dan tenminste.

http://manager.wheelhalla.com/nl/regels/punten

Voorbeeld:

Als je de top 3 in je ploeg hebt krijg je al meer dan 3000 punten bijv. Heb je 4 renners goed voorspeld in de top 5 algemeen, 2000 punten. En voor elke renner op de goede plek nog eens 500 punten.

arviidd

Haha daar gaat het dan al mis! Maar we zullen zien.

billi

van 12 naar 14 naar 13 blijf op 13

de posities van 20+ lijk ik achter me gelaten te hebben, ben content
op naar de top 10 :)

arviidd

Aah balen had vandaag Bennati als winnaar.

Klootje Kriekeljon

Das zuur ja :(

Geldt voor ieder systeem van voorspellen: je zou eigenlijk iets moeten hebben waarin je toch beloond wordt voor een genoemde naam die in de aanval gaat oid. Ik bedoel, je voorspelt het goed.. maar doordat het niet tot het einde rijkt krijgt je 0 punten. Voelt altijd oneerlijk.

Laatst gewijzigd
Fondista

Bij wijnreder heb je die factor doordat je punten krijgt bij tussencols en tussensprints. Aanvallers lonen daar op die manier

billi

paar dagen 9e, dan nu weer 11e, kan nog alle kanten op, ik hoop omhoog

billi

nog steeds op 11 :)
hoop op top 10 :p

kokkie1975

Ik zak steeds verder weg :(

billi

9e nu :)

ben benieuwd :o omhoog of omlaag

billi

uhhhh, amai, ik kan mijn ogen niet geloven :o :o , 4e, 4e, 4e geworden :) :)

boven verwachting, zag er niet naar uit

Laatst gewijzigd
Klootje Kriekeljon

Told you, wacht maar tot de eindafrekening.

Nette prestatie billi, gefeliciteerd.

arviidd

Ik ben toch verschrikkelijk ver gezakt. Heb lang in de top 10 gestaan en ben na de eindafrekening gezakt naar plek 31 haha.

1 2 3 4 5 6 »

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.